شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم روایتی شنیده نشده از سازندگان و بانیان قدیمی‌ترین کاشی‌های حرم مطهر رضوی نتیجه دوری از نماز نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود آیت‌الله علم‌الهدی: تکلیف مدیران شهری، گره‌گشایی از زائران امام هشتم (ع) است | ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی وعده صادق؛ عملیات تنبیهی ایران اسلامی نگاهی به جایگاه کار و کارگر در فرهنگ دینی| دستانی که آتش به آنها نمی‌رسد عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است | نیازمند تقویت قدرت اقناع در دولت هستیم نقش مشاور در ارتقای سلامت جامعه انکارناپذیر است | مردم به مشاوران دارای پروانه تخصصی مراجعه کنند درباره آیت ا... محمدجواد انصاری همدانی، فقیه و عارف معاصر شیعه| در هوای عشق او پر می‌زنم تا عرش اعلی خدا سر کار هم با ما همراه است اهمیت حقوق مردم در قبال یکدیگر در کلام وعاظ| هر چه کنی، به خود کنی خیرین سلامت در حوزه خدمات مشاوره‌ای نقش ویژه‌ای دارند
سرخط خبرها

نمایشگاه «حسینیه‌ای به‌وسعت یک شهر» در مشهد آغاز به کار کرد

  • کد خبر: ۷۶۹۷۶
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
نمایشگاه «حسینیه‌ای به‌وسعت یک شهر» در مشهد آغاز به کار کرد
نمایشگاه «حسینیه‌ای به‌وسعت یک شهر» با حضور سرپرست شهرداری مشهد، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی، جمعی از اعضای خانه مطبوعات استان، مدیران هیئات مذهبی و جمعی از مدیران برخی رسانه‌های استان در مشهد آغازبه‌کار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، نمایشگاه «حسینیه‌ای به‌وسعت یک شهر» با حضور سرپرست شهرداری مشهد، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی، جمعی از اعضای خانه مطبوعات استان، مدیران هیئات مذهبی و جمعی از مدیران برخی رسانه‌های استان در مشهد آغازبه‌کار کرد.


سرپرست شهرداری مشهد در این مراسم با بیان اینکه مدیریت شهری برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر محرم امسال تلاش ویژه‌ای را آغاز کرده است، افزود: حجم تبلیغات محیطی برای محرم امسال ۲ برابر حجم پارسال بوده است؛ به گونه‌ای که ۷۰۰ بیلبورد و استرابورد برای این ماه در اختیار مردم و هیئت‌های مذهبی قرار گرفته است.


رضا خواجه‌نائینی با بیان اینکه هر اقدام امام‌حسین (ع) دارای یک فلسفه بوده است، افزود: امیدوارم بتوانیم با کمک هیئت‌ها و مردم، مراسم این ماه را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم؛ ضمن اینکه باید به گونه‌ای باشیم که پس از عبور از این ماه، اصلاحاتی در امور و رفتار ما، چه مردم و چه مسئولان، اتفاق بیفتد.
وی افزود: ماه عزا که تمام می‌شود، با خود نوعی سبکی دارد؛ این تداعی‌ها باید از سوی ما و مردم اتفاق بیفتند و امیدواریم نتیجه شرکت در این مراسم به گونه‌ای باشد که در همه ما تحول ایجاد شود.


مسائل فرهنگی و هویت رضوی، اولویت شورای ششم است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: خدا را شکر می‌کنیم که نخستین کار شورای ششم اقامه عزای سیدالشهدا (ع) در ماه محرم است.
حجت الاسلام حسن منصوریان افزود: امیدواریم در شورای ششم همه همکاران ما با تلاشی جهادی و انقلابی بتوانند معضلات و مسائل فرهنگی شهر را پیگیری و برای ارتقای آرامش زائران و مجاوران همت کنند تا از پرتو این عمل بتوانیم به نوعی عدالت اجتماعی در زمینه‌های عمرانی و فرهنگی برسیم.


وی تصریح کرد: شورای ششم در نظر دارد همان‌طور که فعالیت‌های عمرانی را بهتر، وسیع‌تر و کامل‌تر از گذشته انجام می‌دهد، مسائل فرهنگی و هویت رضوی را نیز بسیار وسیع، علمی، ملموس و کاربردی در شهر اجرا کند. وی با بیان اینکه از هیئتی‌ها تقاضای مشارکت داریم، گفت: از مردم می‌خواهیم با نهاد‌هایی همانند سازمان تبلیغات و شهرداری و اوقاف همکاری کنند و همه با هم نگذاریم ترس از کرونا باعث شود مراسم سیدالشهدا (ع) برگزار نشود.


منصوریان با بیان اینکه ما به پیام‌های عاشورا در مدیریت شهری نیاز داریم، افزود: باید محکم، حکیمانه و قانونمند پای کار باشیم تا امسال محرمی عاشورایی و امام‌حسینی (ره) داشته باشیم؛ از مسئولان نیز تقاصا می‌کنم عدالت را در توزیع اقلام بین هیئت‌ها رعایت کنند.


برگزاری مراسم محرم در بوستان‌ها و اماکن عمومی

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد نیز در این مراسم با بیان اینکه نمایشگاه «حسینیه‌ای به‌وسعت شهر» همه خدمات فرهنگی و اجتماعی را در ساختمان شمس به هیئت‌های مذهبی ارائه خواهد داد، افزود: رویکرد اصلی مدیریت شهری این است که از برنامه‌های مردمی حمایت کنیم و تشکل‌های مذهبی، هیئت‌ها و مساجد این امکان را داشته باشند که امسال نیز با وجود شیوع کرونا از فضا‌های شهری برای برگزاری مراسم استفاده کنند.


سیدمجتبی منتظری با اشاره به اینکه تاکنون برای ۴۰۹ هیئت ۴۰۹ فضای باز در بوستان‌های محلی در نظر گرفته شده است تا مراسم عزاداری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شود، تصریح کرد: برای سیاه‌پوشی شهر نیز سیاست مشارکت پذیری مردمی را دنبال می‌کنیم؛ برای برگزاری مراسم عزاداری نیز آستان‌قدس ۹۰ هزار متر فرش در اختیار هیئت‌ها گذاشته است.


در این مراسم همچنین نخستین «هیئت شهدای رسانه» آغاز به کار کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->