آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

آیا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اجرایی می‌شود؟ (شهریور ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۷۸۳۰۰
  • ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
  • ۴۱
آیا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اجرایی می‌شود؟ (شهریور ۱۴۰۰)
بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی این روز‌ها نگرانی‌هایی را در مورد تداوم اجرای قانون همسا‌ن‌سازی حقوق یا احتمال کاهش سهم دختران از حقوق بازنشستگی پدر دارند.

به گزارش شهرآرانیوز،  اقدام سازمان تامین اجتماعی به دریافت تسهیلات کوتاه‌مدت برای پرداخت حقوق بازنشستگان، نگرانی‌هایی را در مورد آینده این سازمان و معیشت بیش از هفت میلیون و ۲۰۰ هزار مستمری‌بگیر آن ایجاد کرده است.

علی سعدوندی، کارشناس اقتصادی گفته بود، مجموعه‌ای از ناکارآمدی در بودجه‌ریزی دولت، ضعف در مدیریت سازمان تامین اجتماعی و نبود نظارت کافی بر شبکه بانکی، اکنون خود را در واقعیتی به نام نرخ تورم نشان داده است.

علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران، با تایید این نگرانی‌ها می‌گوید: دولت فقط در سال جاری، ماهانه حدود چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار شده، در مقابل سازمان تا همین امروز نیز، با فروش اموال به حیات خود ادامه داده است.

 

«۳۰ سال زحمت کشیدیم»

برخی از نگرانی‌ها و انتقادات مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی را در ادامه می‌خوانید.

– «دولت نمی‌تونه حقوق کسایی رو که ۳۰ سال زحمت کشیدن رو بده ولی توانایی پرداخت حقوق‌های ۳۰۰ میلیونی به یه سری از مسئولین و آقازاده‌ها رو داره.»

– «خبر دریافت تسهیلات برای حقوق نگران‌کننده است. اوضاع اسفناک مالى صندوق‌ها ناشى از سوءمدیریت شدید و مدیریت‌های سفارشی است.»

– «دولت به چه حقی کسری بودجه را با برداشت از حساب تامین اجتماعی جبران می‌کند و در مقابل، یک مشت شرکت ورشکسته را تحویل می‌دهد؟»

– «می‌خواهند مستمری فررندان دختر بازنشسته‌ها را یک سوم پرداخت کنند، آنها چطوری زندگی کنند با این مستمری؟»

– «من کارگر، ۳۰ سال کار کردم و هر ماه حق بیمه پرداخت کردم. بعد گروه‌های دیگه اومدن زیر پوشش تامین اجتماعی بدون پرداخت حقه بیمه.»

– «این حرف‌ها بیشتر به این خاطره که بازنشستگان بیشتر از این مدعی همسان‌سازی نباشند.»

 

همسان‌سازی، راه بازگشت ندارد

علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران، در پاسخ به این نگرانی‌ها، با اشاره به حجم بالای مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت، تاکید می‌کند ادامه این روند، آینده سازمان را با خطر مواجه می‌کند.

او می‌گوید: همسان‌سازی به قانون تبدیل شده است و راه بازگشت ندارد اما اگر در سال‌های گذشته به قانون کار عمل می‌شد، نیازی به تصویب آن نبود.

دهقان‌کیا، توضیح می‌دهد: دستمزدها باید بر اساس نرخ تورم و سبد هزینه خانوار افزایش یابد که هیچگاه اینگونه نبوده و نتیجه آن، شکاف گسترده میان میزان دستمزد و نیاز جامعه است. بدون کنترل تورم، متناسب‌سازی نیز تاثیر چندانی بر معیشت بازنشستگان ندارد.

 

نباید متناسب‌سازی را به مطالبات سازمان گره زد

دهقان‌کیا، با اشاره به افزایش مداوم میزان مطالبات سازمان از دولت می‌گوید: دولت و مجلس، بر اساس ۲۶ قانون از جمله بیمه قالیبافان، کارگاه‌های زیر پنج نفر یا بازنشستگی پیش از موعد، تکالیفی را بر دوش سازمان تامین اجتماعی گذاشته‌اند که سهم بیمه کارفرمایی را دولت باید پرداخت می‌کرده است.

به گفته این فعال صنفی، همچنین دولت‌ها باید سالانه سه درصد به عنوان سهم تامین اجتماعی پرداخت می‌کردند اما این موضوعات در سال‌های گذشته مغفول مانده که نتیجه آن حدود ۳۰۰ هزار میلیارد بدهی دولت به تامین اجتماعی در پایان سال ۹۹ بوده است.

او ادامه می‌دهد: متاسفانه مجلس این مطالبات را به موضوع همسان‌سازی گره زده است در حالی که این دو هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند. منابع لازم برای متناسب‌سازی، باید از همان محلی اختصاص یابد که برای بازنشستگان لشگری و کشوری تامین می‌شود.

 

به جای کاهش سهم دختران، مطالبات را پرداخت کنید

این فعال صنفی در مورد اخبار منتشر شده در مورد کاهش سهم فرزندان دختر می‌گوید: این بحث در مجلس مطرح شده اما از تشکل‌ها نظرخواهی‌ای در این مورد صورت نگرفته است.

دهقان‌کیا تاکید می‌کند: دولت و سازمان برای صرفه‌جویی نباید دست در جیب بازنشستگان و بازماندگان آنها کنند؛ آن هم در شرایطی که دولت از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون، ماهانه حدود چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در قبال خدمات تامین اجتماعی به این سازمان بدهکار شده است.

به گفته این فعال صنفی، اگر دولت سهم خود را پرداخت کند، نیازی به اجرای چنین قوانینی نیست.

 

تبعیض میان صندوق‌های بازنشستگی

او ادامه می‌دهد: دولت امسال حدود ۶۵ هزار میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی کشوری و لشگری کمک کرده است اما در مقابل از جیب بازنشستگان تامین اجتماعی کسر می‌کند؛ این تبعیضی آشکار، میان اقشار مختلف جامعه است.

این فعال صنفی می‌گوید: از سوی دیگر هزینه‌های بیمه سلامت نیز به تامین اجتماعی تحمیل شده است و دولت بدهکاری زیادی در این خصوص به سازمان دارد.

 

سازمان ناچار به فروش اموال شده است

دهقان‌کیا در مورد آینده سازمان در صورت تداوم این شرایط هشدار می‌دهد و می‌گوید: تا همین امروز نیز تامین اجتماعی برای تداوم حیات خود بسیاری از اموالش را فروخته است.

به گفته او اجرای طرح همسان‌سازی در سال جاری، حدود ۵۳ هزار میلیارد تومان برای سازمان هزینه دارد که مجبور است آن را یا از طریق فروش اموال تامین کند یا منابع لازم را به جای طلب خود از دولت بگیرد.

این فعال صنفی تاکید می‌کند: اگر این روند ادامه یابد، در چند سال آینده اموال و مطالباتی برای سازمان باقی نمی‌ماند و بالاخره زمانی می‌رسد که قادر به اجرای تعهدات خود نیست.

به گفته دهقان‌کیا، برای حل این چالش‌ها، ساختار سازمان باید اصلاح و شورای عالی احیا شود تا تصمیمات و سیاست‌گذاری‌ها بر مبنای سه‌جانبه‌گرایی باشند؛ اکنون تصمیمات را دولت به تامین اجتماعی تحمیل می‌کند.

منبع: تجارت‌نیوز


اخبار ویژه بازنشسته‌ها در لینک زیر:

instagram.com/bazneshasteh.news

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۹
کارگر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
2
یک مشت مسولین بی سواد که فقط به فکر خودشان هستند جیبشان وحسابشان را پر کنند نه به فکر آبادانی کشور ونه به فکر مردوم هستند با شعار دادن چیزی را ثابت نخواهید کرد.به فکر جان
و زندگی مردم باشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
1
هیچ وقت سیر از گرسنه خبر ندارد خدارو چی دیده شاید یه روز شاهد اون باشیم خدا جای اونا رو باما عوض کند اون موقع ببینن ماچطور زجر میکشیم من به وجود خدا ایمان دارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
0
چرا حتی ما، بین حق ایتار گری هم ما بین صندوقها فرق می‌گذارند،، واقعا جای تا سفه احداقل در این زمینه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
0
بعد از هجده سال کار درسخت وزیان اوری کارخانه سیمان گفتند اتمام قرارداد قبل هم بیمه داشته ام با سی و پنج سال کار کردحقوقم میگویند میشود سه میلیون وپانصد و شصت هزار تومان حالا چهار درصد سخت وزیان اوری را کارخانه نمی ریزد به حساب بیمه که بازنشست شوم با مدرک فوق لیسانس این عدالت است
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
1
همون تفاوت اضافه حقوق ماروواریز کردین ممنون 3700حقوق میگیریم 2700تومان اضافه واریزشدپول یک نان بربری خنده دارترین تفاوت حقوق بودکه دیدم مسخره کردن مردم تاوانی داردخدایاچجوری حساب کردین که این شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
0
چشمم اب نمیخوره بااین همه بی نظمی درپرداخت حقوق
کارمنددولت بازنشسته غیر همکار تامین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
0
سلام لطفا اطلاع رسانی شود هنوز بین بازنشستگان غیرهمکارتامین اجتماعی با۳۰سال وبازنشستگان همکار تامین اجتماعی وصندوق کشوری ولشکری بی عدالتی وتبعیض نارواحکم فرماست چراباوجودتورم بالای ۱۱۰۰درصدی یک بازنشسته غیرهمکارتامین اجتماعی با۳۰سال خدمت درسال۱۴۰۰ماهی مبلغ۴٫۱۰۰هزارتومان دریافت کند ولی بازنشستگان کشوری ولشکری و همکاران تامین اجتماعی بالای ۸ الی ۳۰میلیون تومان حقوق دریافت کنندومدیرکل سازمان تامین اجتماعی ومسئولین حقوق نجومی بخورند؟!پس معنی عدالت وتبعیض چیست؟اسلام وانقلاب گفته است عده ای درنازونعمت وعده‌ای درفقر؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
0
ایق ب جیب آقا زاده وپول نجومی نگیرید ک صندوقی ک ماهانه کلی پول ماهانه ب این صندوق می ریزن تنها ب جیب خودتان برود انوق از دختران کم کنید لطفا از جیب خودتان بریزد ب خزانه دستتون درد نکنه
یدالله کرمزاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
1
0
نظربه اینک مبلغ 69000 مابتفات عقب می شی این کلک کارمیباشد
منوچهر
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
1
باسلام من می‌خوام یه سوال کنم مقاله التفاوت فروردین ماه رو که مرداد واریز کردین بر چه مبنایی واریز کردین به یکه یک میلیونودویست هزار تومن ریختن به یه سریا صدتومن یا صدو خرده ای به یه سریا دوهزار تومن به یه سریا هیچی چطوریه بر چه مبنایی ریخته شده منم سی سال کار کردم بیست و هشت تومن ریختن یکی بیست سال کارکرده صو بیست تومن ریختن یکی سی سال کار کرد ه هیچی نریختین شما چطوری حساب کتاب کردین چرا به مردم توضیح نمی‌دین متوجه بشن حق الناس مردم به گردنتونه هلالتون نمی‌کنیم خدا نگذره ازتون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
1
0
باسلام مگرماکه اززندگی خودگذشتیم وازمادروپدر بیمارخودمواظبت کردیم تاآخرعمرشان الان چقدرحقوق میگیریم که بایدازش کم شودتوراخدااین کاررانکنیدبااین گرانی ومشکلات دستمان رابه چه کسی درازکنیم باتشکر
اسکوئی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
0
اگه بدهی های قبلی رونمیدن چرا ادامه همکاری راادامه میدیداگه یه کارگر یاکارفرما دوما درپرداخت حق بیمه اش معوق بشه هزارتا بلا سرش میارید حالا سالیان درازی یست که بدهی انهم با اون مبلغ کلان دفاع ازحق وناس (بیمه پردازان) راانجام نمیدین؟نکنه برای اینکه ریاستتون یاحقوقهای آن چنانیتو ن نره ازدستتون
علیرضا تبریزی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
0
جناب حاج آقای رئیسی
سلام من بازنشسته سازمان تامین اجتماعی هستم سی سال از بهترین دوران عمرم را تلاش کردم تا ماحصل آن زندگی مطلوب برای خانواده ای باشد که باهمسرم آن را
شروع کردم(فرزندان زیبا،قوی که هرکدام در
حال حاضر نیازمند شریک برای ادامه بقا هستند)افسوس که پدرخانواده قادربه برآورده کردن نیازهای اولیه آنها نیست.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
0
بخدا زندگی سختی داریم ...دو فرزنددر خانه دارم با حقوق 4/500فقط برای چند روز کفاف میکنه همسازی نشه واقعا به بنبست میخوریم بفکر قشر ضعیف باشبن فقط به جیب بالا دستی ها نرزید خدا رو خوش نمیاد .ما تو فقر باشبم ..همسرم 30سال تو کارخونه زحمت کشبد الان با این حقوق زندگی میکنه ..ولی وزیر وزرا ده برابر ما حقوق مبگیرن بچهاشون زندگی لاکچری لطفا خواهشا بدادمون برسید
مهوش
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
0
هر جا دولت کمبودی پیدا میکند از صندوق تامین اجتماعی برمیدارد و بدهی خود را نمیدهد خوب گناه کارگران و بازنشستگان چیست انها که سر وقت حق بیمه را پرداخت میکنند من پدری بازنشسته و خواهری بیمار دارم اگر سهم دختران کم بشود خواهر بیمار من با حدود پنجاه سال سن باید چکار کند بنظر من حقوقهای نجومی را کم کنید دولت بدهی خود را بپردازد و مدیریت صحیح انجام بدهد حقوق پنجاه میلیونی مدیران را هم کم کنید زحمت را کارگر میکشد و پولش به جیب اقایان
حسن حسن پور
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
0
اقای دهقانکیاء غلط اضافی میکنی هم به نعل وهم به تخته میزنی برای محکم کردن جایگاهت خیانتکار خائن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
0
چرا کمی به فکر این وضعیت خانواده باز نشسته تامین اجتمایی نیستید توی این گرانی این پولی که به ما میدهید خرج زنگی کنیم خرج دارو کنیم قبظها را پرداخت کنیم کجا ی زندگی را بچسبیم بسته از بس شرمنده شدیم بسه
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
0
متاسفانه هرچه میکشیم از عدم تعهد است . عدم تعهد دولت به سازمان ، باعث میشود کارفرمایان راهش را ادامه دهند، نتیجه سازمان بعنوان کارفرمای بازنشستگان از زیر بار تعهد شانه خالی کرده و حق و حقوق ایشان را نادیده و از بین میبرد ، بگذریم از عدم تعهد و ناحق کردن تلاش سالها خدمت کارگر در اداره کار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
0
دو هفته پیش 15 درصد حقوق بازنشستگان کشوری را افزایش دادید پس تامین اجتماعی چی ؟ آقا ما اشتباه کردیم تامین اجتماعی شدیم اگر به ما میگفتین ما اینچنین فرق خواهیم گذاشت کشوری می شدیم ما نمی دونستیم شما در خونه بین بچه هاتون فرق می ذارین خدایا امر ظهور مولایمان امام زمان را تعجیل بفرما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
0
حقوقهای گزاف کارمندان سازمان کم کنه پولم زیاد میاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
0
بابا به فکر مردم باشید مردم دارن از این گرونی وتورم دارن میمیرن ۰ چرا به فکر باز نشستگان تامین اجتماعی نیستین تا چقدر به این حقوق کم صبر کنیم منی که ۳۷ سال زحمت کشیدم بیمه پرداخت کردم برای روز پیریم که ثمرشو ببینم حالا به گدای افتادم شش تا پسرهایم بیکار هستن این چه بدبختی هست که دوچاره ما مسلمانان شده کمی هم به فکر باشید التماس دعا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
0
آقای رئیسی محترم التماس میکنم با ۱۷ سال سابقه بیمه تامین اجتماعی با دو فرزند ماهی ۸۷۱ تومان بانک رفاه واریز می‌کند. عاجزانه از حضرت عالی تقاضای رسیدگی را دارم.
معصومه
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
0
با سلام همسرم با ۶۰ سال سن و۱۳ سال سابغه بیمه ۱۷۵۰ پایه حقوقش است کسی که مریضه پول دکتر درمانش خرج زندگی واقعن به مخارج زندگی نمیرسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
0
هیچ حقی ندارید که از حقوق دختران بازمانده تو این گرونی و تورم کم کنید.چرا یکم از حقوقای چندصد میلیونی خودتون و آقازاده ها کم نمیکنید.همیشه میاید سراغ بازنشسته ی بدبخت تامین اجتماعی.یه بازمانده ی بدبخت که زندگیشو با چندرغاز مستمری پدرش میگذرونه چجوری با یک سوم حقوقی که الان داره زندگی کنه.شما تاحالا طعم این چیزا رو نچشیدید طعم مستجری و آوارگی و پول نداشتنو نچشیدید چون حقوقتون انقدررررررررر زیاده که
سلام یک بازنشسته هستم
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
0
یه باز نشسته با حقوق نخور و بمیر چون چیزی برای خوردن نمیمونه دقیقا مبلغی که به حقوق اضافه شده صاحبخونه به کرایه اضافه کرده .اگه این ظلم نیست پس چیه .واقعا بنی آدم اعضای یک پیکرند غلطه بنی آدم منتظر مرگ یکدیگرند
رضااسدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
0
اگرکمی ازاختلاسهاوبردن شمشهای طلا وارزبه خارج کم شود!!
یاازمعادن طلاکه به بخش خصوصی واگذارشودبه بدنه مردم تزریق بشه کمبودی حس نمیشه!!
ولی صدافسوس که کسی به فکر حال ملت نیست!!؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
0
0
زورشان به قشرکارگر می‌رسد و فرزندان کارگر یک دختری که ازدواج نکرده و یا بیوه هست چطور زندگی کند برود برای امرای معاش خلاف شرع و گناه کند و شماها ثروت و جیب آقازاده ها را پر کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
0
0
تامین اجتماعی به بعضیها بعد حقوق مرداد۴۰۰ تومن واریز کرده ولی برای از کار افتادهها هیچی
جعفر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
0
0
این ۳۵۰۰ هزار تومان خرج تو جیبی یک بچه هست نه حقوق یک باز نشسته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
0
0
سلام من ی بازنشسته حداقل بگیر تامین اجتمایی هستم چرا اینقدر حقوق ما کمه ک نمیتونیم خرید کنیم عدالتتون کجاست بابا مریص هستیم توان کار نداریم به کی شکایت کنیم عدالت میخوایم عدالت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
0
0
سلام چرابراب ماسختی زیان اورتوهمسانساری 20سال حساب می کنیدمگه پول اون ده سال چهاردرصدویکجانقدن واریزنکردبم به حساب تامین اجتماعی لطفا رسیدگی شودخداروخوش نمیادبخدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
0
0
چرامابایداعضاب بکشیم من چکارکنم بای مردمریض ک الان ـ13سال سکته مغزی ک هیچ چیزی هم نمیتونه بادهن بخوره اینچندقازبدم قصت وام یابدم داروک توایران گیرنمیادخداراخوش نمیاد
آواره
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
0
0
مردم ساده انگار فهمیدن که تامین اجتماعی سازمان ورشکسته میباشد وقادر به تامین حقوق اولیه بیمه شدگاان نیس
کارگر زن سرپرست خانوار
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
0
0
حقوقها اضافه شد ولی اجناس صد برابر شده این حقوقها حتی جوابگوی دوا درمان هم نیست ماندیم بین هوا و زمین خدا به دادمان برسد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
0
0
شوهرم وشوهر خواهرم با هم بازنشسته شدن ما بیمه تامین اجتماعی کار گری هستیم انها کشوری ویکی از انها لشکری ما فقیرانه زندگی میکنیم که به زور شکم مان سیر میشود انها مرفه هستن وقادر به مسافرت خرید وازدواج فرزندانشون ولی حتی قادر به خرید یه حلقه ام نیستیم واقعا انصاف در گرما وسرما کار کردن اخرش شود این وهنوز در پیری با فشار خون بالا ودیابت باید کار کنن
ناشناس
Poland
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
0
0
این قشر اسیب پذیر وزحمت کش که سالها عمرشونو واسه خدمت به کشور گذاشتن ایا حقشونه دچار بی مهری قرار بگیرین اصلن قانون ۳۰سال چی هست اگه همسان سازی هست واسه همه یکسان پرداخت کنیین کسانی که ۲۰ سال به بالا زحمت کشیدن مگه کمه خوب سر سنشون بازنشست شدن دیگه ۳۰ سال به بالا دیگه چی هست بازنشسنه ای زیر ۴ میلیون میگیره با ابن حال واوضاع اقتصادی تورم سرسام اور با داشتن خانواده ۵ تا ۶ نفر و با دوزار حقوق چطور بگذرونه با اینهمه گرونی یه بازنشسته هم میتونه از عهده خرج و مخارج خوراک وپوشاک و دارو و هزینه های متفرفه وهم میتونه از عهده هزینه فرزندانش بربیاد با درامد حداقلی چکار کنه‌ هیچ خبر دارین برنج کیلویی چند شده ؟؟ اخر نشد این نظری که میدم رو ثبت کنین و منتشر کنین
شرفی بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
0
0
با سلام.
خدمت جناب آقای دهقان کیا و دیگر مسؤولین و کارشناسان سازمان تامین اجتماعی و کانون بازنشستگان،
لازم به ذکر است تا زمانی که اعضای کانون بصورت گروه از یک سازمان باشند قدمی برای بازنشستگان حسابهای انفرادی اجباری برنخواهد داشت،اینجانب بازنشسته در شغل رانندگان مسافربری اتوبوس بین شهری با سابقه 30 سال میباشم 11سال از خدمتم را کارمندی واریز حق بیمه نموده ام در آن زمان حق بیمه رانندگان ماهیانه 10تومان بوده ،که دریافتی حقوق 8تا10هزار تومان بین 240تا 300 تومان واریز حق بیمه داشته ام در حکم برقراری مبلغ 150هزارتومان بیشتر از حداقل بگیران بودم در همسان سازی با حداقل بگیران برابر دریافتی شدم هیچ کدام از آیتم های در همسان سازی اعمال نشده مراجعه به شعبه کارشناس ارشد مستمری پاسخ گویی خودداری کرده ،حسابهای انفرادی اجباری به شعبه ربطی نداره تهران اجرا شده است،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
0
0
چرا حقوق ما مستمر بگیران نامین اجتماعی را پرداخت نمیکنید ب والا من مستاجرم صاحب خونه اجاره میخواد ندارم نون برا شب ندارم چرا بفکر ما فقیر فقرا نیستین
علی احمدیان
United States of America
۰۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
0
0
۲۹سال پول بیمه دادم ۳۰میلیون وهفصدهزار تومان بابت ۴درصد سختی و زیان آور پرداخت کردم الان با۳۵سال سابقه ۴۳۰۰ ۵نفر توخانواده ۲ پسر جوان ۲۶ و۲۰ ساله ازدواج و مسکن و شغل صفر میباشد من جوانی با ۲متر قد برای جامعه اسلامی فدا کردم مابقی حقوق من به حساب کی میره لین عدالته یک سری آقایان با زن وبچهایشان تو نازو نعمت ما بازنشستگان با بچهامون تو حسرت خدایا از باعث وبانی این خیانتها نگذر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
0
0
سلام .ماخانواده چهارنفره هستیم که دودختر دارم دوتای انها دانشجوهستن به نظرشما من باحقوق سه ملیون وهشتصدچکارکنم پول دانشگاه بدم یا خرج خونه بشه لطفا رسیدگی کنید چه وضیعیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
0
0
اگر نمایندگان محترم مجلس برای احترام گذاشتن به روح بنیانگزار جمهوری اسلامی فیشهای واقعی حقوق خود را در معرض دید عموم قرار دهند باعث خوشحالی ملت و کسب اعتماد از دست رفته به آنان خواهد شد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->