مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

تشدید رویکردهای پیشگیرانه از گسترش کرونا در مدیریت‌شهری مشهد

  • کد خبر: ۷۷۶۵۰
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
تشدید رویکردهای پیشگیرانه از گسترش کرونا در مدیریت‌شهری مشهد
رضا خواجه نائینی، سرپرست شهرداری مشهد: با توجه به موج فزاینده ابتلا به کرونا در موج پنجم اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مدیریت شهری تشدید شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سرپرست شهرداری مشهد، با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی شهرداری در راستای پیشگیری از شیوع کرونا گفت: با توجه به موج فزاینده ابتلا به کرونا در موج پنجم اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مدیریت شهری تشدید شده است.


رضا خواجه نائینی با بیان اینکه تنها راه پیشگیری از ابتلا به کرونا، واکسیناسیون است افزود: بنابراین شهرداری با درخواست دانشگاه علوم پزشکی مشهد اقدام به آماده سازی ۱۶ مرکز انجام واکسیناسیون در مناطق مختلف شهر کرده که از این تعداد ۹ مرکز تجهیز و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.


وی اضافه کرد: همچنین با توجه به اینکه تعداد زیادی از کارکنان شهرداری به ویژه پاکبانان، کارگران خدمات شهری، کارکنان آرمستان ها، اتوبوس رانان، تاکسی رانان و.. جزو مشاغل پرخطر هستند که باید واکسینه شوند، پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران شهید علی مردانی واقع در منطقه پنج با همکاری مراکز بهداشتی شهرداری مشهد برای انجام واکسیناسیون کارکنان شهرداری و شهروندانی که تمایل دارند در این مرکز واکسیناسیون انجام دهند آماده و راه اندازی شد.


خواجه نائینی تصریح کرد: در صورت تأمین واکسن از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد این مرکز ظرفیت انجام ۱۰۰۰ دز واکسن را در روز دارد.

واکسیناسیون یک سوم کارکنان شهرداری

سرپرست شهرداری مشهد با بیان اینکه تا امروز از تعداد ۲۵ هزار نفر از کارکنان شهرداری (با هر نوع قراردادی از جمله حجمی) یک سوم واکسن زده اند اظهارکرد: این رقم که ۳۱ درصد از کارکنان شهرداری هستند، فارغ از نفراتی است که متولدان ۵۵ به ماقبل بوده و در دیگر مراکز شخصا واکسن زده اند و در آمار دیده نشده ‎اند.


خواجه نائینی به اقدامات انجام شده برای پیشگیری از شیوع کرونا در ناوگان حمل ونقل عمومی اشاره و اظهارکرد: با توجه به سرعت شیوع کرونا و اهمیت سلامت شهروندان ناظران ویژه اتوبوس رانی در پایانه‌ها مستقر هستند و مسافران را برای استفاده از ماسک ارشاد می‌کنند.


وی تصریح کرد: همچنین طرح فاصله گذاری اجتماعی در همه ناوگان و ایستگاه‌های اتوبوس با نصب نشانه‌هایی اجرا شده است.


سرپرست شهرداری مشهد ادامه داد: در کنار این اقدامات، همه ناوگان اتوبوس رانی به صورت مستمر ضدعفونی می‌شود و نظارت‌ها بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از زمان وضعیت قرمز کرونا نیز افزایش یافته است.


خواجه نائینی به تشدید اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی در خطوط قطار شهری مشهد اشاره و خاطرنشان کرد: برهمین اساس نظارت‎ها در گیت‌های ورودی ایستگاه‌ها و پایش داخل قطار‌ها در خط یک و دو قطار شهری مشهد با شدت بیشتری در حال انجام است.


سرپرست شهرداری مشهد با بیان اینکه استفاده از ماسک در هنگام حضور در ایستگاه و واگن‌های قطار شهری الزامی است اظهارکرد: برهمین اساس پایش الزام استفاده مسافران، غرفه داران و کارکنان از سوی مأموران ایستگاه نیز با شدت بیشتری انجام می‌شود.

افزایش دفعات ضدعفونی ناوگان مترو

او افزود: ضدعفونی مداوم ناوگان خط یک و دو از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون انجام می‌شده، اما با شدت گرفتن شیوع بیماری در شهر، دفعات ضدعفونی ایستگاه‌ها و اماکن و همچنین واگن‌ها افزایش یافته است.


خواجه نائینی به عرضه ماسک در ایستگاه‌ها از سوی بخش خصوصی اشاره و اضافه کرد: در کنار این اقدامات بستر شارژ الکترونیکی من کارت در راستای حذف تبادل پول نقد نیز که پیش از این فعال بود فعال‌تر شده است.


او به ضدعفونی ناوگان تاکسی رانی نیز اشاره کرد و گفت: همچنین قسمت راننده مجهز به کاور شده و برای حذف تبادل پول نقد، تاکسی‌ها به سیستم پرداخت کرایه با کیف پول الکترونیک و کیوآرکد از طریق تلفن همراه مجهز شده اند.


وی تصریح کرد: همچنین اقدامات پیشگیرانه و اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی در پایانه‌های مسافربری مشهد نیز تشدید شده است.


سرپرست شهرداری مشهد اضافه کرد: به دلیل اعمال محدودیت‌های حمل و نقلی بین شهری حجم مسافرت‌ها از طریق پایانه‌های مسافربری کاهش محسوسی داشته، اما با این حال نظارت و پایش مسافران افزایش پیدا کرده است.


خواجه نائینی ادامه داد: بر همین اساس درباره فاصله گذاری اجتماعی، محصور کردن صندلی‌های استقرار مسافران، استقرار دستگاه‌های ضدعفونی کننده دست‌ها و اطلاع رسانی مستمر صوتی و از طریق تابلو‌ها و نمایشگر‌های موجود در محیط برای مسافران و زائران اقدام مقتضی انجام شده است و نیرو‌های حفاظت فیزیکی و انتظامات با کنترل در‌های ورودی از ورود افراد بدون ماسک به ساختمان پایانه‌ها جلوگیری می‌کنند.

افزایش ساعت کار سالن تغسیل بهشت رضوان

سرپرست شهرداری مشهد بااشاره به افزایش تعداد فوتی‌های کرونا در مشهد، از افزایش ساعت کار سالن تغسیل اموات و تعداد غسالان آرامستان بهشت رضوان خبر داد.


خواجه نائینی با بیان اینکه با توجه به گرمای هوا تعداد سایبان‌ها در اطراف سالن‌های تغسیل افزایش یافته است، اظهار کرد: همچنین در راستای رفاه حال مراجعان ضمن تشدید اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی به توزیع آب بسته بندی شده رایگان در آرامستان اقدام می‌شود.


وی اضافه کرد: در راستای کاهش مدت زمان حضور مراجعان در آرامستان و جلوگیری از ازدحام جمعیت نیز تصمیم گرفته شد تا زمان ورود و تغسیل متوفیان از طریق پیامک به بستگان درجه یک آن‌ها اطلاع رسانی شود.


سرپرست شهرداری مشهد گفت: در کنار انجام این اقدامات معتقدیم استفاده از خدمات شهرداری الکترونیک و امکان پیگیری امور اداری و خدمات مربوط به شهرداری از طریق سامانه‌های الکترونیکی موجود، ابزار‌هایی است که نیاز افراد را برای مراجعه حضوری به ادارات و سازمان‌ها کاهش داده و از این طریق روند توسعه اپیدمی کرونا را کاهش می‌دهد.


خواجه نائینی افزود: براین اساس شهروندان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی e.mashhad.ir از میز خدمات الکترونیک شهرداری مشهد استفاده کنند و طیف وسیعی از خدمات از جمله استعلامات حوزه شهرسازی، خدمات شهری و حمل ونقل و بسیاری از موارد دیگر را به صورت الکترونیک از طریق اینترنت انجام دهند.


وی، اضافه کرد: همچنین در وب سایت mobile.mashhad.ir نرم افزار و خدمات الکترونیکی متنوعی به شهروندان پیشنهاد شده که به راحتی از طریق گوشی همراه در دسترس است.


سرپرست شهرداری مشهد با بیان اینکه شهرداری مشهد درکنار اقدامات پیشگیرانه، طرح‌های حمایتی بسیاری را نیز برای کمک به آسیب دیدگان از کرونا اجرا کرده است، افزود: از جمله این حمایت‌ها می‌توان به توزیع ده‌ها هزار بسته معیشتی میان خانواده‌های محروم، اعمال تخفیف در عوارض کسب و پیشه، تخفیف در اجاره واحد‌های تجاری متعلق به شهرداری، حمایت از مشاغل فرهنگی و هنری، کمک به دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای مقابله با شیوع کرونا، تولید و توزیع ماسک و... اشاره کرد که اکنون نیز این اقدامات ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->