ارز اربعین به صورت دینار به زائران پرداخت می‌شود مشترکان برق خانگی خراسان رضوی ۲۷ میلیارد ریال پاداش گرفتند افزایش ۴۰ درصدی صادرات به افغانستان در ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۳ طرح «از مزرعه تا سفره» با هدف تامین کالا‌های پر مصرف مردم در مشهد اجرا می‌شود قیمت موبایل یک روز پیش از انتخابات به چقدر رسید؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد چند؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۶۰ هزار تومان یک روز قبل از انتخابات برخورد با مشاوران املاک قانون‌گریز در مشهد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳.۳ میلیارد تومان تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن به کمک مستأجران آمد قیمت امروز خودرو‌های ایرانی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلای جهانی خیز برداشت (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره بها در مشهد؛ ۲۵ درصد | میزان افزایش قانونی اجاره بها در مشهد معادل ۷۰ درصد تورم خرداد خراسان رضوی است گزارشی از نمایشگاه تخصصی معدن و زمین شناسی در مشهد ایران خودرو تعدادی از خودرو‌های خود را به روش مزایده به فروش می‌رساند + جزئیات متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد میوه را امروز گرانتر از این قیمت‌ها نخرید (۱۴ تیر ۱۴۰۳) ماجرای حذف متقاضیان مسکن ملی چه بود؟ هفته آینده، آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) جریمه شرکت مشهدی به‌علت اجرا‌نکردن تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

آیا پژو ۲۰۶ از خط تولید خودروسازان خارج شده است؟

  • کد خبر: ۷۷۸۹۰
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
آیا پژو ۲۰۶ از خط تولید خودروسازان خارج شده است؟
دبیر انجمن خودروسازان گفت: بر اساس استاندارد‌های اجباری کشور ممکن است برخی از خودرو‌ها استاندارد لازم را نگیرند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان مبنی بر نحوه قیمت گذاری خودرو‌های داخلی و اینکه آیا خودروسازان می‌توانند خود اقدام به قیمت گذاری خودرو کنند؟ گفت: شورای رقابت وظیفه قیمت گذاری خودرو‌های داخلی را دارد اما متاسفانه اکنون زیر قیمت تمام شده نرخ تعیین می کند.

 

او گفت: زیان خودروسازان بالغ بر ۸۵ هزار میلیارد تومان شده است. ما می‌گوییم باید از تجربه دهه ۷۰ استفاده کنند و اجازه دهند خودرو در حاشیه بازار به فروش رود.

 

دبیر انجمن خودروسازان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به آمار تولید خودروسازان و کاهش تولید برخی از خودرو‌های داخلی و اینکه آیا برخی از خودرو‌های داخلی مانند پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که در طرح‌های پیش فروش و فروش فوق العاده دیگر حضور ندارد، قرار است از خط تولید خارج شود؟ گفت: این جزئیات باید از خودروساز پرسیده شود، اما آنچه مسلم است خودروسازان سعی می‌کنند خودرو‌های جدید به بازار عرضه شود، به طور مثل اکنون خودروسازان خودرو‌های جدید تارا و شاهین را به بازار عرضه می کنند.

 

او ادامه داد: بر اساس استاندارد‌های اجباری کشور ممکن است برخی از خودرو‌ها استاندارد لازم را نگیرند و از خط تولید خارج شوند. این ادعا وجود ندارد که ۲۰۶ استاندارد لازم را ندارد، اما به هر ترتیب برنامه هر شرکت را تولیدکننده مشخص می‌کند و تصمیم می‌گیرد چه خودرویی را تولید کند.

 

دبیر انجمن خودروسازان در پاسخ به چرایی فروش بیشتر خودرو‌های جدید مانند راناپلاس و دنا پلاس نسبت به گذشته، گفت: وقتی شورای رقابت زیر قیمت تمام شده برای خودروسازان قیمت تعیین می‌کند، بهتر است که خودرو‌های گران‌تر را پیش فروش کنند تا کمتر زیان ببینند.

 

نعمت بخش تشریح کرد: ایران خودرو سال گذشته متوسط روی هر خودرو ۳۵ میلیون تومان زیان کرد در صورتی که اختلاف قیمت با بازار بیش از ۱۰۰ میلیون تومان است. متاسفانه سیستم قیمت گذاری معیوب است که امیدواریم در دولت جدید برای این سیستم تصمیم جدید بگیرند.

 

دبیر انجمن خودروسازان گفت: در دولت قبل متاسفانه شهامت تصمیم گیری برای قیمت خودرو وجود نداشت و امیدوارم در دولت جدید تصمیم درستی برای قیمت گرفته شود. نباید اینطور باشد که خودروساز با زیان بفروشد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->