لاپید: بن گویر آبروی اسرائیل را برده است ظریف حمله موشکی اسرائیل به خاک ایران را «آتش‌بازی » خواند ماجرای حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس چه بود؟ وزارت خارجه وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد در سفارت ایران در فرانسه چه می‌گذرد؟! (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند دوباره غیرت ملت، دوباره شور قیام | راهپیمایی نمازگزاران مشهدی در حمایت از عملیات «وعده صادق» برگزار شد + فیلم سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد راهپیمایی مردم ایران در حمایت از عملیات «وعده صادق» آیت‌الله علم‌الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است | سه خطای محاسباتی در سنجش توفیق عملیات «وعده صادق» رئیسی: عملیات «وعده صادق» نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی است حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان واکنش نشان داد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) عضو دفتر رهبر انقلاب: برخی مسئولان بدلیل کار‌های بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه طعنه وزیر امنیت داخلی اسرائیل به گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان نتانیاهو دست به دامن انگلیس و آلمان شد واکنش فرمانده کل ارتش به حادثه اصفهان| تیراندازی به چند شی پرنده انجام شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز رای گیری برای بزرگ‌ترین انتخابات جهان در هند روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک
سرخط خبرها

آمریکا برای نخستین‌ بار سلاح لیزری خود را در حالت جنگی آزمایش کرد

  • کد خبر: ۷۷۹۸۸
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
آمریکا برای نخستین‌ بار سلاح لیزری خود را در حالت جنگی آزمایش کرد
ارتش آمریکا برای اولین بار در حالت جنگی سلاح لیزری پرانرژی خود موسوم به «DE M-SHORAD»را برای سرنگونی پهپادها و هواپیماهای بدون سرنشین، آزمایش کرد.

به گزارش شهرآرانیوز و به نقل از آی‌ای، حمله انبوهی از پهپادها بزرگترین نگرانی در مورد جنگ‌های آتی است. از شناسایی اهداف گرفته تا سرنگونی آنها، پهپادها به سرعت نقش‌های اصلی را در جنگ‌ها بر عهده می‌گیرند.

اما چگونه می‌توان با هجمه پهپادهای جنگی مقابله کرد؟ سلاح‌های لیزری می‌توانند در این مورد چاره‌ساز باشند و ارتش آمریکا اخیراً برای اولین بار آنها را در حالت جنگی آزمایش کرد.

سلاح‌های لیزری برای مدت زمانی طولانی بخشی از داستان‌های علمی-تخیلی باقی مانده بودند. لیزرهای قدرتمند در حالی که برای کاربردهای صنعتی مفید واقع شده‌اند، هنوز بسیار حجیم هستند و نمی‌توان آنها را در کوله پشتی حمل کرد یا آنها را با استفاده از باتری‌های کوچک تغذیه کرد. اما با پیشرفت فناوری، لیزرها را می‌توان روی کامیون‌ها یا کشتی‌ها حمل کرد.

مدتی است که کشورها روی این ایده کار می‌کنند و فرانسه اخیراً یک نسخه از سلاح لیزری ساقط کننده پهپاد خود را روی یک ناو جنگی آزمایش کرد و قصد دارد انبوهی از آنها را روی کشتی‌های جنگی خود مستقر کند.

اکنون ارتش ایالات متحده نیز در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرده است که نمونه اولیه سلاح لیزری پرانرژی خود موسوم به "DE M-SHORAD" را در کمتر از 24 ماه توسعه داده است و حالا آن را برای اولین بار را در یک میدان جنگ امتحان کرده است.

ارتش ایالات متحده گفت که این آزمایش در ماه ژوئیه به پایان رسیده و شامل بسیاری از سناریوهای واقعی برای درک ویژگی‌ها و ظرفیت‌هایی بوده است که می‌تواند در نسخه‌های آینده این سلاح گنجانده شود.

در حالی که ارتش آمریکا جزئیات بیشتری از این سلاح ارائه نکرده است، اما عملکرد آن را در سرنگونی انبوه پهپادها موفقیت آمیز توصیف کرده است.

"نیل تورگود" مدیر بخش مافوق صوت، هدایت انرژی و فضایی ارتش آمریکا گفت: این اولین کاربرد رزمی لیزرها در یک مانور در ارتش است. فناوری ما امروز آماده است و این دروازه‌ای به آینده است.

ارتش قصد دارد از سلاح لیزری "DE M-SHORAD" علاوه بر هدف قرار دادن پهپادها و هواپیماهای بدون سرنشین، علیه موشک‌ها، توپخانه‌ها و خمپاره‌ها نیز استفاده کند و قرار است در سال آینده چهار نسخه از این سیستم را تولید کند.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->