دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان (۸ فروردین ۱۴۰۳) فرانسه و ترکیه همکاری نظامی با اسرائیل را تکذیب کردند آمریکا: حمله هوایی به سوریه کار ما نبود آمریکا: همکاری گازی پاکستان با ایران خطرناک است حمله پهپادی مقاومت عراق به اسرائیل
سرخط خبرها

پوتین: حضور آمریکا در افغانستان تنها منجر به تراژدی شد

  • کد خبر: ۷۹۲۴۳
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
پوتین: حضور آمریکا در افغانستان تنها منجر به تراژدی شد
رئیس جمهوری روسیه امروز چهارشنبه گفت، ایالات متحده ۲۰ سال حضور خودش را در افغانستان حفظ کرد و تلاش داشت مردم آن را "متمدن" کند اما حضور آن در این کشور تنها موجب تراژدی شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد؛ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در نشستی با محصلان روس گفت: در مورد رویدادهایی که چندان دور از ما اتفاق نمی‌افتد، در افغانستان ... به مدت ۲۰ سال نیروهای آمریکایی در آنجا حضور داشتند و به مدت ۲۰ سال تلاش کردند تا مردم محلی را متمدن کنند؛ به معنای وسیع‌تر، هنجارها و استانداردهای خود را تحمیل کنند، از جمله موارد مرتبط با سازمان سیاسی این جامعه. این امر فقط منجر به فاجعه شد، هم برای کسانی که این کار را کردند -ایالات متحده- و حتی بیشتر برای افرادی که در افغانستان زندگی می‌کنند.

 

روز سه‌شنبه آمریکا به ۲۰ سال اشغالگری در افغانستان پایان داد و این کشور به آشوب کشیده شده دوباره تحت تسلط طالبانی قرار گرفت که ایالات متحده در ۲۰۰۱ به بهانه عزل آن به افغانستان رفته بود. جامعه بین‌المللی هنوز طالبان را که قول داده دولتی همچون گذشته نداشته باشد، به رسمیت نشناخته است.

 

از زمان تسلط طالبان بر افغانستان در ۱۵ اوت، هزاران افغان، دیپلمات و شهروند خارجی این کشور را ترک کرده‌اند و گمان می‌رود هنوز تعداد دیگری که خواستار خروج باشند، وجود دارند. بسیاری از افغان‌هایی که با نیروهای خارجی به هر نحوی همکاری داشتند، نگران اقدامات تلافی‌جویانه طالبان هستند. با این حال طالبان به رعایت حقوق اساسی مردم، به ویژه زنان و اقلیت‌ها وعده می‌دهد، وعده‌ای که عده قلیلی از افغان‌ها آن را باور دارند.

 

منیع: ایسنا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->