تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای صباح زنگنه: اسرائیل به‌دنبال تنش در منطقه است| نیاز به فهم بهتر روابط بین‌الملل داریم صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت
سرخط خبرها

آخرین اخبار از وضعیت پنجشیر و درگیری نیرو‌های احمد مسعود با طالبان (۱۶ شهریور ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۷۹۸۲۵
  • ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
  • ۱
آخرین اخبار از وضعیت پنجشیر و درگیری نیرو‌های احمد مسعود با طالبان (۱۶ شهریور ۱۴۰۰)
شب گذشته درگیری میان نیرو‌های جبهه مقاومت ملی افغانستان به رهبری احمدمسعود و نیرو‌های طالبان به نفع رزمندگان جبهه ملی مقاومت ادامه یافته و خبر‌هایی از دخالت هوایی به نفع نیرو‌های جبهه مقاومت ملی به گوش می‌رسد.

سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ روز گذشته بعد از انتشار پیام «احمد مسعود» رهبر جبهه مقاومت ملی مردم افغانستان در پنجشیر که این پیام در واقع فراخوانی برای قیام ملی بود، این پیام مورد توجه مردم افغانستان در شهر‌های مختلف این کشور قرار گرفت.

آخرین اخبار از وضعیت پنجشیر و درگیری نیرو‌های احمد مسعود با طالبان (۱۶ شهریور ۱۴۰۰)

 

از بعد ظهر روز گذشته مردم در شهر‌هایی مثل کابل، دایکندی، مزارشریف، کاپیسا و چند شهر دیگر برای حمایت از احمد مسعود و جبهه ملی مقاومت به خیابان‌ها آمدند و با شعار الله اکبر از قیام احمد مسعود حمایت کردند.

 

حمایت زینب مزاری از جبهه مقاومت ملی

همچنین روز گذشته «‏زینب مزاری» دختر شهید عبدالعلی مزاری در پیامی از تمام مردم افغانستان و به ویژه از مردم هزاره خواست که فراخوان قیام ملی احمدمسعود را لبیک بگویند.

 

آخرین اخبار از وضعیت پنجشیر و درگیری نیرو‌های احمد مسعود با طالبان (۱۶ شهریور ۱۴۰۰)

 

او در ادامه گفت: طالب تنها دشمن تاجیکان نیست طالب دشمن همه ما است، طالب دشمن مدنیت است، طالب یک ارتش مزدور است.

 

حمله هوایی ناجی جبهه مقاومت ملی

اما شب گذشته در پنجشیر درگیری‌ها به نفع جبهه مقاومت ادامه پیدا کرد، نیرو‌های جبهه مقاومت از ارتفاعات پنجشیر نیرو‌های طالبان را هدف قرار دادند و تلفات زیادی بر نیرو‌های طالبان وارد کردند.

 

در این میان گزارش شده که چند جنگنده به نفع جبهه مقاومت در آسمان پنجشیر مواضع طالبان را هدف قرار داده است.

 

گفته می‌شود که این هواپیما متعلق به ارتش افغانستان است که در روز‌های گذشته به تاجیکستان پناه برده بودند. همچنین یکی از کارشناسان سعودی در توئیتر پیش بینی کرده که این جنگنده‌ها روسی بوده‌اند.

 

هرات آنلاین در این باره نوشته است که براساس گزارشات تایید نشده «جنرال یاسین ضیاء» با چرخبال‌های قطعه اسپیشل فورس افغانستان از ازبکستان برمواضع طالبان در پنجشیر حمله کرده است و تلفات زیادی به این گروه وارد کرده است.

 

منابع محلی ادامه دادند که جنرال یاسین ضیا همرا با ۲هزار کماندوی ارتش افغانستان در ۳۴ چرخبال در ازبیکستان است و به زودی وارد ولایت بلخ خواهد شد.

 

طالبان از پنجشیر فرار کرده‌اند

«قیس حیران» از نمایندگان احمد مسعود در خارج از افغانستان شب گذشته با حضور در لایو اینستاگرامی محمدحسین جعفریان که با موضوع پنجشیر بود گفت: «در پنجشیر وضعیت بسیار سریع تغییر کرد و فرمانده گل‌حیدر و فرمانده بهلول (از فرماندهان پنجشیر) شاهکار کرده‌اند. طالبان از مناطقی که فیلم گرفته بودند فرار کرده‌اند و یا در حین فرار کشته شده‌اند. وضعیت بسیار به خوبی پیش می‌رود.

 

او ادامه داد: اعلام قیام ملی از طرف آمر صاحب (احمد مسعود) بسیار تاثیرگذار بوده است و پنجشیر در حال پیروزی است. در قسمت‌های بالا هم طالبان بی‌اندازه تلفات داشته‌اند. در مناطق زیادی طالبان در جنگ قیچی خورده‌اند و از پشت سر نیرو‌های آن‌ها غافلگیر شده و بسیاری از آن‌ها از بین رفته‌اند. همچنین ملا حمید خراسانی زخمی شده و به کابل فرستاده شده است.

 

فیس ادامه داد: به دنبال اعلام قیام ملی در بدخشان و بسیاری از مناطق شمالی (افغانستان) تحرکاتی صورت گرفته و مردم برای قیام به پا خواسته‌اند و وضعیت در بسیاری از مناطق افغانستان مخصوصا شمال کشور در حال تغییر است.

 

وی خاطرنشان کرد: «مولوی فصیح‌الدین فصیح» به همراه ۱۲ نفر از سربازان طالب در ولایت غور کشته شده و این خبر صددرصد دقیق است. البته وی ارتباط تنگاتنگی با القاعده داشته و به همین دلیل استخبارات پاکستان سعی در پنهان کردن این موضوع دارد تا روحیه سربازان طالب بیش از این از بین نرود. همچنین به دلیل اینکه مناطقی همچون بدخشان از کنترل کامل آن‌ها خارج شده است، سعی دارند با پنهان کردن این خبر جلوی سرعت این اتفاقات را بگیرند.

 

این چهره نزدیک به جبهه مقاومت تاکید کرد: با وجود اینکه طالبان شبکه‌های داخلی افغانستان از جمله طلوع نیوز را تحت کنترل خود دارند  و از پخش کردن سخنرانی احمد مسعود منع شده‌اند، اما بازتاب گسترده سخنان ایشان در فضای مجازی بسیار تاثیرگذار بوده است و مردم در کابل و مزار شریف و فاریاب و قندهار و دایکندی و... با سلاح و چوب و سنگ به خیابان‌ها آمده‌اند و قیام ملی آغاز شده است.

 

وی با تایید حملات هوایی بر مواضع طالبان گفت: منبع ارتباطی ما در جبهه مقاومت این خبر را تایید نکرده است، اما حملات هوایی چرخبال‌ها بالای طالبان را تایید می‌کند و در مورد اینکه چرخبال‌ها مربوط کی یا کجا است معلومات ندادند.

 

آخرین اخبار از وضعیت پنجشیر و درگیری نیرو‌های احمد مسعود با طالبان (۱۶ شهریور ۱۴۰۰)

 

رسانه‌های محلی افغانستان همچنین گزارش داده‌اند که «عبدالحمید خراسانی» از فرماندهان طالبان در جنگ رویارو با رزمنده‌های جبهه مقاومت در پنجشیر زخمی شده و به کابل منتقل شده است.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
0
0
بخدا قسم اگر افغانی بودم به کمک احمد مسعود میرفتم.درود بر آزاده و آزادیخواه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->