حمایت دانشجویان تهران از خیزش ضدصهیونیستی دانشگاهیان آمریکا قتل دختر اصفهانی مبتلا به اوتیسم به دست مادرش مشهد، سومین قطب پیوند کبد در کشور است آرامگاه فردوسی برای ۱۰ شب میزبان بزرگداشت حکیم‌توس است دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
سرخط خبرها

آیا بعد از تزریق واکسن کرونا می‌توان سیگار کشید؟

  • کد خبر: ۷۹۷۱۵
  • ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
  • ۲
آیا بعد از تزریق واکسن کرونا می‌توان سیگار کشید؟
کشیدن سیگار پس از واکسیناسیون کرونا خطر ایجاد ترومبوز را افزایش می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، پزشکان هشدار دادند که مصرف دخانیات پس از واکسینه شدن می تواند به بروز لخته خونی (ترومبوز) بیانجامد.

 

مصرف دخانیات پس از تزریق واکسن خطر بروز لخته خونی را افزایش می دهد

آلکسی نیکیشینکوف متخصص ریه در توضیح گفت: «پس از واکسینه شدن سیستم ایمنی بدن با شدت بیشتری فعال می‌شود و شخص می‌تواند دچار سندروم‌های ابتلا به آنفلوآنزا شود: تب (که می‌تواند شدید باشد)، ضعف، حالت مسمومیت، سردرد، کاهش اشتها و غیره. البته مسمومیت از خارج در نتیجه مصرف دخانیات و استشمام مواد مضر، استرس مضاعف برای بدن انسان خواهد بود. از این رو باید از مصرف سیگار از هر نوع، حتی برقی اجتناب شود».

لودمیلا لاپا پزشک عمومی از مرکز اصلاح ایمنی «خودانووا»، متذکر شد که پس از واکسیناسیون، انسان تأثیر عواملی را بر بدن خود احساس می‌کند که در زمان ابتلا به ویروس کرونا ظاهر می‌شوند: لخته شدن خون، انقباض عروق و ایجاد ترومبوز. برای دوری از بروز این بیماری ها، باید از مصرف الکل و دخانیات پرهیز شود.

 

سیگار ویروس کرونا را وحشی‌تر می‌کند

مجید مختاری، عضو هیات‌ علمی ستاد مبارزه با کرونا، اظهار داشت: عمل به دستورات و توصیه‌ها تنها برای ما نیست و پیروی از این توصیه‌ها برای سلامت جامعه اهمیت دارد. همه ما در یک کشتی هستیم. قرارداد با رستوران‌ها و یا تجمع در خانه‌ها تیشه زدن به ریشه زندگی است.

مختاری ادامه داد: افراد سالم و ناقل ویروس‌های وحشی‌تری دارند. برای ایجاد ایمنی در برابر این ویروس واکسن را دنبال می‌کنیم و در این مسیر با چالش‌هایی مواجه بوده‌ایم. گلبول‌های سفید و پروتئین‌های آزاد شده از بدن به جنگ با ویروس‌ها می‌آیند. گلبول‌های سفید حافظه دارند و می‌توانند یاد بگیرند که با ویروس مقابله کنند. این حافظه ۸ ماه دوام دارد. با این وضعیت می‌توانیم به ویروس غلبه کنیم، یادم نرود که سیگار ویروس را وحشی‌تر می‌کند.

منبع: مهر/اسپوتنیک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
abbas
Australia
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
0
0
سلام
بعد چند روز میشه ویپ کشید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
0
0
سلام بعدازچی مدت می‌توان سیگارکشید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->