بلینکن برای گفتگو درباره رفح و اسرای صهیونیست به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی خسارت وارد کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق بسته تسلیحاتی ۶ میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین سرنگونی پهپاد گران قیمت و پیشرفته آمریکا در سواحل یمن (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای سرزمین‌های اشغالی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شلیک ۳۰ موشک از جنوب لبنان به شمال جولان اشغالی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس وزیر دفاع: حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا شولتس: احتمال حل اختلافات باکو-ایروان بیشتر از همیشه است کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی سازمان ملل: پاک‌سازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجرنشده احتمالاً ۱۴ سال طول بکشد
سرخط خبرها

بازخوانی پیشنهاد‌های چهره‌های سیاسی در راستای یاری‌رساندن به دولت سیزدهم

  • کد خبر: ۷۹۱۷۳
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
بازخوانی پیشنهاد‌های چهره‌های سیاسی در راستای یاری‌رساندن به دولت سیزدهم
پس از برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و پیش از تشکیل دولت سیزدهم، شاهد آن بودیم که بسیاری از چهره‌های سیاسی از جناح‌های کشور، در توصیه‌هایی به نوبه خود سعی در ارائه کمک به رئیس‌جمهور منتخب، آیت‌ا... رئیسی، داشتند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ پس از برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و پیش از تشکیل دولت سیزدهم، شاهد آن بودیم که بسیاری از چهره‌های سیاسی از جناح‌های کشور، در توصیه‌هایی به نوبه خود سعی در ارائه کمک به رئیس‌جمهور منتخب، آیت‌ا... رئیسی، داشتند. این توصیه‌ها حتی پس از تشکیل دولت سیزدهم و آغاز‌به‌کار آن ادامه یافته و بیانگر دو موضوع مهم است؛ نخست آنکه شخص رئیس‌جمهور از ابتدای آنکه سکان اجرایی کشور را به دست گرفته، همواره بر مشورت و بهره‌گیری از نظرات نخبگان و کارشناسان تأکید کرده و این موضوع را در عمل با معرفی کابینه به مجلس نشان داده است و نکته دوم آنکه فعالان و چهره‌های سیاسی به دولت سیزدهم و شخص آیت‌ا... رئیسی امید بسیاری دارند و درنتیجه برای غلبه بر مشکلات کنونی کشور از هیچ کمک و توصیه‌ای به دولت «مردمی» دریغ نمی‌کنند؛ درنتیجه می‌کوشند با ارائه توصیه‌هایی، به کارآمدی هرچه بیشتر دولت سیزدهم کمک کنند.

 

در همین راستا، شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز به کار دولت جدید، بیانیه‌ای به قلم غلامعلی حداد‌عادل صادر کرده که در بخش‌هایی از آن آمده است: شرط موفقیت دولت آیت‌ا... رئیسی آن است که وزیران دولت در انتخاب همکاران خود معیار‌های اسلامی و انقلابی را ملاک قرار دهند و افرادی، اگر نه در حد رجایی و باهنر، اما از جنس آنان را به کار دعوت کنند و مراقب اشخاصی باشند که ادعای خدمتگزاری دارند، اما نه «شیفته خدمت»، بلکه «تشنه قدرت» هستند.

هم‌افزایی قوا، موتور پیشران حل مشکلات

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، نیز در گفتگو با «برنا»، درباره لزوم تعامل هرچه بیشتر قوا برای غلبه بر مشکلات و حداکثرسازی کارآمدی دولت گفت: رابطه قوا از همین رأی بالای مجلس به هیئت وزیران کاملا مشخص است؛ هماهنگی بین قوا به‌صورت هم‌افزایی کم‌نظیری رخ داده است و هر سه قوه در تلاش هستند با کمک یکدیگر و با هم‌افزایی، بر مشکلات کشور غلبه کنند. به‌طور طبیعی وحدت قوا و هماهنگی و هم‌افزایی بین قوا مثل موتور پیشرانی است که می‌تواند به حرکت دولت به تمام معنا در پیشبرد اهداف نظام و حل مشکلات کشور سرعت بدهد؛ بنابراین به‌طور طبیعی، جهشی که در رفع مشکلات و بهبود وضعیت کشور پدید خواهد آمد، می‌تواند جلوه‌ای از معجزه وحدت و انسجام ملی بین قوای سه‌گانه باشد.

همه ظرفیت جهادی و انقلابی در خدمت نوسازی نظام اجرایی کشور

اسدا... بادامچیان، دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، در نشست دبیران این حزب، در توصیه‌ای به دولت سیزدهم برای رفع بهتر و بیشتر مشکلات مردم گفت: همه ظرفیت جهادی و انقلابی باید پای نوسازی نظام اجرایی کشور بیاید. مسئولان نباید به چاه ویل روزمرگی سقوط کنند و گرفتارشدن در مباحث سطحی، آن‌ها را از گره‌گشایی درازمدت بازدارد.

 

وی افزود: جوان‌سازی، بازسازی انقلابی و رفتار عقلانی و فکورانه در همه عرصه‌های مدیریتی، اعتماد مردم را به دولت افزایش می‌دهد و فاصله دولت-ملت را کاهش و سرمایه اجتماعی را افزایش می‌دهد. بادامچیان همچنین با اشاره‌به سفر رئیس‌جمهور به خوزستان برای رصد بدون واسطه مشکلات این استان گفت: این یک شیوه خوب و درست در حکمرانی است؛ گفتگو با مردم در دیدار‌های چهره‌به‌چهره، از درد‌ها و مشکلات آن‌ها می‌کاهد و از این نظر باید از رئیسی قدردانی کرد.

رئیسی دارد فعل خواستن را صرف می‌کند

امیررضا واعظ‌آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا، در گفتگو با «ایلنا»، در یک ارزیابی از کابینه دولت سیزدهم و توصیه به آنان، گفت: قوت کابینه، خود آیت‌ا... رئیسی است. ایشان با انرژی مضاعف وارد کارزار اجرایی شدند و دولت ایشان باید خود را با سرعت ایشان تنظیم کنند. همچنین با رأی خوبی که مجلس به دولت داده است، دولت باید از این فرصت استفاده لازم را ببرد که بتواند حمایت مجلس را داشته باشد.

 

از سوی دیگر، نیاز است که در مواقع لزوم، دولت حمایت قوه قضاییه را نیز داشته باشد که در‌نتیجه آن، حرکت مثبتی رقم بخورد. معتقدم در ابتدا باید وضع موجود کنترل شود و سپس وزیران براساس برنامه‌ها و اسناد بالادستی، برنامه‌های خود را تنظیم کنند؛ تحلیل من این است که تا پایان سال، نشانه‌هایی از اتفاقات جدید و تحول را شاهد خواهیم بود.


دولت به جلب اعتماد مردم نیاز دارد

احسان ارکانی، نماینده نیشابور در مجلس هم در گفتگو با «فارس»، در توصیه‌هایی به دولت سیزدهم برای غلبه بر مشکلات کشور گفت: تعیین روزشمار در موضوع اجرای پروژه‌ها و اقدامات در دستورکار دولت موجب شفافیت در این حوزه می‌شود. امروز دولت به جلب اعتماد مردم نیاز دارد و باید تمام تلاش خود را در این زمینه به کار گیرد. همچنین باید نگاه بالا به پایین مسئولان به مردم که در سال‌های قبل متأسفانه به‌عنوان یک نگاه غلط جا افتاده بود، اصلاح شود و مسئولان، خود را خادم ملت بدانند.

 

مسئولان اجرایی باید بدانند و این را در عمل نیز ثابت کنند که در‌مقابل مردم، شأنی جز نوکری و خادم‌بودن ندارند و یک مسئول، خادم مردم است، نه رئیس مردم. وی افزود: در موضوع بهبود وضعیت اقتصادی در کشور باید بدانیم که دوای درد اقتصاد ما، نه در خارج، بلکه در داخل کشور است و باید در داخل، کمر همت را ببندیم و برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور، ضمن حمایت از تولید درراستای رفع موانع آن اقدام کنیم. علاوه‌بر‌این، اصلاح سیستم مالیاتی، بانکی، گمرکی و... در بحث بهبود وضعیت اقتصادی کشور باید در دستورکار قرار گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->