دستگیری متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد مجازات افشای اسرار بیماران از طرف پزشک چیست؟ مرگ دلخراش خاله ۱۴ ساله به دست خواهرزاده ۵ ساله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) شتر، عامل مصدومیت ۸ نفر در تصادف ۴ تریلی در جاده طبس - اصفهان سربازان امریه می توانند در آتش نشانی خدمت کنند وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود رئیس سازمان بهزیستی: هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست عجیب و غریب‌ترین سفارش‌ها برای عمل‌های زیبایی پشت پرده تیپ‌های عجیب و آویزهای غریب سر و صورت نوجوانان قتل و سوزاندن جسد پدر به دست دختر شیطان صفت کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان اعلام شد پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه زلزله، مرزن آباد مازندران را لرزاند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف جسد جوان گم شده در بشکه اسید مرگ یک جوان در پی شلیک پلیس +اطلاعیه پلیس واریز وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان کشوری + جزئیات (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد کشف شد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد مرگبار تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حقوق معوق معلمان خرید خدماتی و حق التدریس در اسرع وقت پرداخت شود
سرخط خبرها

جزئیات وام ۱۰۰ میلیونی بازنشستگان؛ شرایط سخت و تخلف بانک رفاه (۱۵ شهریور ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۷۹۷۳۶
  • ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
  • ۱۰
جزئیات وام ۱۰۰ میلیونی بازنشستگان؛ شرایط سخت و تخلف بانک رفاه (۱۵ شهریور ۱۴۰۰)
نرخ سود وام بازنشستگان تأمین اجتماعی، ۱۸ درصد با اقساط ۶۰ ماهه است. متقاضی باید در مدت پنج سال این وام را برگرداند. یعنی دریافت کننده وام ۱۰۰ میلیون تومانی باید ماهانه دو میلیون و ۵۴۰ هزار تومان قسط بپردازد.

به گزارش شهرآرانیوز، در هفته گذشته بانک رفاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در قالب طرح کرامت بانک رفاه به بازنشستگان و مستمری بگیران به منظور تامین اموال، تعمیرات اساسی و بازسازی کامل واحدهای مسکونی پرداخت می‌کند.

این وام به تمامی مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی و بازنشستگان دانشگاه‌های علوم پزشکی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می‌کنند پرداخت می‌شود.

نرخ سود این وام  ۱۸ درصد با اقساط ۶۰ ماهه است. متقاضی باید در مدت پنج سال این وام را برگرداند. یعنی دریافت کننده وام ۱۰۰ میلیون تومانی باید ماهانه دو میلیون و ۵۴۰ هزار تومان قسط بپردازد.

اما مخاطبانی که در این چند روز به بانک رفاه مراجعه کرده‌اند از شرایط عجیب این وام می‌گویند. یکی از مخاطبان نوشت: «من تماس گرفتم با دوستی در بانک گفت باید ۱۰۰میلبون به مدت سه ماه در بانک سپرده کنید سپس وام با سود ۱۸درصد پرداخت میکند.»

پیگیری‌ها از شعب مختلف بانک رفاه نیز این موضوع را تایید می‌کند، اپراتورها در برخی از شعب می‌گویند که هنوز ابلاغیه‌ای به دستشان نرسیده است، برخی دیگر نیز که این وام را پرداخت می‌کنند از شروط مختلفی می‌گویند.

 

حقوق بالاها ۱۰۰ میلیون تومان می‌گیرند

اپراتور یکی از شعب می‌گوید: این وام با توجه به حقوق دریافتی هر بازنشسته پرداخت می‌شود. یعنی اگر یک بازنشسته حقوق وزارت کاری سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی می‌گیرد، می‌تواند نصف مبلغ کل وام را بگیرد.

به گفته این اپراتور، برای این که یک بازنشسته ۱۰۰ میلیون تومان وام بگیرد باید ماهانه حدود شش تا هفت میلیون تومان حقوق دریافتی داشته باشد.

در شعبه دیگری از بانک رفاه نیز متصدی باجه تسهیلات، موضوع تناسب وام پرداختی با حقوق دریافتی بازنشسته تایید می‌کند. او می‌گوید: این وام براساس یک جدول با ضریب مشخص پرداخت می‌شود. در واقع یکی از شروط دریافت وام این است که ۶۰ درصد حقوق بازنشسته معادل یک قسط این وام باشد.

 

تخلف بانک رفاه در تعیین مبلغ وام

از آنجایی که هر قسط این وام ۱۰۰ میلیون تومانی معادل دو میلیون و ۵۴۰ هزار تومان است:

اگر حقوق یک بازنشسته چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باشد، می‌تواند کل مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را بگیرد. اما بانک رفاه برای این که ۱۰۰ میلیون تومان وام را به این فرد پرداخت کند، شرط حقوق ۶ تا ۷ میلیون تومانی را گذاشته است که در واقع یک تخلف است.

بانک رفاه می‌گوید اگر فردی حقوقش سه میلیون و ۷۰۰ وزارت کار باشد، فقط می‌تواند ۵۰ میلیون تومان وام بگیرد، در این حالی است که باید به این فرد ۸۸ میلیون تومان وام داده شود.

۶۰ درصد حقوق یک بازنشسته‌ای که سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند، دو میلیون و ۲۲۰ هزار تومان است که یک قسط وام ۸۸ میلیون تومانی است نه ۵۰ میلیون تومانی.

 

سپرده‌گذاری ۱۴۰ میلیون تومانی!

از شروط دیگری که بانک رفاه برای پرداخت این وام در نظر گرفته، همانی است که مخاطبان می‌گویند؛ یعنی سپرده‌گذاری چند ماهه.

متصدی پرداخت وام در یکی از شعب می‌گوید: بازنشسته برای دریافت این وام باید مبلغی را چند ماه در بانک سپرده‌گذاری کند. او مبلغ مورد نیاز برای وام ۱۰۰ میلیون تومانی را ۵۰ میلیون تومان اعلام می‌کند. البته این میزان سپرده‌گذاری برای بازنشسته‌ای است که ماهانه پنج میلیون تومان حقوق می‌گیرد.

اما یکی دیگر از شعب رقم خیلی بیشتری را برای سپرده‌گذاری می‌گوید. به گفته این اپراتور بخش تسهیلات، بازنشسته باید ۱۰۰ تا ۱۴۰ میلیون تومان را در بانک سپرده‌گذاری کند.

راه پرپیچ و خم دریافت وام برای بازنشستگانی که حقوقشان را بانک رفاه پرداخت می‌کند، عجیب به نظر می‌رسد.

منبع: تجارت‌نیوز


اخبار ویژه بازنشسته‌ها در لینک زیر:

instagram.com/bazneshasteh.news

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
0
1
در دادن وام و گرفتن سود از مردم بانکها هر طور که می خواهند عمل می کنند و وقتی عنوان می کنیم که در اخبار اینطور اعلام شده میگویند به ما ابلاغ نشده
محمود قربانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
0
1
با سلام و عرض ادب
تنها این مورد نیست اهل تبریز هستم بازنشسته تامین اجتماعی هستم دو هفته پیش جهت دریافت وام طرح ربیع به بانک شعبه بلولر منجم مراجعه کردم گفتن اطلاعیه در این مورد دریافت نکردن و شماره تماس منو گرفتن گفتن باهات تماس میگیریم ، که نشد هفته دوم به بانک مراجعه کردم همون شخص گفت چیزی در این مورد به ما ابلاغ نکردن پیش رئیس رفتم فرمودن باید پول بزارین و چند مورد دیگر
محمود قربانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
0
1
با سلام و عرض ادب
تنها این مورد نیست اهل تبریز هستم بازنشسته تامین اجتماعی هستم دو هفته پیش جهت دریافت وام طرح ربیع به بانک شعبه بلولر منجم مراجعه کردم گفتن اطلاعیه در این مورد دریافت نکردن و شماره تماس منو گرفتن گفتن باهات تماس میگیریم ، که نشد هفته دوم به بانک مراجعه کردم همون شخص گفت چیزی در این مورد به ما ابلاغ نکردن پیش رئیس رفتم فرمودن باید پول بزارین و چند مورد دیگر
جعفر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
0
1
بنده بازنشسته تامین اجتماعی و حقوقم7میلیونه واز بانک رفاه حقوق میگیرم به بانک رفاه مراجعه وشرایطم را گفتم وطبق محاسباتشون به حقوق 7میلیون فقط 50 میلیون وام انهم با دو ضامن وچک وسفته پس این 60 در حقوق که میگن درکجا استفاده میشه کسی که از بانک رفاه حقوق میگره دوضامن برای چیه؟هرموقع قسط نداد راحت میتونن ازحقوقش کم کنند پس ناظر وکنترل نیست بانک ساز خودشو میزنه وهر بلای سر مردم میاره :
کریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
0
1
بنظر میرسد که بانک قصددارد از سپرده های بازنشستگان وام پرداخت کند و فقط نقش واسطه را داشته باشد واز این طریق ۱۸ در صد از هر وام گیرنده سود ببرد در واقع بانک بدون هیچ آورده ای متنفع شود!
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
0
0
باسلام

جناب آقای مدیرعامل بانک رفاه خواهشن قانونی را مقرر بفرمایید که بازنشستگان تامین اجتماعی بتوانند ازمحبت و تسهیلات بانک رفا استفاده کنند . وام ۱۰۰ میلیونی و وام هفت میلیونی و......! هنوز وام هفت میلیونی به اتمام نرسیده وهمه بازنشستگان بلاتکلیف هستند .
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
0
1
شمالطف کنیداون هفت میلیون تومن وام این بنده خداروبدین صدمیلیون پیشکش بااین حقوق کم بازم اونایی که حقوق بالادارن شامل حالشون میشه پس وام صدمیلیونی یعنی مسخره کردن یک عده
ازکارافتاده تامین اجتماعی.
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
1
1
جمع کنین بابا کاسه کوزتونو.دیگه رسما دارن گدایی میکنن مثلا شما میخواین دردی از مردم دوا کنین یا دردی به درداش اضافه کنین.وام ۱۸ درصدی که دیگه اینهمه دنگ و فنگ نداره همه جا میدن.برا یه وام ۴ درصدی اینهمه شرط نزاشتن .خجالت بکشید.بخدا وقتی اولین بار این خبر رو خوندم اصلا باور نکردم به این راحتی وام بدن .چون امکان نداره اینا بدون دردسر وام بدن.مرگ بر شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
0
1
خیلی مسخره هست
سید محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
0
1
مردم مچل کردند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->