گاریدو، سرمربی جدید پرسپولیس وارد تهران شد + فیلم نتیجه بازی پرتغال و فرانسه+ ویدیو خلاصه بازی و ضربات پنالتی| برد سخت امباپه نتیجه بازی اسپانیا و آلمان+ ویدیو گل‌ها و خلاصه بازی| میزبان حذف شد پخش زنده بازی پرتغال و فرانسه در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۵ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی آلمان و اسپانیا در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۵ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین گل محمدی با مرادمند تمام کرد ویدئو | سالن بهشتی مشهد میزبان جامعه ورزش خراسان‌رضوی در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری پبشنهاد نجومی رضاوند به استقلال| جدایی کلید خورد در انتظار معرفی مدیرعامل استقلال | اعضای هیئت‌مدیره مشخص شدند عملکرد ضعیف استقلال در نقل و انتقالات وزیر ورزش: انتظار جامعه ورزش از رئیس‌جمهور زیاد نیست + فیلم بیرانوند به دنبال بازگشت به پرسپولیس! آزادیِ افشاریان و سهیل مهدی تکذیب شد ستاره تیم ملی نمی‌خواهد به ایران برگردد! امیر قلعه نویی در جام ملت‌ها طرفدار کدام تیم است؟ خاطره تلخ آلمان از اسپانیا در فینال جام ملت‌ها  لیست دوم نکونام رو شد خداداد افشاریان و سهیل مهدی به قید وثیقه آزاد شدند گاریدو مجوز سفر به ایران را گرفت روزبه چشمی به دنبال قرارداد ۳۰ میلیاردی
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

پایان موفق عملیات نجات مهاجرنوین در لیگ دسته ۳

  • کد خبر: ۷۷۳۷۱
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
پایان موفق عملیات نجات مهاجرنوین در لیگ دسته ۳
لیگ دسته ۳ فوتبال کشور با بقای دراماتیک نماینده مشهد در این پیکار‌ها خاتمه یافت.

بهنام اخوت|شهرآرانیوز، هفته پایانی از مرحله دوم لیگ دسته ۳ فوتبال کشور به پایان رسید و تنها نماینده مشهد در این رقابت‌ها توانست با نمایش خوب در هفته‌های پایانی نه‌تن‌ها در این لیگ باقی بماند، بلکه حسرت فرصت‌های ازدست‌رفته برای صعود را بخورد. تیم فوتبال مهاجرنوین که تا هفته سیزدهم به قعر جدول چسبیده بود، با تغییر سرمربی و شوک مثبتی که به این تیم وارد شد، توانست تا رده پنجم جدول ۱۰ تیمی بالا بیاید و دست‌آخر لیگ را در ساحل آرامش به پایان برساند.

 

شاگردان سیروس سنگچولی از دره جهنمی تا ارتفاع بهشتی فقط چند هفته فاصله داشتند که با تدبیر کادرفنی جدید توانستند به امر مهم بقا و صعود در جدول برسند. مهاجرنوین سنگچولی چگونه در لیگ دسته ۳ باقی ماند؟


شوک تاکتیکی یا شوک روحی؟

مهاجرنوین تیمی بومی از بروبچه‌های شهرک عرب‌های مشهد بود که ۲ سالی است با مالک‌سرمربی بومی‌شان، نزار موسوی، در لیگ دسته ۳ برای رسیدن به لیگ بالاتر تلاش می‌کردند. بااین‌همه این فصل حال تیم نزار، نزار بود و تا آستانه سقوط تلخ هم پیش رفت. اما مالک جنوبی تیم از هفته سیزدهم در اقدامی تصمیم گرفت خودش از سرمربیگری کنار بکشد و نیمکت را به رفیق قدیمی‌اش سیروس سنگچولی تعارف بزند. سنگچولی، مربی جوان و موفق امید‌های پدیده، در لیگ‌برتر امید‌ها هم همراه با کادرفنی‌اش با مأموریت نجات مهاجرنوین به این تیم آمد.

 

نکته قابل ذکر دراین‌میان آن است که شاید نشستن سنگچولی روی نیمکت مهاجرنوین یک شوک روحی بود، اما بی‌تردید شوک تاکتیکی این اتفاق بیشتر بود؛ زیرا نزار موسوی یک مربی محلی است که شاید دانش آن‌چنانی در عرصه مربیگری حرفه‌ای ندارد، اما سنگچولی پله‌های فوتبال و ترقی در آن را طی کرده و حالا به‌عنوان یک مربی بادانش خودش را ثابت کرده است. او با امید‌های پدیده هم در لیگ‌برتر امید‌ها نمایش خوبی داشت و انتظار می‌رود سال آینده هم در لیگ‌برتر امید‌ها رقیبی جدی برای حریفان باشد.


ایستگاه آخر در آمل

تیم فوتبال مهاجرنوین مشهد در بازی آخر میهمان دماوند آمل بود و توانست از سد میزبان قعرنشین با نتیجه ۲ بر ۱ بگذرد. آرش همایونی و رضا فاتح ۲ گل تیم سنگچولی را در این بازی به ثمر رساندند تا آمار خوب ۴ پیروزی از ۵ بازی برای کادرفنی سیروس سنگچولی و تیم مشهد به ثبت برسد. مهاجرنوین با سنگچولی ۴ برد و یک باخت آن هم مقابل صدرنشین گروه و در روز اول آمدن کادر جدید به‌دست آورد. آماری طلایی که نشان می‌دهد اگر این جابه‌جایی روی نیمکت مهاجر چند هفته زودتر انجام می‌شد، حالا بی‌تردید مهاجرنوین تیم صعودکننده به لیگ دسته ۲ فوتبال کشور بود.


آینده مهاجران چه می‌شود؟

تیم محلی مهاجرنوین در چند هفته پایانی با کمک مستقیم هیئت فوتبال استان در لیگ ماندنی شد و اگر نبود همت استانی برای نگهداشتن این سهمیه استان در لیگ دسته ۳ شاید یاران نزار موسوی سقوط می‌کردند و به کام نابودی کشیده می‌‎شدند. حالا کادر سیروس سنگچولی که با مأموریت نجات به این تیم آمده بودند، دوباره به اردوگاه امید‌های پدیده بازگشتند و باید دید مالک مهاجرنوین چه تصمیمی برای فصل بعد خواهد گرفت. آیا نزار موسوی دوباره خودش به نیمکت بازمی‌گردد یا از این تجربه خوب درس می‌گیرد و برای فصل بعد تمام تمرکزش را روی مسائل مدیریتی و جذب اسپانسرینگ باشگاه قرار می‌دهد و از یک مربی کاربلد و کارکشته برای نیمکت تیمش بهره می‌گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->