ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (۱ اردیبهشت) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید حریق در یک مهمانپذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد بیمارستان‌های کودک در مشهد خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ارائه می‌دهند به‌صدا‌درآمدن زنگ‌خطر شیوع آبله‌مرغان، سرخک و آنفلوانزا در خراسان‌رضوی افزایش دوبرابری زندانیان مهریه و پرونده‌های قضایی در پی گران‌شدن سکه احتمال افزایش ۲۵ درصدی بودجه طرح «امنیت غذایی» ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت
سرخط خبرها

جسد جوان گمشده مشهدی پس از ۴روز کشف شد

  • کد خبر: ۷۶۹۹۲
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
جسد جوان گمشده مشهدی پس از ۴روز کشف شد
جسد جوان گمشده مشهدی پس از ۴روز در بیابان های پیرامون «کشف رود» کشف شد.

محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ صدای عوعوی سگ‌ها با شب‌های دیگر فرق می‌کرد، صدایشان از غروب آفتاب به بعد یکریز به گوش می‌رسید و گاهی چنان شدید بود که برای چوپان جوان، حمله گرگ‌ها را تداعی می‌کرد. چوپان چندبار به محل نگهداری گوسفندان رفته بود، ولی خبری نبود. با این حال صدای سگ‌ها لحظه‌ای قطع نمی‌شد. مرد جوان در تاریکی شال و کلاه کرد و به بیرون زد. در تاریکی خودش را به مسیری که سگ‌ها به آن نقطه رفت وآمد داشتند رساند، کمی زمان لازم بود تا چشم هایش به تاریکی عادت کند. اول فکر کرد افرادی مثل همیشه زباله یا نخاله‌های ساختمانی را در بیابان ریخته اند، اما حجم جسم افتاده در بیابان شبیه پیکر یک انسان بود، چند قدم جلوتر چوپان فهمید که چشمانش اشتباه نمی‌کنند و او با جسد یک مرد روبه رو شده است.

۲ روز بود که گوشی تلفن همراه سجاد خاموش بود، از خودش هم هیچ خبری نبود. این وقایع در زندگی جوانی ۲۴ساله محلی از اعراب نداشت. اما وقتی پس از ۴۸ساعت باز هم هیچ خبری از سجاد نشد، خانواده او نگران از وضعیت فرزندشان به هر کجا که احتمال می‌دادند، او به آنجا رفته باشد، سر زدند، اما رد و نشانی از فرزند به دست نیاوردند. دوستانش هم چند روزی بود که او را ندیده بودند، همه این‌ها به حجم نگرانی‌ها و دلهره‌ها افزود، خانواده دیگر مطمئن شدند که اتفاق بدی برای سجاد افتاده و هراسان خودشان را به کلانتری پنجتن رساندند و مفقودی فرزندشان را اعلام کردند.

پیکر بی جان متعلق به جوانی بود که به درستی شناخته نمی‌شد. جسد دچار فساد نعشی شده بود، به طوری که نمی‌شد.
بررسی‌های تیم جنایی زیر نظر بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه دو مشهد، برای بررسی هویت متوفی هم نتوانست منجر به کشف هویت جسد شود.
بازرسی پیکر بی جان جسد از سوی قاضی حسن زرقانی، نشان داد که اثری از ضربه جسم سخت بر روی جمجمه خودنمایی می‌کند، نشانه‌ای که تیم جنایی را متقاعد کرد که با یک پرونده جنایی روبه رو هستند.

مرد چوپان که گوسفندانش را همان اطراف در یک دامداری نگهداری می‌کرد، در پاسخ به سؤالات کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی، آنچه آن شب رخ داده بود از صدای عوعوی مشکوک سگ‌ها تا کشف جسد را توضیح داد به اضافه اینکه مقتول را تاکنون ندیده و هیچ رفت وآمد مشکوکی هم آن اطراف احساس نکرده بود.
برای تیم جنایی مسجل بود که قتل در جای دیگری رخ داده و جسد به این نقطه منتقل شده است، اما چه زمانی این حوادث رخ داده بود، دیگر برعهده کارشناسان سازمان پزشکی قانونی استان قرار گرفت.
با دستور قاضی زرقانی، پیکر مقتول برای مشخص شدن علت، زمان و دیگر جزئیات به پزشکی قانونی مشهد منتقل شد.

«سجاد. ش» متولد ۱۳۷۶، هویت مقتول بود که در اقدامات کارشناسی از سوی پلیس کشف شده بود.
خانواده او ۲ روز قبل مفقودی اش را اعلام کرده بودند، اما کارشناسان پزشکی قانونی پس از تشریح جسد، موضوع جنایت را مربوط به ۴ روز پیش اعلام کرده بودند.


پزشکان نیز بر نظر اولیه مقام قضایی مبنی بر اصابت ضربه سخت برجمجمه مقتول صحه گذاشتند.
پیگیری پرونده پس از شناسایی هویت مقتول و خانواده او، وارد مرحله شناسایی محل قتل و افراد دخیل در آن شد.
موضوعی که همچون یک راز سربه مهر در پرونده باقی مانده است، هرچند سرنخ‌های مهمی از سوی تیم جنایی کشف شده است.

بی‌شک، به زودی از این پرونده نیز مانند بسیاری از پرونده‌های جنایی دیگر رمزگشایی می‌شود و متهمان دستگیر و به پنجه قدرتمند قانون سپرده می‌شوند، اما نقش خانواده‌ها در پیشگیری از تشکیل پرونده‌های جنایی بر کسی پوشیده نیست، گاهی بی توجهی چنانچه مادر و پدر‌ها به فرزندان، عاملی دروقوع این حوادث تلخ می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->