برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی
سرخط خبرها

آیا مزد و مستمری کارگران و بازنشستگان تامین‌اجتماعی ترمیم می‌شود؟ (۸ شهریورماه ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۷۹۰۰۵
  • ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
  • ۲
آیا مزد و مستمری کارگران و بازنشستگان تامین‌اجتماعی ترمیم می‌شود؟ (۸ شهریورماه ۱۴۰۰)
موضعگیری وزیر کار نشان از آن دارد که قرار نیست ترمیم مزد و مستمری لااقل در نیمه‌ی دوم امسال در دستور کار وزارت کار باشد و این در حالیست که فعالان کارگری انتظار داشتند در اولین ماه بعد از تعیین وزیر کار جدید، جلسات شورایعالی کار برگزار شود و مزد و مستمری براساس محاسبات سبد معیشت ترمیم شود.

به گزارش شهرآرانیوز، وزیر کار جدید در اولین اظهارات رسانه‌ای خود به حقوق ناچیز کارگران و بازنشستگان واکنش نشان داد؛ آیا این واکنش ابتدایی می‌تواند پیش درآمدی برای برگزاری جلسات شورایعالی کار برای ترمیم مزد و مستمری باشد؟

حجت عبدالملکی با بیان اینکه از میزان دستمزد کارگران و حقوق بازنشستگان باخبر است، تاکید کرد: برای آنکه دخل و خرج کارگران و بازنشستگان با هم بخواند و سفره آن‌ها رنگین‌تر شود باید کاهش و کنترل نرخ تورم اتفاق بیفتد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بحث معیشت و حقوق کارگران و بازنشستگان اعلام کرده که از میزان دستمزد کارگران و بازنشستگان باخبر است.

او گفته اطلاع دارد که کارگران درآمد کمی دارند و میزان حقوق بازنشستگان هم نسبت به قبل افزایش داشته، ولی باید کاهش و کنترل تورم صورت گیرد تا دخل و خرج این اقشار با هم بخواند و سفره‌های آن‌ها رنگین‌تر می‌شود.

آنطور که وزیر کار گفته سیاست‌های کلان کشور باید به نحوی اصلاح شود که تورم نداشته باشیم، چون تا زمانی که این چرخه معیوب اصلاح نشود، نرخ تورم بالا می‌رود و اقشار مختلف تقاضای افزایش درآمد و حقوق دارند.

وزیر کار مساله ناچیز بودن حقوق و دستمزد کارگران را به نرخ تورم ارتباط داده، این در حالیست که کارگران و بازنشستگان پیش از هر چیز خواستار ترمیم مزد براساس نرخ تورم واقعی و سبد معیشت حداقلی هستند و معتقدند؛ در مرحله‌ی بعد از آن است که باید فکری به حال مهار تورم کرد.

محسن باقری (عضو کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار استان تهران) در این رابطه می‌گوید: پیش از انتخابات در ستاد آقای رئیسی، بار‌ها وعده دادند که مزد و مستمری ترمیم می‌شود؛ ما در اولین گام، خواستار برگزاری جلسات شورایعالی کار و ترمیم دستمزد براساس نرخ تورم واقعی و سبد معیشت هستیم؛ قبل از هر چیز باید این اتفاق بیفتد.

وی به درخواست اعمال ماده ۹۲ دیوان عدالت و تجدیدنظر در شکایت مزدی کارگران اشاره کرد و گفت: در این بزنگاه، هیات عمومی دیوان، شکایت مزد ۹۹ کارگران را وارد ندانست و برخلاف نظر کمیته تخصصی، رای به رد شکایت مزد داد؛ ما خواستار اعمال ماده ۹۲ و تجدیدنظر در این رای هستیم چراکه مزد کارگران به راستی غیرقانونی تعیین شده؛ کافیست به بند دوم ماده ۴۱ و الزام‌آور بودن تطابق دستمزد با سبد معیشت نگاهی بیندازیم تا دریابیم که حداقل دستمزد هیچ تطابقی با قانون ندارد.

در چنین شرایطی، موضعگیری وزیر کار نشان از آن دارد که قرار نیست ترمیم مزد و مستمری لااقل در نیمه‌ی دوم امسال در دستور کار وزارت کار باشد و این در حالیست که فعالان کارگری انتظار داشتند در اولین ماه بعد از تعیین وزیر کار جدید، جلسات شورایعالی کار برگزار شود و مزد و مستمری براساس محاسبات سبد معیشت ترمیم شود.

کارگران می‌گویند: حتی اگر تورم مهار شود، بازهم دستمزد قابلیت پوشش همین هزینه‌های فعلی را ندارد؛ پس ابتدا دستمزد را به هزینه‌های حداقلی زندگی برسانید بعد سراغ مهار تورم بروید. کمااینکه نشانه‌های بازار هیچ نشانی از مهار تورم لااقل در کوتاه مدت ندارد و هزینه‌ها هر روز در حال افزایش یافتن است.

منبع: ایلنا


 

اخبار ویژه بازنشسته‌ها در لینک زیر:

instagram.com/bazneshasteh.news

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
1
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
0
0
چرا برای نکهداشت تورم از جیب کارگران می زنند از خودتان شروع کنید حقوق وزیر و ریس جمهور حداکثر 4 میلیون تومان باشد بعد ببینیم دوباره همین حرف ها را می زنید شما 40 سال است که همین حرف ها رامی زنید و نتوانستید تورم را مهار کنید شکم زن و بچه مهار تورم سر ش نمی شود اخر سال که می شود معمولا تورم تک رقمی و کنترل شده می شود روی کاغذ برای افزایش حقوقها = ننگ بر همه تان
هم وطن
Germany
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
0
0
خدمت نماینده شریف و مردمی اقای دلیگانی.

سال ۹۹اقایان نوبخت و شریعت مداری حقوق بازنشسته کشوری ولشکری را بدون نظر مجلس به ۹۰درصد حقوق شاغلین افزایش دادند وهمسان سازی صد درصدی شدند ولی حداقل بگیران باز نشسته های کارگری تامین اجتمایی ۳۰درصد همسان سازی شدند ازمهرماه سال ۹۹ باز نشسته های کارگری تامین اجتمایی ۵۰در صد کمتر از باز نشسته های کشوری ولشکری دریافتی داشتند که باید تفاوت حقوق طبق مصوبه مجلس درسال ۱۴۰۰ . ۸۹هزار میلیارد تومان به همسان سازی باز نشسته های کارگری تامین اجتمایی اختصاص یابد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->