پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

مصوبه جدید پیش‌فروش خودروی شورای رقابت از چه زمانی اجرا می‌شود؟ (۸ شهریورماه ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۷۸۹۵۰
  • ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
  • ۳
مصوبه جدید پیش‌فروش خودروی شورای رقابت از چه زمانی اجرا می‌شود؟ (۸ شهریورماه ۱۴۰۰)
 رئیس شورای رقابت با تشریح جزئیات مصوبه این شورا مبنی بر سهیم شدن خریداران در خودرو‌های پیش خریدی تاکید کرد: این مصوبه که عطف به ماسبق نمی‌شود مقدمه‌ای برای آزادسازی قیمت‌ها نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا شیوا در خصوص مصوبه اخیر شورای رقابت که در آن خریداران در بخشی از قیمت خودرو سهیم خواهند بود، گفت: در این مصوبه ما دغدغه جدی خریداران خودرو را مورد بررسی قرار دادیم و در نهایت تصمیم گرفتیم که مصرف‌کننده با توجه به مبلغ پیش پرداختی که در ازای خرید خودرو به شرکت‌های خودروسازی پرداخت می‌کند در قیمت تمام شده خودرو سهیم باشد.

وی در این رابطه با اعلام اینکه این مصوبه عطف به ما سبق نیست، افزود: این مصوبه از تاریخ ابلاغ آن قابل اجراست و شامل گذشته نمی‌شود. البته سود مشارکتی که شرکت‌های خودروسازی به مصرف کنندگان پرداخت می‌کردند در چارچوب تصمیم‌گیری خود خودروساز است. به نحوی که شاید برخی از خودروسازان برای تشویق خرید سودی را برای خریداران در نظر بگیرند، اما سوال این است اگر کسی سود مشارکت دریافت کند این مصوبه شاملش نمی‌شود یا خیر باید بگویم شورا برای تمام کسانی که پیش خرید می‌کنند این مصوبه را اجرایی می‌کند.

رئیس شورای رقابت با تاکید بر اینکه در سال گذشته گزارشات بسیار زیادی از سوی خریداران خودرو به ما ارسال شده بود، افزود: در این شکایات مصرف‌کننده اعلام کرده است که حدود یک یا دو سال گذشته مبلغی را به عنوان پیش پرداخت به خودروساز داده است، اما در زمان دریافت خودرو ارزش پول پرداختی ما کاهش یافته و باید متناسب با تورم و هزینه بیشتری را برای مابقی قیمت خودرو را پرداخت کنیم که این موضوع اصلاً عادلانه نیست.

وی اضافه کرد: به عنوان نمونه اگر کسی برای یک خودروی ۱۰۰ میلیون تومانی، ۵۰ میلیون پیش پرداخت داده است مطابق مصوبه شورای رقابت نصف مبلغ خودرو را پرداخت کرده و باید متناسب با نرخ تورم فقط مابقی قیمت خودرو را پرداخت نماید.

شیوا تاکید کرد: برخی می‌گویند این مصوبه مقدمه‌ای برای آزادسازی قیمت‌هاست در حالیکه باید بگویم این مصوبه ربطی به این موضوع ندارد ما متناسب با شکایات مردم این مصوبه را تصویب کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی به دلیل عدم مشخص نبودن قیمت خودرو متناسب با فرضیات محصولاتی را خریداری کرده بودند که این موضوع اصلاً درست نیست. در همین زمینه نیز ما مصوب کردیم که قیمت خودرو باید در زمان پیش فروش قطعی اعلام شود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
0
1
اقای شورای رقابت خواهش میکنم تودیگه خفه شو هرچی باشه دیگه محرز شده تو و امثالهم اتش بیار معرکه هستی و باعث و بانی تمام گرونیها
سلام
United States of America
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
0
1
سلام
افرادی که پارسال خودرو پیش خرید کرده‌اند و یک سال پیش مبلغی رو به عنوان پیش پرداخت دادن و حالا که طبق متن خبر عطف به ما سبق نمیشه باید چکار کنن؟؟؟
چونکه پارسال خرید کردن باید جریمه بشن؟؟؟؟
این انصافه؟؟؟
اون پولی رو که برای پیش خرید در سال گذشته مهر ماه پرداخت کردیم اگر تو هر چی داده بودیم الان حداقل سه برابر شده بود.
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
0
1
سلام وخسته نباشید تاریخ این مصوبه ۱۱ مردادهستش که تصویب شده و۱۸ مرداد سایپا پیش فروش داشته آیا این مصوبه شامل این پیشفروش خواهد شد؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->