نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است
سرخط خبرها

مرگ کودک چهارساله‌ در‌ آتش

  • کد خبر: ۷۹۶۲
  • ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۸
مرگ کودک چهارساله‌ در‌ آتش
در پی حریق مهیب یک مغازه دوازده‌متری در پنجتن مشهد اتفاق افتاد

مهدی قرآنی - تقریبا همه اهالی از خانه‌هایشان بیرون ریخته و از دور نظاره گر آتشی بودند که در حال دود کردن سرمایه همسایه شان بود. زنی جوان، اما در این میان مدام اسم فرزند خردسالش را صدا می‌زد و در حالی که صورت و دستش سوخته بود می‌خواست به دل آتش بزند تا پاره جگرش را نجات دهد، ولی حجم آتش به قدری بود که حتی نمی‌گذاشت در چند متری اش قرار بگیرد.
صدای آژیر خودرو‌های امدادی فضا را پر کرد و ازدحام تماشاچیان باعث کند شدن حضور به موقع مأموران و استقرارشان در محل شد. هر لحظه بر شلوغی مردم افزوده می‌شد و همین امر هم امکان بروز خطرات بعدی را قوت می‌بخشید. با اینکه مأموران آتش نشانی مدام از اهالی می‌خواستند تا از محل حادثه فاصله بگیرند، اما انگار گوش برخی بدهکار نبود و هرکس به نوعی نمی‌خواست از این صحنه‌ها عقب بیفتد و جایش را به دیگری بدهد.
آتش به جان مغازه یک خانه سه طبقه در یکی از خیابان‌های منطقه پنجتن مشهد افتاده بود و حجم بالای آن دود شدیدی در محل به راه انداخته بود که از چند خیابان آن طرف تردیده می‌شد.
گریه‌های شدید و ضجه‌های زن جوان که روی زمین نشسته بود و گاهی از حال می‌رفت و نام فرزندش را بر زبان می‌آورد حاوی خبر تلخی بود که از مرگ احتمالی طفل معصومش حکایت داشت.


فرونشاندن آتش
مأموران امداد و نجات پس از حضور مأموران انتظامی و عقب راندن مردم دل به آتش زدند و پس از قطع کردن شبکه گاز و برق خانه مورد نظر که احتمال تشدید حادثه را داشت، به اطفای حریق پرداختند.
در حالی که ابتدا تصور می‌رفت کانون حادثه یک مغازه است، اما با اظهارات زن مستاجر و نیز حجم آتش مشخص شد این ملک تجاری از سوی مالک تغییر کاربری داده شده و به عنوان یک واحد مسکونی به زن و مرد جوان و فرزند آن‌ها اجاره داده شده است.
بالأخره زبانه‌های سرکش آتش که هر لحظه در حال پیشروی به دیگر طبقات این خانه بودند، از سوی مأموران آتش نشانی مشهد مهار و به صورت کامل اطفا شد و، چون محل ۱۲ متری این مغازه و تماما زیر حریق بود امکان ورود امدادگران به داخل وجود نداشت.

کشف جسد در سرویس بهداشتی
با فروکش کردن آتش و تخلیه دود از این مغازه سرانجام امدادگران پا به کانون حادثه گذاشتند و پس از جست وجویی کوتاه بدن بی جان و سوخته کودک خردسالی که برای فرار از دست آتش خود را به سرویس بهداشتی رسانده بود، کشف کردند.
صورت و دست این پسر بچه چهارساله به شدت سوخته بود و هیچ گونه علائم حیاتی نداشت. با اعلام این حادثه مرگ بار به مرجع قضایی پای بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲ مشهد به صحنه حادثه باز شد و به دستور قاضی کاظم میرزایی بدن بی جان این کودک معصوم برای تعیین علت دقیق مرگ به پزشکی قانون انتقال داده شد.
زن جوان که از شنیدن خبر مرگ کودکش دچار تألمات شدید روحی شده و صورت و دستش هم به شدت سوخته بود تحویل عوامل اورژانس گردید و به بیمارستان انتقال یافت.

فرزندان خود را به افراد امین بسپارید
بازپرس جنایی دادسرای مشهد در تشریح این حادثه مرگ‌بار بیان کرد: این حریق صبح دیروز و در یکی از خیابان‌های منطقه پنجتن مشهد رخ داد که یک کشته و یک مصدوم داشت.
به گفته قاضی میرزایی این حادثه زمانی رخ داده که زن جوان در حالی که پسر خردسالش داخل خانه بوده برای مدتی کوتاه محل را ترک می‌کند و پس از بازگشت به محل سکونتش با آتش سوزی مواجه می‌شود.
این مقام قضایی ادامه داد: این مادر جوان به قصد امداد و کمک به فرزندش به دل آتش می‌زند، اما به دلیل حجم بالای حریق موفق به بیرون آوردن فرزندش از دل حادثه نمی‌شود و این طفل خردسال در آتش سوزی جانش را از دست می‌دهد.
قاضی میرزایی با اشاره به عمدی یا غیر عمدی بودند این حادثه بیان کرد: بر اساس تحقیقات عوامل انتظامی در محل حادثه، فرضیاتی مطرح شده است، اما تا پایان بررسی‌ها نمی‌توان هیچ گونه اظهار نظری کرد.
او در پایان ضمن ابراز تأسف درباره این واقعه مرگ بار به خانواده‌ها هشدار داد: پدر و مادر‌ها به هیچ عنوان فرزندان خردسال خود را حتی برای لحظه‌ای کوتاه در خانه تنها رها نکنند اگر قصد بیرون رفتن از خانه را دارند، در صورتی که تمایل به بردن فرزندشان ندارند حتما او را به فردی امین یا همسایه‌ای مورد اعتماد بسپارند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->