مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

وزیر بهداشت در مشهد: واکسن مورد نیاز استان را تأمین می‌کنیم

  • کد خبر: ۷۷۳۳۹
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
وزیر بهداشت در مشهد: واکسن مورد نیاز استان را تأمین می‌کنیم
وضعیت بحرانی مشهد سبب شد دیروز سرانجام وزیر بهداشت راهی مشهد شود تا شرایط بحرانی این شهر و خراسان رضوی را ارزیابی کند؛

مهدی عسکری | شهرآرانیوز؛ وضعیت بحرانی مشهد سبب شد دیروز سرانجام وزیر بهداشت راهی مشهد شود تا شرایط بحرانی این شهر و خراسان رضوی را ارزیابی کند؛ سفری که هدف از آن بازدید از مرکز ۱۶ ساعته مراقبت از بیماران کرونایی، بازدید از مرکز واکسیناسیون، حضور در یکی از بیمارستان‌های مشهد و شرکت در جلسه قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونای استان اعلام شد.

 

سعید نمکی البته در خصوص طرح ممنوعیت سفر به مشهد و خراسان رضوی نیز در اظهاراتی عجیب از بی‌اختیاری وزارت بهداشت برای اعمال محدودیت‌ها جهت سفر به مشهد سخن به میان آورد. نمکی این را هم گفت که پیشنهاد ما از روز نخست محدود کردن تردد و پرواز به مشهد بود و به شدت به انجام پرواز‌ها و سفر به این استان معترض بودیم، چون هر روز تعداد زیادی افراد از مناطق مختلف به خصوص نقاط آلوده با ویروس دلتا از طریق هوایی و زمینی به مشهد و استان خراسان رضوی سفر می‌کردند و برای ما مسلم بود که کانون آلودگی جا به جا می‌شود. از روز اول به این موضوع اعتراض داشتیم و همچنان اعتراض داریم.


ماجرای ترخیص فوری بیماران چه بود

چهارشنبه‌ای که گذشت، خبری در فضای مجازی پیچید، مبنی بر اینکه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی به دلیل حضور وزیر بهداشت در این شهر، برای بهتر جلوه‌دادن اوضاع بیمارستان درحال ترخیص زودهنگام بیماران هستند. با این حال حمیدرضا رحیمی، روابط عمومی علوم‌پزشکی مشهد در گفتگو با شهرآرانیوز با تکذیب این خبر اعلام کرد چنین چیزی امکان ندارد و هیچ بیماری زودهنگام از بیمارستان ترخیص نشده است.


وضعیت کمبود فراوان تجهیزات برای مشهد کار را به جایی رساند که هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، بر اساس اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از ارسال فوری ۵۰ دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی ثابت، ۲۵ تخت آی‌سی‌یو، ۱۵ دستگاه ونتیلاتور، به همراه تشک‌های مواج، اتوآنالیزر، سل کانتر، ساکشن و الکتروکاردیوگراف به مشهد خبر داد.


۶ مرکز منتخب کرونا ۲۴ ساعته شد

محمدحسن درخشان، مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم از تدارک پشتیبانی بیشتر برای مقابله با کرونا خبر داد و اعلام کرد که ۶ مرکز منتخب کرونا در مشهد (مرکز آب و برق در بولوار فکوری، مرکز لشگر فاطمیه ۱۴، مرکز احمدی در حاشیه بولوار شهید قرنی، مرکز سیلو، مرکز سیدی در بولوار صبای غربی ۱۱ و مرکز وحدت در حاشیه پارک ملت) ۲۴ ساعته شده است. محسن ذاکریان، رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی نیز از آغاز فعالیت ۵ پایگاه سیار واکسیناسیون کرونا در مناطق حاشیه شهر مشهد خبر داد و اعلام کرد که پزشکان بسیجی استان به مدت ۶۰ روز در این پایگاه‌ها مشارکت می ‎کنند.

 

بسیج عمومی برای نجات مشهد از شرایط فعلی ادامه دارد و در این راه به جز مسئولان، تشکل‌های صنفی نیز به میدان آمده اند، به گونه‌ای که امیر سزاوار، رئیس هیئت مدیره جامعه حرفه‌ای هتل داران استان از اعلام آمادگی هتل‌های مشهد برای اسکان بیماران در دوره نقاهت خبر داد و گفت که با توجه به اینکه امکانات و تجهیزات درمانی در هتل‌ها وجود ندارد و امکان بستری از این نظر منتفی است، می‌توان برای اسکان بیماران در دوره نقاهت با هدف خالی شدن تخت‌های بیمارستانی همکاری کرد.

 

در میان انبوه خبر‌های ناراحت کننده این روز‌های مشهد، شاپور بدیعی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، خبر خوش افزایش مراکز تزریق رمدسیویر در مشهد را اعلام کرد و گفت: این مراکز به ۶ مرکز افزایش یافته است. مرکز واکسیناسیون ویژه کارکنان شهرداری مشهد نیز با حضور رضا‌خواجه‌نائینی سرپرست شهرداری مشهد در سالن ورزشی شهید علیمردانی واقع در بولوار میرزا کوچک خان راه‌اندازی شد.


لغو ۲۲ پرواز به فرودگاه مشهد

هر چند مسئولان استانی برای اعلام لغو سفر به مشهد با قطار و اتوبوس همچنان مهر سکوت بر لب زده اند، محمود‌امانی‌نبی مدیرکل فرودگاه‌های استان از لغو ۲۲ پرواز فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد در روز گذشته به دلیل شرایط حاد کرونایی این شهر خبر داد.

 

محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی نیز سه شنبه شب در نشست مشترک با هیات عالی رتبه اعزامی وزارت بهداشت به استان اعلام کرد که اقداماتی برای تامین اکسیژن بیمارستان‌های استان صورت گرفته و پیگیری‌هایی از برخی استان‌ها صورت گرفته است. نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی هم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت وخیم کرونایی در مشهد تأکید کرد: وضعیت کرونا در مشهد خراب است و باید با برنامه‌ریزی جدی از ظرفیت همه بخش‌ها برای کنترل کرونا استفاده کرد.

 

حجت‌الاسلام نصرا... پژمانفر در اخطاری با استناد به اصل ۲۹ قانون اساسی تصریح کرد: وضعیت بهداشت و درمان کشور در شرایط کرونایی در همه نقاط کشور سخت است، اما در مشهد وضعیت وخیم‌تر است. رئیس‌جمهور نماینده ویژه‌ای فرستادند و وزیر بهداشت نیز به مشهد سفر کرد. خدمات‌رسانی به زائران در مشهد نامناسب است و امکان خدمات‌رسانی به همه بیماران وجود ندارد. دیروز در اولین جلسه کمیته اماکن متبرکه و گردشگری قرارگاه تازه تأسیس و عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا خراسان رضوی مقرر شد که پذیرش زائران در زائرسرا‌ها و مهمانپذیران دولتی به همراه کلیه اطلاع رسانی‌هایی است که در راستای جذب مسافر و گردشگر صورت می‌پذیرد نیز ممنوع شود.

 

مشاهدات عینی خبرنگار ما از اورژانس بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد نیز چندان خوشایند نیست، به گونه‌ای که سه شنبه شب و طی حضور دو ساعته در این مرکز، شاهد حضور حجم انبوهی از بیماران کرونایی در این مرکز به همراه فوت چندین بیمار بودیم؛ ضمن اینکه کمبود شدید تخت‌های بستری و اکسیژن در اورژانس این بیمارستان نیز در برخی موارد منجر به مشاجره و بحث میان همراهان بیمار برای در اولویت قرار دادن بیمارشان می‌شد.
طبق اعلام وزارت بهداشت، ۵۳۶ نفر دیگر به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند.

 

وزیر بهداشت در مشهد: واکسن مورد نیاز استان را تأمین می‌کنیم


***


نشست قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار خراسان رضوی در محل استانداری برگزار شد. در حاشیه این نشست، سعید نمکی، وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ما متولی سلامت مردم هستیم، گفت: کلینیک‌های سرپایی را به شکل سازمان یافته، حفظ کنید. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه به ضرورت کنترل ورودی بیمارستان‌ها از طریق کلینیک‌های سرپایی اشاره کرد و گفت: در این راستا اگر ورودی بیمارستان‌ها به این شکل کنترل نشود، آن‌گاه تقاضای دارو، سرم و اکسیژن بالا خواهد رفت که نیاز است مورد توجه قرار بگیرد.

 

وی در قسمت دیگر صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه حاشیه شهر مشهد را باید جدی گرفت، زیرا یکی از گلوگاه‌های نظام سلامت است، گفت: حاشیه شهر مشهد نه فقط گلوگاه نظام سلامت بلکه گلوگاه نظام اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی مشهد است؛ با این حال حاشیه شهر مشهد یک‌میلیون‌و ۳۰۰ هزار نفر را در خود جای داده و آن چیزی که در حاشیه شهر مشهد وجود دارد، در واقع زیر پوست شهر است که در حال جابه‌جا شدن است.


نمکی با تأکید بر لزوم گسترش تعداد پایگاه‌های واکسیناسیون در استان، گفت: ۱۲۰ میلیون واکسن تا مهر و آبان وارد کشور خواهد شد؛ در این راستا هرچقدر واکسن مورد نیاز جمعیت مورد هدف در استان باشد، تأمین خواهیم کرد.


در ادامه این نشست، محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان رضوی گفت: با تدابیری که در استان اندیشیده شده است، همه ظرفیت‌ها را اعم از بیمارستان‌های خصوصی پای کار آورده‎ایم؛ همچنین یک مرحله صد تخت و مرحله دیگر ۶۵۰ تخت اضافه کردیم؛ از طرفی هم بیمارستان امدادونجات به عنوان اولین بیمارستان کرونایی در چند روز آینده راه‌اندازی می‌شود.


وی با ارائه آماری درباره مدیریت بحران کرونا گفت: ۵۰ درصد پرواز‌ها را کاهش داده و همچنین در ۶ محور ورودی به استان نیروی انتظامی را مستقر کرده‌ایم و اجازه ورود به خودرو‌ها را نمی‌دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->