پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه جداسازی آب شرب از آب خام در منطقه ۵ مشهد تابستان بلاخیز سال ۶۱ در مشهد «علامت‌سازی»؛ در مشهد بازاری داشته که دیگر نیست | هنر فلزی عزاداری ماجرای اراضی «پلاک ۶۸» در منطقه ۳ مشهد جزئیاتی از فاز یک خط ۳ قطار شهری مشهد؛ از تولیدات داخل تا همه آمار‌ها و رکورد‌ها | خط‌۳ متروی مشهد روی ریل افتخار طرح تفصیلی توس در حال تهیه است ضرورت تخریب بنای قدیمی مسجد صاحب الزمان (عج‌) و بازگشایی خیابان رحیمی مشهد رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد: چپ‌گرد‌های غیرهمسطح میدان شهید فهمیده ترافیک را ۴۴ درصد کاهش می‌دهد اجرای حدود ۴۰۰ پروژه فضای سبز در مشهد | ۱۲ بوستان تا پایان تابستان به بهره‌برداری می‌رسند مراسم وداع و تشییع پیکر شهید غیب‌پرور در شیراز برگزار شد (۲۹ تیر ۱۴۰۴) + فیلم هوای کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۲۹ تیر ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: آماده گسترش همکاری‌های شهری با هرات هستیم والی هرات از قطار شهری مشهد بازدید کرد + عکس درباره «ذوالفقار مهندس» اولین نقشه‌کش ایرانی که در ۱۲۸۴ قمری یک نقشه از شهر مشهد کشیده است تأکید عضو شورای شهر مشهد بر ضرورت تصمیم‌سازی مؤثر شورا برای حل مسائل تربیتی و کاهش آسیب‌های اجتماعی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد: پویانمایی می‌تواند در خدمت فرهنگ رضوی قرار گیرد و مشهد را به قطب تربیتی کشور تبدیل کند آغاز مرحله دوم آزمون استخدامی آتش‌نشانی از اول مرداد ۱۴۰۴ + جزئیات جوی‌های دردسرساز محله صابر مشهد، مطالبه‌ای قدیمی، وعده‌ای تازه آخرین اخبار از توافق آتش‌بس در سویداء سوریه تأمین پایدار آب فضای سبز در شرق مشهد با بهره‌برداری از خط انتقال کشف‌رود  تقدیر فرماندار مشهدمقدس از مدیریت تأمین کالا‌های اساسی در فروشگاه‌های شهرما
سرخط خبرها

مشهد شهر برند بین‌المللی‌ فرهنگی می‌شود

  • کد خبر: ۷۶۴۵۳
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
مشهد شهر برند بین‌المللی‌ فرهنگی می‌شود
ناصحی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: یکی از اهداف اصلی شورای شهر در دوره آینده تبدیل مشهد به «برند» بین المللی است.
مهدی عسکری  | شهرآرانیوز؛ عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی شورای شهر در دوره آینده تبدیل این شهر به «برند» بین المللی است، گفت: عرصه‌های فرهنگی متعددی پیش روی شورای شهر است، حمایت ویژه شورای ششم از توسعه فضا‌های ورزشی، ارتقای ورزش بانوان و نگاه ویژه به عرصه ورزش قهرمانی را می‌توان به عنوان برخی شاخص‌های کاری در دوره پیش رو یاد کرد.

مهدی ناصحی در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: نگاه به ورزش قهرمانی باعث انگیزه و هویت بخشی می‌شود و شورای ششم از ورزشی که باعث ایجاد «برندینگ» برای مشهد می‌شود، با شیوه و سازوکار خاص، حمایت ویژه می‌کند.


نگاه تمدنی شورای ششم بر مبنای اقتصاد فرهنگی

وی یکی از اهداف حمایتی شورای ششم در عرصه فرهنگی مشهد را توجه به برند مشهد در عرصه بین المللی بیان کرد و افزود: نگاه ما در دوره آینده، رویکردی تمدنی و مبتنی بر اقتصاد فرهنگی است و از ابزار‌های تحقق این نگاه این است که بعد از پایان دوره چهارساله شورا، از مشهد در عرصه فرهنگی، هنری، ورزشی، سینمایی و بسیاری رویداد‌های هنری و فرهنگی دیگر به عنوان یکی از شهر‌های شاخص یاد شود.

وی با توضیح بیشتر در این باره گفت: یکی از ایراد‌های مهم ما به اجرای طرح‌های فرهنگی در دوره‌های گذشته این است که شهرداری صفر تا صد کار‌ها را خود بر عهده می‌گیرد، اما در شورای ششم کار به بخش غیردولتی واگذار می‌شود و مدیریت شهری و شورا نقش نظارتی را بر عهده خواهند گرفت، ضمن اینکه در این عرصه برگزاری جشنواره‌ها و سوگواره‌ها در دستورکار قرار می‌گیرد.


توجه به ۳ الگوی خانواده، محله، مسجد

ناصحی، ۳ الگوی خانواده، محله و مسجد را از مراکز مهمی دانست که باید شاخص‌های تربیت و الگوسازی اسلامی در آن شکل گیرد.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد مهم‌ترین وظیفه شهرداری بر اساس الگوی اسلامی پیشرفت، ارتقای تربیت است و مهم‌ترین الگوی این تربیت هم در خانواده شکل می‌گیرد، افزود: باید در راستای ارتقای شاخص‌های رشد و امنیت خانواده، تلاش و برنامه ریزی ویژه‌ای انجام شود.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر مشهد، بعد از الگوی خانواده، مهم‌ترین الگو و رویکرد ارتقای تربیت باید در محله شکل گیرد و کانون محله نیز مسجد هر محل است.

وی یکی از غفلت‌های بزرگ برای پشتیبانی فرهنگی شهروندان را غفلت از ماهیت و کارکرد مسجد بیان کرد و گفت: یکی از وظایف شورای شهر و مدیریت شهری در دوره ششم، پشتیبانی از مساجد به عنوان الگوی فرهنگی است و در این باره نیز برنامه ویژه‌ای عملیاتی می‌شود.


سند فرهنگی مشهد به روزرسانی می‌شود

وی ادامه داد: قرار است سند فرهنگی شهر که در دوره چهارم شورای شهر به تصویب رسیده است، به روزرسانی شود تا اقدامات و مصوبات شورای شهر در حوزه فرهنگی بر مبنای آن انجام شود.

مهدی ناصحی تصریح کرد: با توجه به اینکه نگاه ما راهبردی است، در یکی از اولین اقدامات به دنبال احیای «معاونت فرهنگی» در شهرداری مشهد هستیم و پس از آن شبکه سازی تشکل‌های فرهنگی و مردمی را در دستورکار داریم.
 
ناصحی با اشاره به افق عملیاتی شورای ششم برای مشارکت مستقیم مردم در تصمیم سازی و اجرای تصمیم‌ها در شهر گفت: با ایجاد راهبرد تعاملی و مستقیم میان شورا و مردم، شبکه مسائل شهر از سوی شهروندان به ما منتقل خواهد شد و بر اساس نیازسنجی و طرح ریزی عملیاتی و فرهنگی، راه حل‌های جامعی برای موارد یاد شده تدوین می‌شود و سپس اجرای این موارد به مردم سپرده می‌شود.

وی افزود: بی شک برای همیاری مردم با مدیریت شهری و شورای شهر، توانمندسازی مردم و تشکل‌ها نیز در دستورکار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این توانمندسازی در همه عرصه‌ها و ویژه همه اقشار خواهد بود و حتی نقش ویژه‌ای نیز برای توانمندسازی معتادان متجاهر، کودکان کار و بازمانده از تحصیل در نظر گرفته خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->