برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد دبیرخانه شهرهای زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس ایجاد شد اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد رونمایی از پوستر اولین رویداد هفته خلاقیت و نوآوری شهری | اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد در هفته خلاقیت فرجام کلنل میهن پرست؛ روایت شش ماه آرمانگرایی نویافته های باستان شناسی «کشف رود» مشهد رونمایی شد شهروند خبرنگار| شهریه مدارس غیردولتی و دغدغه والدین در مشهد مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد برای نخستین بار در کشور ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد اختصاص داده شد | سهم هر محله ۱۵ میلیارد تومان سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: گسترش ورزش در مناطق کم‌برخوردار این شهر الگویی مناسب برای کشور است کوره‌پزخانه‌ها در مشهد احیا می‌شود تاکید استاندار خراسان رضوی بر فراهم شدن زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و زیارت امداد اورژانسی به آثار میراثی | رئیس کمیسیون اصل‌۹۰: با احضار وزیر میراث‌فرهنگی، متخلفان تخریب سنگ‌نگاره‌های تاریخی دیزدر را به دستگاه قضایی معرفی می‌کنیم ترافیک صبحگاهی مشهد سنگین و پرحجم است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: پاسخ پاسداران به رژیم صهیونیستی، دل هر ایرانی که دل در گرو استقلال کشور دارد را شاد کرد تقاطع غیرهمسطح شاهنامه، گامی مؤثر در جهت توسعه منطقه منفصل توس مدیریت آلودگی هوا با توسعه زیر ساخت های مراکز معاینه فنی شهرداری مشهد پروژه های گره‌گشا در اولویت مدیریت شهری | رضایت مردمی از پروژه تازه افتتاح شده پل دهرود مشهد + فیلم بازار شیرخشک دوباره بحرانی می‌شود؟ | بدهی بیمه به داروخانه‌ها، بازار شیرخشک را تحت تاثیر قرار می‌دهد استاندار خراسان رضوی از افزایش یک متری سرانه فضای آموزشی در مشهد خبرداد + فیلم
سرخط خبرها

آدرس ۷ مرکز ۲۴ ساعته تزریق رمدسیویر در مشهد + لیست مراکز (۱۴ شهریورماه ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۷۹۶۰۰
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
  • ۱
آدرس ۷ مرکز ۲۴ ساعته تزریق رمدسیویر در مشهد + لیست مراکز (۱۴ شهریورماه ۱۴۰۰)
 دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از مجموع ۱۵ کلینیک سرپایی رمدسیویر در مشهد، ۷ کلینیک به صورت شبانه روزی به بیماران خدمات ارائه می‌دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، علی اصغر انجیدنی اظهارداشت: در پیک پنجم کرونا به منظور افزایش سرعت خدمات رسانی به بیماران، مراکز سرپایی رمدسیویر در مشهد راه اندازی شده است. این مراکز از ابتدای راه اندازی تا کنون به بیش از ۲۰ هزار بیمار خدمات ارائه داده اند که این امر نقش موثری در کاهش بار بستری مراکز درمانی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در قرارگاه عملیاتی مبارزه کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد که حدود ۱۵ روز است شکل گرفته در قالب کمیته‌های ۹ گانه در حوزه مدیریت کرونا فعالیت‌های متنوعی انجام می‌شود، گفت: فعالیت کمیته درمان، قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد در چند بخش تقسیم بندی شده است.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در حال حاضر کمبود تخت‌ها جبران شده و بیمارستان‌های خصوصی و خیریه، نظامی و دولتی غیر دانشگاهی زیر بار کرونا رفتند و بیمارستان‌های اصلی مانند امام رضا (ع)، قائم (عج)، شریعتی و هاشمی‌نژاد با ظرفیت حداکثری فعالیت کردند.

انجیدنی با بیان اینکه این مراکز درمانی در اوج پیک حدود ۱۵۰۰ بیمار بستری داشتند، گفت: علاوه بر افزایش تخت‌های بستری، کلینیک‌های تزریق رمدسیویر فعال شد تا حجم مراجعات مردمی به بیمارستان‌ها کاهش یابد و بار بیماران سرپایی نیز بر روی مراکز بیمارستانی سنگینی نکند.

وی با اشاره به اینکه با مدیریتی که در حوزه تخت‌ها انجام شد، کمبود تخت به ویژه در خصوص تخت‌های عادی احساس نشد، عنوان کرد: در حال حاضر در زمانی از پیک هستیم که نیاز به تخت ویژه افزایش یافته از همین رو در تلاش هستیم که بخش‌های ویژه به خصوص آی. سی. یو راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه بیمارانی که نیاز به ونتیلاتور دارند شناسایی و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند، گفت: در حوزه رفع کمبود نیروی انسانی و تجهیزات پزشکی تلاش‌هایی صورت گرفته است که از آن جمله می‌توان به تمدید قرارداد نیرو‌های انسانی طرحی و قرارداد‌های ۸۹ روزه اشاره کرد.

انجیدنی تصریح کرد: از مجموع ۱۵ کلینیک سرپایی هفت کلینیک شبانه‌روزی برای تزریق رمدسیویر تاسیس شد که تنها در یکی از کلینیک‌های شبانه روزی، روزانه هزار و ۸۰۰ بیمار سرپایی برای تزریق رمدسیویر مراجعه می‌کردند.

وی با بیان اینکه با تزریق داروی رمدسیویر برای بیماران سرپایی باعث کاهش مشکلات کمبود تخت شد، عنوان کرد: به منظور بررسی شرایط و نحوه خدمت‌رسانی به مردم بازرسی شبانه از مراکز انجام شده است علاوه براین یک مرکز سی تی اسکن در جاده سیمان راه اندازی شد تا به نیاز مردم در حاشیه شهر پاسخ داده شود.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حوزه یکسان سازی پروتکل‌های درمانی و پرهیز از نگاه سلیقه‌ای پزشکان در حوزه درمان بیماران مبتلا به کرونا، اقدامات خوبی انجام شده است.

وی تصریح کرد: کمیته علمی کرونا در استانداری شکل گرفت و کمیته اموزش توانستند درمان استاندارد برای بیماران سرپایی و بستری را در اختیار اساتید و پزشکان درمانگر قرار دهند، علاوه براین یکسان سازی پروتکل‌های درمانی در شهرستان‌ها نیز در حال پایش است و تیم‌هایی برای آموزش در شهرستان‌ها حضور می‌یابند.

در حال حاضر بیمارستان‌های ناظران واقع در قاسم آباد، بیمارستان جواد الائمه (ع) در بلوار وکیل آباد، بیمارستان بنت الهدی در خیابان بهار، بیمارستان امام سجاد (ع) در بزرگراه شهید آوینی و بیمارستان ثامن الائمه (ع) ناجا واقع در عدل خمینی (اولویت نیرو‌های مسلح)، بیمارستان رضوی واقع در بزرگراه آزادی بعد از پل قائم (عج) به عنوان مراکز بیمارستانی تزریق رمدسیویر در شهر مشهد تعیین شده اند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
0
0
مرکز تزریق رمدسیویر در درمانگاه بیمارستان امام رضا ، شبانه روزی واقع در ورودی اورژانس عدالتیان انجام می شود.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->