جابه جایی بیش از ۱۵ میلیون مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد در هفت ماه نخست سال ۱۴۰۴ درباره بنای مصلی‌ها که نمونه‌های بزرگ شده محراب‌ها هستند | شکوهی ۳۰۰ ساله در پایین خیابان گزارشی تاریخی از یک کاربری متفاوت برای بنای تاریخی کنار دروازه «پایین‌خیابان» | نشست دیپلماتیک در «باغ مصلی» جوانان افغانستان بربام فوتسال آسیا ایستادند بوستان خطی اسماعیل آباد در آستانه بهره‌برداری | افزایش ۷۲ هزار مترمربعی فضای سبز مشهد تا ماه آینده  شهردار مشهد مقدس خبر داد: بهره‌برداری از ایستگاه بسیج خط۳ مترو مشهد در دهه فجر ۱۴۰۴ + فیلم رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد: نسخه مازوت کم‌گوگرد برای کاهش آلایندگی صنایع و نیروگاه‌ها + فیلم اضافه‌شدن ۳۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد (۸ آبان ۱۴۰۴) انصاری: نظام ویژه استاندارد خراسان رضوی تدوین می‌شود | اعطای «نشان ملی زائر» از سال ۱۴۰۵ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: بهبود ترافیک و توسعه حمل‌ونقل، اولویت شورای ششم است شهردار مشهدمقدس: تقاطع انقلاب اسلامی گره‌گشای ترافیک مناطق جنوبی و مرکزی شهر است + فیلم تکمیل ۱۱ بخش از ۱۲ پروژه ساماندهی تقاطع انقلاب اسلامی مشهد مشهد در وضعیت قرمز آلودگی | امروز نفس‌کشیدن سخت شد! (پنجشنبه، ۸ آبان ۱۴۰۴) مسیر دسترسی بولوار امام‌خمینی(ره) به میدان حافظ در تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب اسلامی مشهد بازگشایی شد پایان انتظار و نفس تازه در بولوار شهید فخرایی مشهد | ۵ سال خاک و تاریکی به آسفالت و روشنایی رسید ضرورت تأمین منافع مردم مشهد در طرح بلندمرتبه‌سازی شهر بازگشایی مسیر دسترسی بولوار امام خمینی (ره) به میدان حافظ درتقاطع غیرهم‌سطح انقلاب مشهد پیشرفت ۷۰ درصدی فاز اول بوستان جهانشهر مشهد بازرسان، دیده‌بانان امین خدمت و سلامت اداری کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، برند علمی مشهد در تعامل میان دانشگاه و مدیریت شهری
سرخط خبرها

پایان حفاری تونل خط ۳ قطارشهری مشهد در جبهه شمالی تا پایان سال ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۷۹۵۲۸
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
پایان حفاری تونل خط ۳ قطارشهری مشهد در جبهه شمالی تا پایان سال ۱۴۰۰
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: حفاری تونل خط ۳ در جبهه شرقی حدفاصل میدان فردوسی تا شهرک شهید ابوذر انتهای امسال به‌پایان می‌رسد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: حفاری تونل خط ۳ در جبهه شرقی حدفاصل میدان فردوسی تا شهرک شهید ابوذر انتهای امسال به‌پایان می‌رسد.


خلیل‌ا... کاظمی دراین‌باره افزود: در بازدیدی که رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر از خط ۲، ۳ و ۴ قطارشهری داشتند، از نزدیک در جریان روند ساخت این خطوط قرار گرفتند.


وی با بیان اینکه در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر از خط ۳ گزارشی از وضعیت ساخت این خط ارائه شد، اظهار کرد: خط ۳ قطارشهری به‌طول ۵/۲۸ کیلومتر حدفاصل الهیه تا شهرک ابوذر درحال اجراست که تاکنون دستگاه حفار ۱۷ کیلومتر تونل خط ۳ را به‌صورت مکانیزه اجرا کرده است.


معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: از اولویت‌های ما بهره‌برداری از گام نخست خط ۳ قطارشهری حدفاصل میدان‌شهدا، حرم‌مطهر تا پایانه مسافربری امام‌رضا (ع) است که رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر نیز بر این نکته تأکید دارند که این بخش مهم در ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد.


کاظمی ادامه داد: ساخت و بهره‌برداری از گام نخست خط ۳ قطارشهری به مبلغی حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که شورای شهر بر حمایت همه‌جانبه در تأمین منابع مالی مورد نیاز از طریق انتشار اوراق مشارکت، وام و سایر منابع تأکید دارد و از آن حمایت می‌کند.


وی افزود: همچنین یکی‌دیگر از مواردی که در این بازدید مورد توجه رئیس و اعضای شورا قرار گرفت، پایان حفاری تونل خط ۳ قطارشهری بود.


معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه تاکنون ۱۷ کیلومتر از تونل خط ۳ حفاری شده است، گفت: حفاری در جبهه شرقی که اکنون به‌صورت مکانیزه درحال انجام است، تا انتهای سال ۱۴۰۰ به پایان خواهد رسید؛ بنابراین به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که تا ابتدای سال ۱۴۰۱ دستگاه حفار به امامت منتقل و ادامه حفاری تونل خط ۳ در جبهه غربی به‌صورت مکانیزه انجام شود.

اگر منابع مالی تأمین شود، گام نخست خط ۴ بعد از سال ۱۴۰۳ آماده ساخت است

همچنین مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد با اشاره به بازدید رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر از خط ۴ قطارشهری افزود: در این بازدید گزارشی از روند اقدامات انجام‌شده برای ساخت خط ۴ به‌طول ۵/۱۷ کیلومتر حدفاصل مهرمادر واقع در خواجه‌ربیع تا شهرک شهید رجایی ارائه شد.


کیانوش کیامرز اضافه کرد: در این بازدید مقرر شد با تأمین منابع موردنیاز حفاری تونل خط ۴ تا پایان این دوره از مدیریت شهری به پایان برسد و در صورت تأمین اعتبار ساخت گام نخست این خط نیز از سال ۱۴۰۳ به بعد آغاز شود.


وی با بیان اینکه حفاری تونل خط ۴ به‌طول ۵/۱۷ کیلومتر به اعتباری حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد، افزود: همچنین اعضای شورای شهر بر این موضوع تأکید داشتند که بهره‌برداری از گام نخست خط ۴ قطارشهری مشهد حدفاصل میدان امام‌حسین (ع) تا حرم‌مطهر نیز در اولویت قرار داده شود؛ این پروژه بیش از ۵ هزارمیلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.


کیامرز با اشاره به تأکید نمایندگان مردم مشهد در پارلمان مبنی بر اولویت‌دادن تکمیل و راه‌اندازی ایستگاه سلامت و تأمین تجهیزات دپوی خط ۲ در صورت تأمین مالی، گفت: اکنون به‌غیر از ایستگاه سلامت، عملیات اجرایی دسترسی دوم ایستگاه الندشت خط ۲ قطارشهری مشهد نیز درحال انجام است که تا پایان امسال آماده بهره‌برداری می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->