تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟
سرخط خبرها

ترم جدید دانشگاه‌ها در مهرماه ۱۴۰۰ مجازی است + جزئیات

  • کد خبر: ۷۸۲۹۸
  • ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
  • ۱۳
ترم جدید دانشگاه‌ها در مهرماه ۱۴۰۰ مجازی است + جزئیات
رئیس تحقیقات و فناوری کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم از تداوم آموزش‌های مجازی در مهرماه برای همه مقاطع تحصیلی خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید علی‌اکبر صفوی رئیس تحقیقات و فناوری کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره نوع آموزش‌ها از اول مهر اظهار کرد: با توجه به اعلام معاون آموزشی وزیر علوم طی دو هفته گذشته و با توجه به اپیدمی فعلی کرونا ترم آتی مجازی برگزار خواهد شد.

او افزود: با توجه به اینکه شدت ویروس کرونا افزایش یافته است؛ بنابراین آموزش‌های مجازی دانشگاه‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

صفوی تصریح کرد: هیچ واکسیناسیونی برای دانشجویان و... به صورت گسترده صورت نگرفته است، به همین علت تمامی استادان و کارمندان و کارکنان و دانشجویان اول باید واکسینه شوند تا بتوانیم انتظار آموزش‌های حضوری را داشته باشیم.

رئیس تحقیقات و فناوری کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: ویروس جدید بسیار خطرناک‌تر و جدی‌تر است، اما در زمینه بازگشایی دانشگاه‌ها تابع نظرات ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت علوم هستیم.

 

ترم آینده برای همه به صورت مجازی برگزار می‌شود

صفوی با بیان اینکه وزیر جدید علوم با همکاری‌های دوستان تصمیمات جدید را در خصوص بازگشایی دانشگاه‌ها اتخاذ خواهد کرد، افزود: پیش‌بینی بنده این است که ترم آینده برای همه به صورت مجازی برگزار می‌شود، اما دانشجویان شرکت‌کننده در آزمایشگاه و کلاس‌های عملی و کارگاه‌ها که حضور آن‌ها ضرورت دارد خیلی راحت می‌توانند در دانشگاه‌ها حاضر شوند که هم اکنون هم تمهیدات لازم برای حضور آن‌ها فراهم شده است.

رئیس تحقیقات و فناوری کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: تمامی دانشجویان از ۱۰ ماه گذشته برای کارهای عملی و آزمایشگاهی به دانشگاه‌ها مراجعه کرده‌اند و این روند همچنان ادامه خواهد داشت و به دانشجویان خوابگاهی هم حتما خوابگاه داده خواهد شد.

صفوی بیان کرد: در حال حاضر هیچ شرایطی از نظر ویروس کرونا قابل پیش‌بینی نخواهد بود. چون هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که وضعیت کرونا روز به روز بدتر شود، حتی در سایر کشورها هم ویروس کرونا وضعیت مطلوبی پیدا کرده بود، اما طی چند روز اخیر مجدد بیماری تشدید شده است.

رئیس تحقیقات و فناوری کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همچنین، در چین هم با وجود اینکه محدودیت‌ها برداشته شده بود، اما هم اکنون دوباره همان محدودیت‌ها تصویب شده و طبیعی است که ترم جاری مانند ۳ ترم گذشته برای همه مجازی برگزار شود.

 

احتمال برگزاری حضوری کلاس‌ها از اواسط ترم آتی

صفوی تاکید کرد: اگر از اواسط ترم دوباره وضعیت بهتر شد ما هم کلاس‌های حضوری را برگزار خواهیم کرد، اما در غیر اینصورت همچنان کلاس‌های مجازی را ادامه خواهیم داد و گفتنی است که در زمستان هم ویروس کرونا تشدید می‌شود و به این صورت نباید انتظار آموزش‌های حضوری را داشته باشیم.

او با بیان اینکه احتمالا بیش از ۹۰ درصد آموزش‌ها در مهر مجازی برگزار شوند، تاکید کرد: از آنجایی که استادان و دانشگاه‌ها در حال حاضر یاد گرفته‌اند که بخش بزرگی از ارزیابی‌های نهایی دانشجویان در طول ترم باید به شکل‌های مختلف انجام شود؛ بنابراین درصد کمی از ارزشیابی نهایی برای پایان ترم باقی می‌ماند.

رئیس تحقیقات و فناوری کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: به نظر می‌آید شرایط آینده برای برگزاری حضوری کلاس‌ها فراهم نشود. بنابراین تا پایان ترم اول، تمامی دانشجویان کارشناسی، ارشد و دکتری مجازی آموزش خواهند دید.

منبع: YJC

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دانشجوی بدون چاره
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
0
0
شهر آرا جان تو رو خدا پیگیر آزمون جامع دانشگاه آزاد باشید از اردیبهشت تا حالا تعویق و تعویق چون میخوان حتما حضوری برگزار شه
ما داریم تو این وضعیت اقتصادی و بیماری کرونا از استرس میمیرم
تو رو خدااا تو رو خدا تو رو خدا کمکمون کنید
عصمت
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
0
1
خدا رو شکر که مجازی شدش
سلام
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
0
1
با ای اوضاع مجازی بهتره
F.E
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
0
1
ما دانشجوها از مجازی استقبال میکنیم چون در محیط کار میتونیم با لب تاب یا موبایل اموزش ببینیم واساتید سر کلاس مرتب سوال وجواب انجام میدن تا دانشجو زیر نظر باشه از طرفی هزینه های رفت وبرگشت هم کم شده به نظرم حضوری شدن حتی کرونا هم تمام بشه کار خوبی نیست
اصغر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
1
0
اگه این ترم هم مجازی بشه من ترک تحصیل میکنم
لیلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
0
1
عالی خدارا شکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
0
1
مجازی خیلی بهتره
یسنا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
1
0
اقا ما ترم اولیا ذوق دانشگاه رفتن داریم
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
0
1
مجازی بهتره
لیلا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
0
0
با سلام
این ترم ۱۴۰۰ هم مجازی برگزار بشه بهتره
چون غیر بومیها با استرس باید بیان وبرن
واقعا سخت وخطرناک است
ولی بومیهای هر شهر این مشکلات را ندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
0
0
مجازی بهتر
دانشگاه هر کدوم دانشجو از یک استان وشهر میاد
با این حال ممکنه اوضاع بدتر شود
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
0
0
دانشگاه ها باید مجازی برگزاربشه هم بخاطر سلامتی دانشجویان وخانواده های آن ها هم بخاطرسلامتی کارکنان دانشگاه ازجمله استادان و.... وازهمه مهم تر جلوگیری از شیوع وگسترش کرونا و فشاری که بر کادر درمان وارد میشود را مدنظر قراربگیرند برای دانشجویانی که برای ادامه ی تحصیل ازشهری به شهر نزدیک ویاهمجوار به دانشگاه موردنظر بروند رفت وبرگشت آنها احتمال آلوده شدن و آلوده کردن دانشجویان را دارد پس بهترین گزینه آموزش ب صورت مجازی یا تلفیقی از مجازی ونیمه حضوری باشد
مریم‌ فخار
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
0
0
با توجه به شیوع دوباره کرونا و بیملری وبا ، که نیاز شدید به پروتکل های بهداشتی دارد و شرایط خاص اجتناعی و نا ارامی ها دانشحویان مجازی تحصیل کنند بهنر است.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->