راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: مدیریت شهری مشهد با جدیت پای کار مقابله با کروناست

  • کد خبر: ۷۷۶۴۳
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: مدیریت شهری مشهد با جدیت پای کار مقابله با کروناست
رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: شورای ششم شهر مشهد با جدیت پای کار مقابله کروناست و با تمام ظرفیتی که در وسع و بضاعت خود دارد، در کنار دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

جانقربان| شهرآرانیوز،سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد امروز ۲۴ مردادماه برگزار شد.
در این جلسه درباره کمک‌های شهرداری به کادر درمان در حوزه بهداشتی تصمیماتی اتخاذ شد. یکی از مصوبات امروز ارائه خدماتی به علوم پزشکی بود که در اختیار قراردادن پرسنل شهرداری با هدف انجام مأموریت‌های مورد نیاز، در اختیار قرار دادن امکانات و اماکن متعلق به شهرداری به‌ویژه در حاشیه شهر به‌منظور اقدامات پیشگیری از کرونا، اختصاص بودجه تا سقف ۵۰ میلیارد ریال برای پیشگیری از کرونا یا پرداخت به ستاد کرونا یا اختصاص آن به افراد حقوقی ازجمله بند‌های این مصوبه بود. همچنین برای روز‌های ۲۷ تا ۳۰ مردادماه که تعطیلی اعلام‌شده ستاد ملی کروناست، درباره تعطیلی قطارشهری و کاهش ساعت کاری اتوبوس‌رانی تصمیم‌گیری شد.
فرهمندی، عضو شورای ششم، در این جلسه پیشنهاد تعطیلی کامل حمل‌ونقل همگانی در روز‌های تعطیلی اعلام‌شده از طرف ستاد کرونا را نیز مطرح کرد. این پیشنهاد به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

مدیریت شهری مشهد با جدیت پای کار مقابله با کروناست

حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در سومین جلسه علنی شورا گفت: شورای ششم شهر مشهد با مصوبه امروز نشان داد که با جدیت پای کار مقابله کروناست و با تمام ظرفیتی که در وسع و بضاعت خود دارد، در کنار دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

حسینی، نماینده دانشگاه علوم پزشکی در جلسه فوق‌العاده شورای شهر مشهد نیز گفت: پیک پنجم از ۱۵ ماه قبل شروع شد و سرعت آن خیلی بیشتر است. یک نفر مبتلا شود مابقی خانواده نیز مبتلا خواهند شد.

وی با بیان اینکه در زمینه بهداشت و سلامت دانشگاه‌ها ۲۵ درصد متولی است و بقیه سایر سازمان‌ها و دستگاه است، افزود: در شهر مشهد نزدیک ۲ هزار بیمار بستری داریم و از این تعداد ۴۰۰ نفر در‌ای سی یو بستری هستند. در پیک‌های قبلی بیشترین مریض ۱۴۰۰ نفر بودند که بستری شده بودند.

به گفته وی، در شهر مشهد ۱۰۰ تخت‌ای سی یو لازم داریم. در زمینه کیت‌های های آزمایشگاهی و محل واکسیناسیون لازم داریم و جزو واجبات است. اگر ۱۰۰ تخت راه نیندازیم دچار مشکل خواهیم شد. دو تانک اکسیژن ساز در شهر مشهد نیاز داریم.

وی ادامه داد: در پیک‌های قبل رنج سنی ۸۰ بود و الان سن فوتی کاهش یافته و بین ۴۰ تا ۵۰ سال هستند.

 

تصویب لایحه دو فوریتی شهرداری

در ادامه این جلسه، دو فوریت لایحه شهرداری مشهد در جلسه امروز فوق‌العاده شورای شهر با ۱۴ رأی موافق به تصویب رسید

لایحه دو فوریتی که شهردار ارائه کرده است:

به شهرداری اجازه داده می‌شود با توجه به وضعیت بحرانی نسبت به در اختیار قرار گرفتن امکانات و تجهیزات به ستاد مقابله با کرونا استان خراسان رضوی در طول دوره پیک اقدام شود.

مهدی ناصحی، نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، در صحن علنی این شورا گفت: یکی از تکالیف مدیریت شهری ایجاد آرامش برای مردم است. کرونا آرامش را از مردم گرفته است.تشکر می‌کنم از سرپرست شهرداری مشهد و اعضای شورا که مقدمات این طرح را فراهم کردند. اگر کمک نکنیم بعد‌ها مشکلات ۱۰۰ چندان می‌شود.

کلیات لایحه دو فوریتی کمک به ستاد مقابله با کرونا تصویب شد، شهرداری اجازه یافت با توجه به وضعیت بحرانی نسبت به در اختیار قرار گرفتن امکانات و تجهیزات به ستاد مقابله با کرونا استان خراسان رضوی در طول دوره پیک اقدام کند.

 دیروز ۷۹ نفر را از دست دادیم، باید ارگان‌ها بسیج شوند

قلیان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، همچنین در صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: دیروز ۷۷۰ نفر در خراسان رضوی بستری شدند و ۷۹ نفر فوتی داشتیم.
وی افزود: وقتی در زلزله سفید سنگ ۲ تا ۳ نفر کشته شدند همه امکانات هلال احمر و سپاه و... بسیج شدند!میانگین سنی اینجا بسیار کمتر از آنجاست. ۱۸ ماه است که نیرو‌ها دارند ۲شیفت کار می‌کنند!
به گفته وی، ما با این تعداد نیرو نمیتوانیم خدمت خوبی به مردم بدهیم!خیلی از سازمان‌ها گفتند کمک می‌کنیم، اما بسیار کم بود و از ما انتظار داشتند!فروردین ۹۹، شهرداری اطلاع‌رسانی وسیعی را برای هشدار به مردم انجام داد که باید دوباره تکرار شود، داریم شرمنده مردم می‌شویم!

هزینه‌کرد ۱۳۰۰میلیارد تومانی شهرداری از ابتدای شیوع کرونا

رضا خواجه نائینی، سرپرست شهرداری مشهد در صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: از ابتدای شیوع کرونا بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم، از بخشودگی اجاره‌ها تا عوارض نوسازی واحد‌های تجاری، تعدیل پیمان ها، بازار‌های سیار تا رقم مستقیم ۲۰۰ میلیارد تومان کمک برای مقابله با این ویروس.
وی افزود: تا به حال ۵ لایحه در این خصوص ارائه شده است، برای وسایل بهداشتی دانشگاه ۱۵ میلیارد تومان شهرداری هزینه پرداخته است همچنین۲۰۰ میلیارد تومان تخفیف داده‌ایم.

 

آغاز به کار رسمی «سیدابراهیم علیزاده» در ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد 

«سیدابراهیم علیزاده» با قرائت متن سوگندنامه و حکم تحلیف در سومین جلسه علنی شورا، رسما فعالیت خود در ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهدمقدس را آغاز نمود.

وی بخاطر ابتلاء به ویروس کرونا در مراسم تحلیف اعضای شورای شهر مشهد حضور نداشت و امروز با بهبود حال عمومی، در جلسه علنی شورا حضور یافت.

تعطیلی حمل‌ونقل عمومی مشهد در تعطیلات ۶ روزه

در جلسه امروز شورای اسلامی شهر مشهد با هفت رای موافق، سه رای ممتنع و سه رای مخالف طرح پیشنهادی کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک مبنی بر تعطیلی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در تعطیلات پیش رو به تصویب رسید.

بر اساس مصوبه شورای شهر مشهد:با توجه به تعطیلی روز‌های ۲۵ تا ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ از سوی ستاد ملی کرونا، شهرداری مشهد مقدس مکلف است نسبت به تعطیلی کلیه خدمات قطارشهری در این ایام و اتوبوس‌رانی در روز‌های ۲۷ تا ۳۰ مرداد ماه و کاهش ساعت کار اتوبوس‌رانی به دو بازه حداکثر سه ساعته در روز‌های ۲۵ و ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۰ اقدام نماید.
استمرار تعطیلی یا کاهش ساعت فعالیت بعد از ۳۰ مرداد به تشخیص شهرداری مشهد، با هماهنگی ستاد کرونا خواهد بود.

انتصاب مدیرکل حوزه ریاست شورای شهر مشهد

همچنین در این جلسه، طی حکمی از سوی رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس ،  «سینا حائری» به سمت مشاور عالی و مدیرکل حوزه ریاست شورای شهر مشهد منصوب شد.

بر اساس این حکم از سوی رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، سینا حائری به سمت مشاور عالی و مدیرکل حوزه ریاست شورای شهر مشهد منصوب شد.

 

نمایندگان شورای شهر در شورای شهرستان مشخص شدند

نمایندگان شورای شهر در شورای شهرستان، هیات حل‌اختلاف، کمیسیون ماده ۲۴ و کمیته فسخ و خاتمه پیمان در سومین جلسه علنی شورای شهر مشهد مشخص شدند.

برهمین اساس، هاشم دائمی، مجید دبیریان و موسی‌الرضا حاجی‌بگلو به عضویت هیات حل‌اختلاف مالیاتی، حسین حسامی به عضویت کمیسیون ماده ۲۴ آیین‌نامه مالی شهرداری، هاشم دائمی به عضویت کمیته فسخ و خاتمه پیمان درآمدند.

شایان ذکر است، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، سیدابراهیم علیزاده و فاطمه سلیمی نیز به عنوان نمایندگان شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در شورای شهرستان مشهد انتخاب شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->