مخبر: خدمت بی‌منت تا آخرین روز فعالیت دولت ادامه دارد آوار شدن ساختمان در غزه بر سر نظامیان صهیونیست| یک اسرائیلی به هلاکت رسید نتانیاهو: ما در جنگی در چند جبهه هستیم فردا دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ اولین مناظره ۶ کاندیدای انتخابات ۱۴۰۳ + جزئیات وضعیت مطالب تولید شده در شبکه‌های اجتماعی با موضوع نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری (۲۳ تا ۲۶ خرداد ۱۴۰۳) + اینفوگرافیک قالیباف: آرمان‌گرایی واقع‌بینانه در سیاست خارجی بهترین روش و رویکرد برای این سیاست است جمهوری آذربایجان از درگیری مرزی با ارمنستان خبر داد موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان؛ به‌مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیرخم ستاد انتخاباتی پورمحمدی در خراسان‌رضوی فعال شد دولت‌های اروپایی به وقتش اپوزیسیون‌های ایرانی را دور می‌زنند ۳۴۴ صندوق اخذ رأی به خارج از کشور ارسال شده است | بیشترین صندوق در آمریکاست اولویت‌های دولت چهاردهم در حوزه حقوق کودکان چیست؟ آخرین اخبار از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) کنعانی: ایران هر جسورِ ماجراجو را ناکام و پشیمان خواهد کرد مردم خراسان‌ بیشتر درباره کدام کاندیدا جستجو کردند؟ + اینفوگرافیک پیش‌بینی مشارکت ۵۰ درصدی در انتخابات ریاست‌جمهوری در خراسان‌رضوی برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در صداوسیما | امروز (یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳) تشنه روحیه جهاد سازندگی هستیم تاکید مقام ارشد یمنی بر تداوم ممنوعیت کشتیرانی به سمت بنادر اشغالی فلسطین حمله مجدد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان
سرخط خبرها

پوتین: حضور آمریکا در افغانستان تنها منجر به تراژدی شد

  • کد خبر: ۷۹۲۴۳
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
پوتین: حضور آمریکا در افغانستان تنها منجر به تراژدی شد
رئیس جمهوری روسیه امروز چهارشنبه گفت، ایالات متحده ۲۰ سال حضور خودش را در افغانستان حفظ کرد و تلاش داشت مردم آن را "متمدن" کند اما حضور آن در این کشور تنها موجب تراژدی شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد؛ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در نشستی با محصلان روس گفت: در مورد رویدادهایی که چندان دور از ما اتفاق نمی‌افتد، در افغانستان ... به مدت ۲۰ سال نیروهای آمریکایی در آنجا حضور داشتند و به مدت ۲۰ سال تلاش کردند تا مردم محلی را متمدن کنند؛ به معنای وسیع‌تر، هنجارها و استانداردهای خود را تحمیل کنند، از جمله موارد مرتبط با سازمان سیاسی این جامعه. این امر فقط منجر به فاجعه شد، هم برای کسانی که این کار را کردند -ایالات متحده- و حتی بیشتر برای افرادی که در افغانستان زندگی می‌کنند.

 

روز سه‌شنبه آمریکا به ۲۰ سال اشغالگری در افغانستان پایان داد و این کشور به آشوب کشیده شده دوباره تحت تسلط طالبانی قرار گرفت که ایالات متحده در ۲۰۰۱ به بهانه عزل آن به افغانستان رفته بود. جامعه بین‌المللی هنوز طالبان را که قول داده دولتی همچون گذشته نداشته باشد، به رسمیت نشناخته است.

 

از زمان تسلط طالبان بر افغانستان در ۱۵ اوت، هزاران افغان، دیپلمات و شهروند خارجی این کشور را ترک کرده‌اند و گمان می‌رود هنوز تعداد دیگری که خواستار خروج باشند، وجود دارند. بسیاری از افغان‌هایی که با نیروهای خارجی به هر نحوی همکاری داشتند، نگران اقدامات تلافی‌جویانه طالبان هستند. با این حال طالبان به رعایت حقوق اساسی مردم، به ویژه زنان و اقلیت‌ها وعده می‌دهد، وعده‌ای که عده قلیلی از افغان‌ها آن را باور دارند.

 

منیع: ایسنا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->