ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

آشنایی با برنامه‌های کاربردی برای مشاوره آنلاین پزشکی در موج پنجم کرونا

  • کد خبر: ۷۸۳۶۲
  • ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
آشنایی با برنامه‌های کاربردی برای مشاوره آنلاین پزشکی در موج پنجم کرونا
در روز‌هایی که مراجعه حضوری به پزشک دشوار شده است، اپلیکیشن‌ها و برنامه‌هایی هستند که امکان مشاوره و ویزیت آنلاین را برای افراد فراهم کرده‌اند.

علیرضا وفایی نیا | شهرآرانیوز؛ تا چند سال پیش حتی فکرش را هم نمی‌کردیم روزی مراجعه به پزشک و مراکز درمانی به کاری نگران‌کننده برای مردم تبدیل شود، اما اگر در یک سال و نیم گذشته تجربه مراجعه به پزشک را داشته باشید، احتمالا اضطراب تازه‌ای را تجربه کرده‌اید: قرار گرفتن در محیط آلوده و ابتلای احتمالی به ویروس کرونا. این وضعیت باعث شده است خیلی از مردم حتی در صورت داشتن بیماری، ترجیح بدهند خود را در معرض خطر مبتلا شدن به کرونا قرار ندهند و مراجعه به پزشک را به وقتی دیگر که شرایط این همه‌گیری بهتر باشد موکول کنند. این تصمیم شاید در مورد بعضی بیماری‌ها باعث ایجاد آسیب برای فرد شود. خوشبختانه در روز‌هایی که مراجعه حضوری به پزشک دشوار شده است، اپلیکیشن‌ها و برنامه‌هایی هستند که امکان مشاوره و ویزیت آنلاین را برای افراد فراهم کرده‌اند.


«درمان آنلاین» در خانه

پزشکت

اپلیکیشن پزشکت اولین شبکه اجتماعی اختصاصی سلامت به شمار می‌رود. کاربران می‌توانند همان‌طورکه در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام فعالیت می‌کنند در این برنامه هم فعالیت داشته باشند، با این تفاوت که در این اپلیکیشن تولید محتوا توسط متخصصان و پزشکان انجام می‌شود و در صفحه‌های شخصی‌شان به نمایش درخواهد آمد تا سایر کاربران از آن‌ها بهره‌مند شوند. البته اصلی‌ترین فرایندی که پزشکت برای آن طراحی شده ارائه خدمات مشاوره پزشکی از راه دور و به صورت آنلاین است.

 

این اپلیکیشن بیش از نیم میلیون کاربر فعال دارد که از سوی بیش از ۲۰۰۰ پزشک و مشاور، خدمات سلامت و پزشکی دریافت می‌کنند. جامعه تخصصی پزشکان و مشاوران در این اپلیکیشن با حساسیت بالایی ارزیابی شده‌اند و حوزه‌های متنوعی را پوشش می‌دهند. در این برنامه کاربران خواهند توانست به کمک گفت‌وگوی تصویری، صوتی و متنی با پزشک خود ارتباط بگیرند. علاوه بر متخصصان پزشکی، در این برنامه دسترسی به مقالات تأییدشده علمی هم امکان‌پذیر شده است. پزشکت با به‌روزرسانی اپلیکیشن خود، به‌تازگی ویژگی‌های جدیدی را هم به برنامه اضافه کرده است که از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به ویزیت در منزل، مشاوره و ویزیت دامپزشکی در کنار خدمات دیگری نظیر خدمات بالینی و پرستاری در منزل اشاره کرد.

دکتر ساینا

دکتر ساینا یک آچار فرانسه واقعی در زمینه سلامتی است که هم امکان مشاوره آنلاین را برایتان فراهم می‌کند و هم رزرو وقت دکتر. این برنامه جدا از بخش مشاوره آنلاین، در حوزه رزرو نوبت مراجعه حضوری هم فعال است و همه شهر‌های بزرگ کشور را پوشش می‌دهد. پزشکان حاضر در دکتر ساینا موظف‌اند در کمتر از ۲۴ ساعت به پرسش‌های شما پاسخ بدهند؛ بنابراین در صورت پرداخت هزینه برای مشورت با پزشک، مطمئن هستید که از سوی آن‌ها پاسخ می‌گیرید.

فهرست پزشکان حاضر در این اپلیکیشن همه تخصص‌ها را شامل می‌شود و نکته خوب اینجاست که برای مشاوره، تقریبا یک‌سوم حق ویزیت مرسوم در مراجعه حضوری را می‌پردازید. دکتر ساینا به غیر از مشاوره آنلاین پزشکی و رزرو وقت دکتر، امکانات جالب دیگری مثل بانک داروها، آشنایی با خواص گیاهان دارویی، بانک بیماری‌ها و بخش کاربردی تحلیل نتایج آزمایش‌ها را هم به طور کاملا رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.


مشورپ

مشورپ یک اپلیکیشن کامل برای دریافت مشاوره است. این اپلیکیشن در زمینه‌های مختلفی به کاربران خدمات مشاوره ارائه می‌کند و کاربران با نصب این برنامه در هر زمان و هر مکانی خواهند توانست در حوزه پزشکی، روان‌شناسی و حتی حقوقی مشاوره دریافت کنند. هم‌چنین، درحال‌حاضر بخش اختصاصی مشاوره کرونا برای مباحث مرتبط با بیماری کووید ۱۹ دردسترس کاربران قرار می‌گیرد.

 

توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن ویژگی‌ای را برای افرادی که تمایل دارند به صورت ناشناس مشاوره بگیرند فراهم کرده‌اند تا بدون اشتراک‌گذاری اطلاعات هویتی با مشاور، امکان مشاوره گرفتن وجود داشته باشد.
اپلیکیشن مشورپ نیز مانند سایر اپلیکیشن‌های مشاوره مطالب علمی و دانستنی‌های پزشکی را در خود جای داده است تا کاربران با مراجعه به آن‌ها ساعتی را مطالعه کنند.

آی‌پینو

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از گرفتن جواب آزمایش‌های مختلف پزشکی، سعی کنید از نتیجه سر دربیاورید. اصلی‌ترین هدفی که آی‌پینو دنبال می‌کند امکان تحلیل نتایج آزمایش‌های بیماران توسط پزشکان و متخصصان در بستر اپلیکیشن است، بدین ترتیب که با اشتراک‌گذاری نتایج آزمایش، ظرف ۸ ساعت تفسیر آزمایش آماده می‌شود. هم‌چنین، کاربران قادر خواهند بود با پزشکان به صورت متنی ارتباط برقرار کنند و از آن‌ها مشورت بگیرند.


بخش دیگری که در این اپلیکیشن می‌توان به آن اشاره کرد قابلیت «یادآور» است. این قابلیت به کاربر امکان می‌دهد برای دوره درمان خود زنگ هشدار تنظیم کند و به صورت روزانه در ساعت‌های مقرر برای مصرف دارو‌ها به او یادآوری شود.
رسانه سلامت بخش دیگر این اپلیکیشن است که مقالات علمی و دانستنی‌های عمومی سلامت را در خود جای داده است. کاربر می‌تواند با توجه به نیاز خود، از بین دسته‌بندی‌های مختلف انتخاب کند و مطالب علمی موثق موجود را بخواند.

مدافون

مدافون یک اپلیکیشن مشاوره آنلاین پزشکی است که متخصصان و فوق‌تخصص‌های برتر کشور تشکیل شده و خدمات مشاوره آنلاین و غیرحضوری پزشکی را به کاربرانش ارائه می‌کند. با این اپلیکیشن می‌توانید به صورت متن، عکس، ویدئو و صوت با پزشک معالج خود در تماس باشید، مشاوره بگیرید و برای ادامه درمان از راه دور راهنمایی شوید. یک مزیت خوب این اپلیکیشن که آن را در مقایسه با سایر رقبایش متمایز می‌کند این است که در زمان کوتاهی میان شما و پزشک ارتباط ایجاد می‌کند.

 

مدافون تضمین می‌کند بتوانید در کمتر از ۷ دقیقه، به پزشکی برسید که در لحظه آنلاین است و به محض پرسش، می‌تواند پاسختان را بدهد. این ویژگی در کنار حق ویزیت‌های مقرون‌به‌صرفه و ارتباط سریع و آسان باعث شده است مدافون اپلیکیشن خوب و قابل اتکایی برای مشاوره آنلاین پزشکی باشد.

اسنپ دکتر

اپلیکیشن هاسپیتل که مدتی است نام خود را به اسنپ دکتر تغییر داده است، مزیت رقابتی بسیار جالبی در مقایسه با بقیه برنامه‌های موجود در این فهرست دارد. در این برنامه نه‌فقط به فارسی، بلکه به زبان‌های ترکی و کردی و انگلیسی هم می‌توانید مشاوره پزشکی بگیرید. با این حساب، جمع بزرگ‌تری از ایرانی‌ها (و نیز کاربران خارجی) می‌توانند از مزایای این اپلیکیشن بهره ببرند.

درست مثل مطپ، این برنامه هم امکان مشاوره آنلاین تلفنی با پزشک مورد نظرتان را به شما می‌دهد. البته این‌بار به جای دریافت هزینه به طور یکجا، برای هر دقیقه مشاوره مبلغ مشخصی را می‌پردازید. برای نمونه، دقیقه‌ای ۲۰۰۰ تومان. به غیر از این، امکان چت و ارسال تصویر نتایج آزمایش هم در برنامه وجود دارد تا بدون نیاز به مراجعه حضوری بهترین نتایج ممکن را از پزشکتان بگیرید. هم‌چنین به لطف بخش پرسش و پاسخ که دسترسی به آن رایگان است، می‌توانید پیش از گرفتن مشاوره از پزشک، به پاسخ بسیاری از پرسش‌های پزشکی خود برسید.

مطپ

سازندگان این اپلیکیشن برایتان امکانی فراهم کرده‌اند که بتوانید پرسش‌های پزشکی‌تان را در تماس صوتی از پزشک مد نظرتان بپرسید. البته امکان چت ویدئویی یا متنی هم برایتان وجود دارد. در هر حالت، باید هزینه حق مشاوره را بپردازید که معمولا کمتر از ۴۰ هزار تومان است و نسبت به هزینه مشاوره حضوری، می‌تواند بسیار به‌صرفه‌تر باشد. مطپ این امکان را در اختیار شما می‌گذارد که در خواست مشاوره خود را با انتخاب گزینه‌های موردنظرتان از جمله تخصص و جنسیت پزشک ثبت کنید. درخواست شما برای شبکه پزشکان ارسال خواهد شد و در زمان تعیین‌شده، ارتباط تصویری یا صوتی شما (به انتخاب خودتان) با پزشکان مورد تأیید نظام پزشکی به صورت آنلاین برقرار خواهد شد. اگر مشاوره آنلاین صوتی یا تصویری را به گفت‌وگوی متنی ترجیح می‌دهید، این برنامه یکی از انتخاب‌های خوب برای شما به شمار می‌رود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->