ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد | ملک‌آباد، پل رسالت و عبادی ترافیک پرحجم دارند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد ارتقا می‌یابند بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

داروی «قارچ سیاه» تا آخر هفته به مشهد می‌رسد

  • کد خبر: ۷۸۸۴۴
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
داروی «قارچ سیاه» تا آخر هفته به مشهد می‌رسد
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفت: امیدواریم تا پایان هفته داروی درمان قارچ سیاه به مشهد برسد.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفت: امیدواریم تا پایان هفته داروی درمان قارچ سیاه به مشهد برسد.


جبرائیل موفق در گفتگو با خبرنگار ما افزود: با اطلاعاتی که داریم، فهرست شایان توجهی از این دارو در هفته گذشته به کشور وارد شده است و در مرحله توزیع قرار دارد. تاکنون دارو به هیچ استانی تخصیص پیدا نکرده است، اما به احتمال زیاد تا پایان هفته به دست دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد خواهد رسید. وی بیان کرد: برای دریافت هرچه سریع‌تر دارو به‌طور مرتب با وزارتخانه در تماس هستیم و امیدواریم حوزه دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در اولویت تخصیص سریع قرار بگیرد.

اولویت کنونی؛ بیمارستان‌ها

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود داروی درمان قارچ سیاه داروی بیمارستانی است، گفت: این دارو هم بیمارستانی است و هم داروخانه‌ای. یعنی برای بیماران سرپایی هم می‌تواند ارائه و استفاده شود، اما از آنجا که این دارو وارداتی است، اکنون موجودی این دارو کم است و اولویت توزیع هم بیمارستان‌ها هستند.


موفق درباره نحوه ثبت درخواست داروی درمان قارچ سیاه توسط شهروندان نیز توضیح داد: همراهان بیمارانی که به این دارو نیاز دارند، به همکاران تهیه دارویی ما مراجعه می‌کنند و نسخه را به همکاران ما تحویل می‌دهند. ما فهرست افراد و نیازمندان به این دارو را داریم و به محض دریافت دارو، به بیماران اطلاع داده می‌شود.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد بیان کرد: داروی اصلی بیماری قارچ سیاه همان خانواده «آمفوتریسین» است. اکنون به‌علت کمبود دارو، وزارتخانه به ما توصیه کرده است که می‌توانیم از چند داروی دیگر برای درمان استفاده کنیم.


موفق بیان کرد: در هفته گذشته حدود ۲۰۰ عدد آمپول برای درمان بیماری به دستمان رسید، ولی بلافاصله مصرف شد. این تعداد بسیار کمتر از نیاز دارویی ما بود. با این حال، بلافاصله بعد از دریافت دارو، اطلاع‌رسانی به بیماران صورت می‌گیرد.


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد افزود: ۲۰۰ عدد آمپول ناچیز است. زیرا به‌طور میانگین جوابگوی ۲۰ بیمار است. این در حالی است که گاهی برای بهبود یک بیمار به ۶۰ آمپول نیاز است.

ضرورت احیای طرح شهیدسلیمانی

استاندار خراسان‌رضوی نیز ضمن قدردانی از بسیج مستضعفین، بر ضرورت احیای طرح شهیدسلیمانی تأکید کرد.
محمدصادق معتمدیان از پای‌کارآمدن بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح گفت و خاطرنشان کرد: فضای بیمارستان‌ها هم‌اکنون وضعیت آرامی را سپری می‌کند که این حاصل همکاری‌های صورت‌گرفته است.
وی با اشاره به خبر وزیر بهداشت، اعلام کرد: طبق اعلام دکتر عین‌اللهی، بنا شد کارت‌های هوشمندی برای شهروندان صادر شود تا افراد واکسینه‌شده از حمل‌ونقل عمومی به‌آسانی استفاده کنند.

بستری روزانه ۶۲۰ بیمار کرونایی در استان

علی‌اصغر انجیدنی، دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید۱۹ دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، گفت: روزانه ۶۲۰بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان‌رضوی بستری می‌شوند.

کمبود رمدسیویر در مشهد برطرف شد

محمدرضا صابری، دبیر کمیته دارو و تجهیزات پزشکی قرارگاه مبارزه با کووید۱۹ دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، اعلام کرد که کمبود داروی رمدسیویر، اصلی‌ترین داروی کرونا در مشهد، برطرف شده است. با افزایش تعداد داروخانه‌های عرضه‌کننده رمدسیویر در مشهد به ۲۳داروخانه، هم‌اکنون مشکل ازدحام در داروخانه‌ها هم مشاهده نمی‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->