دستور کرونایی آیت‌ا... رئیسی به استاندار خراسان‌رضوی

  • کد خبر: ۷۷۰۷۶
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
دستور کرونایی آیت‌ا... رئیسی به استاندار خراسان‌رضوی
رئیس جمهور در تماس با استاندار خراسان رضوی ضمن پیگیری آخرین وضعیت بیماری کرونا در خراسان رضوی، بر استفاده از همه ظرفیت‌های موجود برای تسریع در کنترل بیماری، درمان و ارائه خدمات به بیماران تأکید و دستورات لازم را صادر کرد.

مهدی عسکری | شهرآرانیوز؛ دیروز بعد از انتقادات چند ماهه اصحاب رسانه درباره بلاتکلیفی و سیاست یک بام و دو هوای ستاد ملی کرونا درباره خراسان رضوی و به ویژه مشهد (ممنوعیت ورود خودرو‌های سواری به مشهد از یک سو و تردد آزاد و بدون مانع خطوط ریلی، هوایی و اتوبوس‌های بین شهری از سوی دیگر) رئیس جمهور در تماس با استاندار خراسان رضوی ضمن پیگیری آخرین وضعیت بیماری کرونا در خراسان رضوی، بر استفاده از همه ظرفیت‌های موجود برای تسریع در کنترل بیماری، درمان و ارائه خدمات به بیماران تأکید و دستورات لازم را صادر کرد. پیرو دستور آیت‌ا... سیدابراهیم رئیسی، استاندار خراسان رضوی نیز اعلام کرد از دیروز محور‌های اصلی ورودی به استان بسته شده است.


کاهش ۵۰ درصدی پرواز‌ها به مشهد

طبق اعلام محمدصادق معتمدیان، بنا شد به مدت ۱۰ روز، ۵۰ درصد پرواز‌ها به مشهد کاهش پیدا کند و در مرحله بعد محدودیت‌های بیشتری برای این شهر اعمال شود، ضمن اینکه در یک هفته اخیر نیز با اقدامات محدودیتی ۲۰ درصد از ظرفیت هتل‌های ما در استان کاهش پیدا کرد.


با کدام ضمانت ها؟

اگر قرار باشد کمی منطقی‌تر به اظهارات و دستورات استاندار خراسان رضوی نگاه کنیم و مقایسه‌ای با گذشته داشته باشیم، هر چند بعد از ۱۸ ماه از آغاز کرونا در کشور، صدور مجوز این محدودیت‌ها یک قدم به جلو محسوب می‌شود، اما به دلیل اینکه ضمانت‌های اجرایی محکمی برای اجرای این محدویت‌ها اعلام نشده است، اما و اگر‌هایی نیز برای موارد یاد شده وجود دارد؛ اینکه چرا در میان اعمال محدودیت ها، جایی برای شبکه ریلی منتهی به مشهد در نظر گرفته نشده است؟

 

قبل از نوروز امسال قرار بود پرواز‌ها با ۶۰ درصد ظرفیت به مشهد سفر کنند، اما همه ما با انتشار تصاویر متعدد در شبکه‌های مجازی، از تخلف شرکت‌های هواپیمایی برای پرواز با تمام ظرفیت مطلع شدیم. در روند اعمال محدودیت‌های گذشته خودرو‌های فراوانی با پلاک غیر بومی وارد مشهد شد؛ خودرو‌هایی که با مجوز‌های صوری و غیر واقعی از مرز‌های محدودیت عبور می‌کردند و وارد مشهد می‌شدند. بسیاری از مسافران در دوره‌های گذشته اعمال محدودیت ها، هزینه بلیت هواپیما و تور را پرداخته بودند، اما برای بازگشت مبالغ پرداختی یا ماه‌ها منتظر ماندند یا با کسر غیرقانونی بخشی از این مبالغ مواجه شدند.


سعید نمکی، وزیر بهداشت، نیز در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار افزایش اختیار استانداران برای تعطیلی و اعمال ممنوعیت‌های کرونایی شد.
کرونا باز هم رکورد زد و دیروز ۵۸۸ نفر دیگر را تسلیم مرگ کرد و ۴۰ هزار و ۸۰۸ نفر نیز به این بیماری مبتلا شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->