مهلت چند هفته‌ای اولیای دم به قاتل فرزندشان قصاص؛ مجازات قتل زن میانسال بعد از رابطه نامشروع سامانه‌های الکترونیکی ثبت اسناد فردا (دوشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۳) فعال است چند منبع مهم آلودگی هوا در خانه را بشناسید تعطیلی واحدهای قضایی استان تهران در روز دوشنبه (۶ اسفند ۱۴۰۳) ظفرقندی خبر داد: استقبال کمرنگ پزشکان از تخصص‌های داخلی و جراحی بایدها و نبایدهای گرم کردن غذا در مایکروویو سازمان غذاودارو هشدار داد: خطر تشدید کبد چرب با مصرف داروهای مسکن و گیاهی نامعتبر برخورد ۲ پراید در خواف پنج مصدوم برجای گذاشت (۵ اسفند ۱۴۰۳) شرایط رانندگی با گواهینامه ایرانی در عراق اعلام شد آیا مدارس و ادارات مشهد و خراسان رضوی فردا (دوشنبه، ۶ اسفند ۱۴۰۳) تعطیل است؟ تیراندازی به رئیس آموزش و پرورش سراوان (۵ اسفند ۱۴۰۳) آیا تخمه آفتابگردان برای مبتلایان به دیابت و کبد چرب مضر است؟ صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی خراسان رضوی در پی پیش‌بینی بارش برف و باران (۵ اسفند ۱۴۰۳) ماجرای کارزار سربازی دختران چیست؟ | استقبال جالب و معنادار مردان ایران افزایش ۲۵ درصدی بلیت مترو در سال ۱۴۰۴ از پالایش قوانین قدیم تا نظارت بر قوانین جدید | حوزه خراسان، مشاور فقهی قانون‌گذاری مجلس می‌شود آیا مدارس و دانشگاه‌های استان مازندران تا پایان هفته مجازی شده است؟ (۵ اسفند ۱۴۰۳) جدول فوق‌العاده ایثارگری بازنشستگان و تأثیر آن روی همسان‌سازی حقوق منتشر شد + جزئیات آغاز طرح امداد نوروزی اورژانس از ۲۵ اسفند ۱۴۰۳ شلیک خونین به جوان تهرانی در ولنجک آغاز برنامه ملی برای رصد کمبود‌های ملزومات پزشکی اهدای عضو دختر جوان مرگ مغزی به ۶ بیمار زندگی دوباره بخشید (۵ اسفند ۱۴۰۳) انسداد برخی جاده‌های کشور به علت بارش برف (۵ اسفند ۱۴۰۳) محکومیت اعضای باند قاچاق هروئین و شیشه در بندرعباس | حکم اعدام برای ۳ تن از متهمان رشد ۷۰ درصدی مبلغ اضافه‌کار محیط‌بانان در سال ۱۴۰۴ آزمون‌های علوم پزشکی ۱۴۰۳ با ۱۱ هزار داوطلب برگزار شد دوازدهمین جشنواره انتخاب کارفرمایان برتر خراسان رضوی برگزار شد (۵ اسفند ۱۴۰۳) | ۵۲ درصد کارگران استان پیش از موعد بازنشسته می‌شوند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (یکشنبه، ۵ اسفند ۱۴۰۳) | هوا از فردا سرد می‌شود آیا عیدی ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی قبل از ماه مبارک رمضان پرداخت می‌شود؟ پزشکیان در آیین اختتامیه سی‌وهشتمین جشنواره خوارزمی: اراده حل مسئله و مشکلات کشور را داریم
سرخط خبرها

پیگیری «رتبه بندی معلمان» از سوی وزیر پیشنهادی دولت جدید (۲۳ مرداد ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۷۷۵۴۳
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
پیگیری «رتبه بندی معلمان» از سوی وزیر پیشنهادی دولت جدید (۲۳ مرداد ۱۴۰۰)
باغگلی، وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم: در برنامه های ۴ ساله ام سعی کرده ام ۴ محور اصلی؛ «مدیریت و راهبری»؛ «معیشت و منزلت معلمان »؛ «کیفیت آموزشی» و « عدالت آموزشی»، را تعیین و با تمرکز بر این محورها، اقداماتی را برای تحقق اهداف در این ۴ سال و سال های بعد فراهم کنم.

به گزارش شهرآرانیوز، باغگلی ضمن تشکر از زحمات دکتر حاجی میرزایی و آرزوی سلامتی برای همه همکاران فرهنگی، افزود: بسیاری از مدیران کل استان‌ها در این نشست، به آرامشی که با حضور آقای حاجی میرزایی در آموزش و پرورش ایجاد شده بود، اشاره کردند و من نیز تلاش خواهم کرد تا با همدلی و حمایت شما همکاران فرهنگی، این آرامش را حفظ کرده و با حمایت شما حرکت رو به جلو داشته باشم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در خصوص اجرای سندتحول بنیادین در گام دوم انقلاب، تصریح کرد: سال هاست که برای بهبود فضای تربیتی در کشور تلاش‌های مستمری صورت گرفته است؛ قطعاً هرکدام از مسئولان از گذشته تا به امروز گامی را در این مسیر برداشته و من هم انشالله بعد از این تلاش خواهم کرد با یک حرکت جهادی، همکاری و دوستی، گام‌های لازم را برای پیشبرد و تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت بر طبق سند تحول بر دارم و فرمان مقام معظم رهبری را در اجرایی شدن سندتحول بنیادین عملی کرده و اجرای این سند را در دستور کار این وزارتخانه قرار دهم.

وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم با اشاره به تفاوت‌های دو حوزه نظری و عملی، گفت: در بسیاری از مواقع، در عرصه نظر سخنان آرمانی بیان می‌شود که اجرایی شدن آن‌ها در حوزه عمل، بسیار سخت بوده و به مقدماتی نیاز دارد و یا اصلاً اجرایی شدن آن‌ها ممکن نیست؛ بنابراین ما به یک حلقه واسط بین دنیای عمل و نظر نیاز داریم که زبان و بستر عمل را برای اجرایی شدن حوزه نظر، فراهم سازد و برای تحقق این امر، لازم به همکاری و همدلی شما فرهنگیان، است.

باغگلی با اشاره به جایگاه و اهمیت آموزش و پرورش در بین دستگاه‌های اجرایی کشور، گفت: مسئله ما این نیست که اولویت آموزش و پرورش در کشور به عنوان اولویت اول و یا دوم، در نظر گرفته شود؛ بلکه مسئله این است که همه ما باید به این مهم برسیم؛ آموزش و پرورش، بستری است که برای هر امری، اقدامی و یا اولویتی می‌تواند بهترین پایگاه و بستر باشد؛ بنابراین اگر ما یک جامعه‌ای با اقتصاد پایدار می‌خواهیم، باید از آموزش و پرورش با این ظرفیت بزرگ و عظیم استفاده کنیم تا زمینه تربیت نسلی که بتواند اقتصادی پویا و فعال را عملیاتی کند، فراهم آوریم.

وی با اشاره به حاکمیتی بودن دستگاه تعلیم و تربیت در سراسر دنیا، گفت: در هیچ کجای دنیا نمی‌توانیم شاهد این باشیم که دولت‌ها و حکومت‌ها نظام تعلیم و تربیت خود را رها کنند. این موضوع برای تمام کشور‌ها یک موضوع حاکمیتی است و علت، این است که انتقال فرهنگ جامعه به نسل بعد از گذرگاه تعلیم و تربیت می‌گذرد؛ بنابراین آموزش و پرورش دولتی، مسئله بسیار مهمی است و همه ما باید دست به‌دست هم دهیم و کمک کنیم که در این مسیر بتوانیم تعلیم و تربیت کشور را به جلو، هدایت کنیم.

باغگلی با اشاره به زمان بَر، بودن اجرای دقیق سندتحول بنیادین در آموزش و پرورش، تصریح کرد: من عضو پژوهشگران سندتحول بنیادین بوده ام و سال‌ها وضعیت تربیت دینی و اخلاقی کودکان و نوجوانان ایرانی را مطالعه کرده ام؛ از این رو در برنامه‌هایی که خدمت آقای رئیس‌جمهوری ارائه کرده ام به ایشان گفته ام که اگر کسی مدعی شد که می‌تواند در طی ۴ سال سندتحول بنیادین را اجرا کند، قبول نکنید، چون هم ابعاد سند برای اجرایی شدن خیلی گسترده است و هم فرهنگ، زیربنا و ملزوماتی می‌خواهد که آماده شدنشان زمان بر، است؛ بنابراین در برنامه هایم برای این ۴ سال، سعی کرده ام در ۴ محور، ۴ قله ایجاد کنم و با تمرکز بر این محورها، پس از تأیید رئیس‌جمهوری اقداماتی را برای اجرایی شدن سندتحول، در این ۴ سال و سال‌های بعد فراهم می‌کنم.

وی محور اول برنامه‌های خود را «حوزه مدیریت و راهبری» دانست و گفت: در این حوزه بر اساس رویکرد سندتحول لازم است به سمت «کاهش تمرکز» پیش برویم و تصمیم گیری‌ها را در سطوح پایین تر، مبتنی بر شرایط و بر اساس معیار و اصول نظام تعلیم و تربیت، حمایت کنیم. لازم است دولت به ما در مدیریت و راهبری کمک کند. سهم سایر دستگاه‌ها که در سند تحول بنیادین معلوم شده، در نظر گرفته شود و جامعه به این نتیجه برسد که مسئولیت تربیت نسل آینده، تنها بر عهده آموزش و پرورش نیست. در مفهوم عمومی و کلان تربیت، تمام دستگاه‌ها سهم دارند و آموزش و پرورش باید به عنوان فرمانده تعلیم و تربیت از حیث محتوا، شناخته شود و دستگاه‌های دیگر مبتنی بر این سیستم فرمانده ای، از نظام آموزشی کشور حمایت کنند.

باغگلی «محور معیشت و منزلت معلمان» را محور دوم اجرایی شدن سند تحول بنیادین دانست و بیان کرد: من معتقدم که «تعلیم و تربیت تخصص و معلم یک متخصص است»، جامعه باید همچنان که به تخصص‌هایی مثل پزشکی و مهندسی احترام می‌گذارد، به تخصص معلمی نیز احترام گذاشته و معلمان را در جایگاه متخصصان ببیند. این گفتمان سازی، باید در درجه اول در سطح دولت و بعد در سطح جامعه پیگیری شود تا به نتیجه مطلوب برسد.

وی گفت: تا زمانی که مسائل معیشتی معلمان، از طریق دولت حل و فصل نشود. نمی‌توان انتظار داشت که شأنیت معلمان در جامعه پذیرفته شود؛ لذا پیگیری «طرح رتبه‌بندی» حتماً در دستور کار ما قرار خواهد گرفت و البته نگاه تخصصی که از آن صحبت کردیم با استفاده از ظرفیت‌های رتبه‌بندی به ما کمک خواهد کرد که کیفیت توانمندی‌های معلمانمان در این مسیر افزایش پیدا کند.

وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم ادامه داد: محور سوم، «کیفیت آموزش» است. به رغم تمام تلاش‌های انجام شده، بنا به دلایل مختلف، کیفیت آموزشی، هنوز به سطح مطلوب خود نرسیده است و اگر ما رتبه‌بندی را خوب انجام دهیم و زمینه انگیزه بخشی به معلمان برای تحرک در طبقات رتبه‌بندی را فراهم کنیم؛ می‌توانیم امیدوار باشیم که کیفیت آموزشی، افزایش یابد.

باغگلی گفت: تجربه کرونا به ما نشان دادکه معلمان هم انگیزه و هم ظرفیت توانمند شدن را دارند؛ کرونا، علیرغم تمام چالش‌هایی که برای دستگاه تعلیم و تربیت ایجاد کرد، به معلمان کمک کرد تا توانمندی‌های خود را در استفاده از فناوری افزایش دهند و باید مراقب باشیم که پس از این بیماری، همچنان در فناوری پیشرفت کرده و به روز شویم و خدایی نکرده به عقب بر نگردیم.

وی از «اجرای عدالت آموزشی» به عنوان چهارمین محور سند تحول بنیادین نام برد و گفت: برای اجرایی‌سازی «عدالت آموزشی» موضوعات و بخش‌هایی داریم که نیازمند توجه ویژه هستند و این توجه ویژه را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم در پایان ضمن تشکر از اخلاص عمل و حمایت حاجی میرزایی، وزیر کنونی آموزش و پرورش، تصریح کرد: من از شرایط سختی که پیش رو داریم، مطلع هستم و اطمینان دارم با همکاری و همدلی یکدیگر می‌توانیم این سختی‌ها را پشت سر گذاشته و به اجرایی شدن سندتحول کمک کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش باغگی گفت: باور قلبی من این است که به رغم تمام نقد‌های صورت گرفته، جهت گیری سندتحول در مقوله تربیت از ویژگی و کیفیت بالایی برخوردار است و سعی خواهیم کرد با کمک یکدیگر اصلاحات لازم بر سند تحول بنیادین را انجام داده و طبق فرمایش معظم له، بدون توقف در مسیر اجرایی شدن سندتحول پیش برویم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->