رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

اشرف غنی تا ساعاتی دیگر درباره اوضاع افغانستان سخنرانی می‌کند

  • کد خبر: ۷۷۴۵۶
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
اشرف غنی تا ساعاتی دیگر درباره اوضاع افغانستان سخنرانی می‌کند
همزمان با سقوط چندین ولایت مهم از جمله هرات و قندهار به دست طالبان، قرار است اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان درباره وضعیت جاری در این کشور سخنرانی کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ همزمان با سقوط چندین ولایت مهم از جمله هرات و قندهار به دست طالبان، قرار است اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان درباره وضعیت جاری در این کشور سخنرانی کند.

 

پیش از این برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودند که وزرای خارجه و دفاع آمریکا از غنی خواسته‌اند که با توجه به شرایط پیش آمده و برای تقویت صلح از سمت خود استعفا دهد.

 

این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا این خبر را تکذیب کرده است.

 

در این رابطه آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: به همراه وزیر دفاع با اشرف غنی وضعیت امنیتی در افغانستان و برنامه آمریکا برای کاهش دیپلمات‌ها تبادل نظر صورت گرفت.

 

وی افزود: آمریکا از راه حل دیپلماتیک برای پایان بحران در افغانستان حمایت خواهد کرد.

 

پیش از این «عمران خان»، نخست‌وزیر پاکستان به نقل از رهبران طالبان، گفته بود تا زمانی که اشرف ‏غنی در قدرت باشد، این گروه حاضر به گفتگو نخواهد شد‎.

 

عمران خان روز چهارشنبه هفته گذشته به خبرنگاران خارجی گفت: ۳ یا ۴ ماه پیش، هنگامی که رهبران ارشد طالبان به پاکستان آمدند، من سعی کردم آن‌ها را متقاعد کنم که صلح کنند؛ شرایط طالبان این است: تا زمانی که اشرف غنی در آنجا قدرت دارد؛ ما با این دولت گفتگو نمی‌کنیم.

 

اجلاس قطر؛ روند صلح تسریع و خشونت در افغانستان فوراً متوقف شود

از سوی دیگر نمایندگان کشور‌های شرکت‌کننده در نشست صلح دوحه با انتشار بیانیه مشترک روی تسریع روند صلح به عنوان موضوع ضروری، مذاکره درباره پیشنهادات دولت و طالبان توقف فوری خشونت‌ها تأکید کرده‌اند.

 

وزارت امور خارجه قطر روز پنج‌شنبه، بیست‌ویکم اسد، با نشر بیانیه‌ای اعلام کرده که در پایان نشست کشور‌های جهان و منطقه در مورد افغانستان اشتراک‌کننده‌گان از طرف‌های درگیر جنگ خواسته‌اند تا برای اعتمادسازی و تسریع تلاش‌های صلح و آتش‌بس همه‌جانبه هرچه زودتر گام بردارند.

 

نمایندگان ویژه کشور‌های امریکا، چین، ازبکستان، پاکستان، بریتانیا، قطر، سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در ۱۰ آگوست با نمایندگان دولت افغانستان و طالبان درباره مشارکت جامعه بین‌المللی برای موفقیت روند صلح در دوحه دیدار و گفتگو کرده‌اند. نمایندگان آلمان، نروژ، تاجیکستان، هند، ترکیه و ترکمنستان نیز در ۱۲ آگوست نیز در نشستی شرکت کرده‌اند.

 

نمایندگان کشور‌های شرکت‌کننده از گروه طالبان و حکومت افغانستان خواسته‌اند که خشونت‌ها را پایان دهند و در داخل شهر‌ها جنگ نکنند.

 

طالبان ۵ ولایت دیگر افغانستان را تصرف کرد

در ادامه‌ی پیشروی‌های طالبان، این گروه ادعا کرده است که شهر‌های هرات، قلعه‌نو و فیروزکوه، لشکرگاه و شهر قندهار را نیز تصرف کرده است.

 

منابع رسمی دولتی افغانستان تاکنون در این باره ابراز نظری نکرده‌اند.

 

طبق گزارش رسانه‌های افغانستان، طالبان در تمامی بخش‌های شهر هرات حضور دارند. والی هرات و اسماعیل خان، فرمانده نیرو‌های بسیج مردمی به لشگر ۲۰۷ ظفر عقب‌نشینی کرده‌اند. در شهر هرات تمامی رسانه‌های صوتی و تصویری فعالیت خود را متوقف کرده‌اند.

 

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->