راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد درگیری ۲ همکلاسی در شوش رنگ خون گرفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد ماجرای آن کوچه بن بست واریز هدیه ۲ میلیون تومانی روز معلم به حساب معلمان تا امشب | پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع «سه‌شنبه‌های مهر» ادامه دارد | افتتاح پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال گُرگرفتگی در خانم‌ها و آنچه باید بدانند چگونه رنج‌هایمان را به گنج تبدیل کنیم؟ چه حرف‌هایی را به کودکان نباید بزنیم؟ آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم؟ توصیه‌های طلایی برای خواب سالمندان علاقه وافر نوجوان‌ها به متفاوت بودن! واریز هدیه روز معلم به حساب فرهنگیان سراسر کشور افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا می‌شود خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت | قالیباف: دولت باید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند دستگیری ۲۵ داوطلب متقلب در مرحله اول کنکور ۱۴۰۳ فصل بحرانی آب در مشهد | وزارت نیرو، خراسان‌رضوی را در فهرست ۴ استان با وضعیت آبی نامطلوب اعلام کرد خبر جدید برای بازنشستگان | تصمیمات جدید صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص پرداخت معوقات، وام و بیمه تکمیلی
سرخط خبرها

ترمیم و بازسازی دستکش‌های خانگی در خانه

  • کد خبر: ۷۶۷۷۸
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
  • ۱
ترمیم و بازسازی دستکش‌های خانگی در خانه
اکنون در هر آشپزخانه‌ای دستکش ظرفشویی پیدا می‌شود. گاهی این دستکش‌ها پاره یا ساییده می‌شوند که خانم‌ها تصور می‌کنند دیگر به درد نمی‌خورند؛ در صورتیکه می‌توان آن‌ها را ترمیم و بازسازی کرد.
امیر مقدم | شهرآرانیوز؛ با ورود سفیدکننده‌ها و شوینده‌های شیمیایی به آشپزخانه‌ها، دستکش هم به ابزار کار بانوان اضافه و کم‌کم جزء جدایی‌ناپذیری از لوازم کار منزل شد. اما متأسفانه به دلیل کیفیت بسیار پایین این محصولات، کدبانو‌های خانه‌دار مجبورند دست‌کم هر ۳ هفته یک‌بار آن‌ها را تعویض کنند، چون از هفته دوم استفاده به بعد، شاهد پارگی و ساییدگی در نوک انگشتان و فاصله ۲ انگشت با هم هستیم.
 
این موضوع خیلی وقت‌ها و در بیشتر محصولات موجود در بازار، ارتباطی با نوع ماده شیمیایی یا لوازم نوک‌تیز استفاده‌شده هم ندارد و ناشی از کیفیت بسیار نامطلوب این محصولات است. از قیمت بالای این محصولات که بگذریم، تولید پلاستیک و اضافه شدن روزافزون حجم زباله‌های شهری بسیار ناراحت‌کننده است. برای همین، امروز می‌خواهیم از یک راهکار بسیار ساده و البته اقتصادی برای طولانی‌تر کردن عمر این محصولات رونمایی کنیم: آپارات دستکش‌های خانگی درخانه.
 
همین‌جا این نکته را هم اضافه کنیم که این راهکار برای دستکش‌های لاتکس چندلایه‌ای کابرد دارد که مثلا بهترین کیفیت موجود در بازار را دارند و از آستر کتان در آن‌ها استفاده شده است. بقیه دستکش‌ها بعد از یک هفته استفاده، خودبه‌خود، قسمت انگشت‌ها حالت خمیری و چسبنده پیدا می‌کند و باید آن‌ها را دور انداخت.

مواد لازم:

همه لوازمی که برای آپارات کردن دستکش‌هایتان به آن نیاز دارید یک تکه از دستکش‌های قدیمی‌تان و یک چسب آهن است. قیمت هر تیوب پنجاه‌میلی‌لیتری چسب آهن حدود ۱۰ هزار تومان است، درحالی‌که اگر قرار باشد هر ۳ هفته یک‌بار یک عدد دستکش بخرید، آن هم برای کار‌های محدود، در سال باید کلی هزینه فقط برای خرید دستکش برای نظافت و شست‌وشو بپردازید.

*نکته: از چسب آهن به علت مقاوم بسیار زیاد در برابر آب، حرارت، اسید و باز‌های رقیق، می‌توان برای مصارف بسیاری استفاده کرد مانند چسباندن قطعات چرم، کفپوش و موکت، چوب و ام‌دی‌اف، سنگ و سرامیک و چینی و شیشه و آهن.
 
*نکته: با آپارات کردن دستکش‌هایتان می‌توانید عمر آن‌ها را تا ۳ برابر بیشتر هم بکنید. با استفاده از این روش ساده می‌توانید هر ۳ ماه دست‌کم بین ۶۰ هزار تا ۸۰ هزار تومان پس‌انداز کنید و کلی به محیط زیست منفعت برسانید.

روش استفاده:

-محل پارگی یا ساییدگی را تمیز و خشک کنید.
-با قیچی تکه کوچکی به اندازه یک بند انگشت از دستکش قدیمی و بدون استفاده‌تان جدا کنید.
-دستکش را برعکس کنید تا محل آپارات پس از ترمیم دیده نشود و ظاهر زیبایی داشته‌باشد. هم‌چنین قدرت چسبندگی ایجادشده بیشتر هم باشد.
-یک قطره چسب آهن روی قسمت آسیب‌دیده و اطراف آن بچکانید و وصله جدید را روی آن قرار دهید.
-با نوک ۲ نگشت محل ترمیم‌شده را از پایین و بالا فشار دهید تا به هم بچسبند.
-برای راحتی و استحکام بیشتر، از یک وسیله سنگین برای فشار وارد کردن به قسمت آپاراتی استفاده کنید. پس از ۲۰ دقیقه، دستکش شما درست مانند روز اولش خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
0
0
خوب
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->