برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد! پخش زنده بازی ایران و ترکمنستان (۷ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حضور لیگ برتری‌ها و لژیونرها در جام فوتسال رمضان مشهد زنان هاکی ایران همچنان می‌تازند
سرخط خبرها

وضعیت تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا: تیمِ پشتِ تیم باخته است!

  • کد خبر: ۷۹۹۲۱
  • ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
وضعیت تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا: تیمِ پشتِ تیم باخته است!
آشفته‌بازار مدیریتی پرسپولیس، استقلال و تراکتور در فاصله یک هفته مانده به آغاز لیگ قهرمانان آسیا مایه تعجب فوتبال‌دوستان ایرانی شده‌است.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ بحران مدیریتی درحالی به بدنه فوتبال ایران رسوخ کرده است که ۳ نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا تا چند روز دیگر باید در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف حریفان بروند. انگار نه انگار که قرار است هفته دیگر نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا در مرحله یک‌هشتم نهایی به میدان بروند.

 

با وجود اینکه باید از صعود ۳ نماینده ایران به مرحله بعد خوش‌حال باشیم، اما وضعیت نه‌چندان مناسب این تیم‌ها باعث نگرانی‌هایی شده است؛ به‌خصوص که در آستانه مرحله یک‌هشتم نهایی شاهد بحران مدیریت در این باشگاه‌ها هستیم. پرسپولیس که در سال‌های گذشته توانسته است با وجود تغییرات زیاد در مدیریت، کادرفنی و بازیکنان روی ریل موفقیت حرکت کند، حالا در آستانه بازی با استقلال تاجیکستان با استعفای مدیرعامل باشگاه و موافقت وزیر ورزش روبه‌رو شده است.

 

اوضاع استقلال هم چندان مناسب نیست و جدا از بیماری مدیرعامل باشگاه که باعث شد چند هفته‌ای در دسترس نباشد، رابطه چندان خوبی بین او با برخی بازیکنان و البته هواداران تیم وجود ندارد و معلوم نیست اصلا مددی با استقلال به عربستان و مصاف با الهلال برود یا نه. اوضاع وخیم‌تر برای تراکتور تبریز است که یک بازی دشوار با النصر عربستان دارد، اما نه مالکیت آن مشخص است، نه مدیریت آن. زنوزی چندی پیش مالکیت باشگاه را به هیئت‌فوتبال تبریز واگذار کرد، اما دوباره زمزمه‌های بازپس‌گرفتن آن شنیده می‌شود. این در حالی است که تیم تبریزی نه تمرینات درستی داشته و نه بازیکنان مناسبی جذب کرده است. آن‌ها یک هفته پراضطراب و دلهره‌آور را پیش رو دارند.

 

دلیلش هم مشخص است. این روز‌ها اخبار خوشی از ۳ نماینده کشورمان شنیده نمی‌شود. تجمع هواداران تراکتور مقابل باشگاه، تعلیق فعالیت‌های باشگاه تراکتور، کرونایی‌شدن مدیرعامل استقلال، فسخ قرارداد دروازه‌بان ثابت فصل گذشته، استعفای مدیرعامل پرسپولیس، نبود پول و آرامش و بسته‌شدن پنجره نقل‌وانتقالات سرخ‌پوشان و.... این‌ها فقط مشتی از خروار اخبار نگران‌کننده از اوضاع نابسامان باشگاه‌های ما در آستانه حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان است. همین اخبار منفی باعث شادمانی حریفان عربستانی از اوضاع استقلال و تراکتور شده است.

تجمع هواداران استقلال جلو ساختمان باشگاه

مشکلات مدیریتی استقلال در روز‌های اخیر و ناتوانی در پرداخت مطالبات بازیکنان، منجر به فسخ قرارداد رشید مظاهری با این تیم شد. ضمن اینکه محمدحسین مرادمند و محمد دانشگر به‌علت حاشیه‌های به‌وجود آمده با یک روز تأخیر به دبی رفتند. علاوه بر این، جذب نکردن چند بازیکن مدنظر فرهاد مجیدی و ناتوانی در استخدام بازیکن خارجی، باعث اعتراض کادرفنی به مدیریت باشگاه شد و همین موضوع خشم هواداران استقلال از عملکرد احمد مددی را برانگیخت و آن‌ها دیروز با فراخوان‌هایی در فضای مجازی، دست به برگزاری تجمع اعتراضی مقابل ساختمان وزارت ورزش زدند.

 

هواداران استقلال در این تجمع علیه احمد مددی شعار‌هایی سر دادند و از وزیر ورزش جدید خواستار تغییر او و رفع مشکلات تیمشان شدند. پس از این اتفاق، هواداران عصبانی استقلال با اطلاع از حضور احمد مددی در ساختمان باشگاه، راهی خیابان سعادت‌آباد شدند و مقابل دفتر باشگاه دست به تجمع اعتراضی زدند. هواداران علیه احمد مددی مدیرعامل و اصغر ملکیان رئیس هیئت‌مدیره شعار سردادند. تعدادی از هواداران خشمگین استقلال به ساختمان باشگاه حمله کردند و خواستار دیدار با احمد مددی شدند که نگهبانان حاضر در آنجا اجازه این کار را ندادند.

بازگشت آرامش پس از طوفان چهارروزه

پس از اعتراضات شدید هواداران تراکتور مقابل ساختمان باشگاه در روز شنبه، این باشگاه همه فعالیت‌هایش را به حالت تعلیق درآورد و اداره امور را به هیئت‌فوتبال استان واگذار کرد. در جلسه‌ای که یکشنبه با حضور رئیس هیئت‌فوتبال و رئیس اداره ورزش‌وجوانان استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد، تصمیم بر ادامه کار تراکتور با زنوزی گرفته شد. به این ترتیب بار دیگر باشگاه تراکتور بازگشت به نقطه اول را تجربه کرد. بعد از اینکه دوشنبه هیچ اتفاق و اظهارنظر خاصی رخ نداد، دیروز باشگاه تراکتور فعالیتش را از سر گرفت و کارمندان این باشگاه در محل کار خود حاضر شدند.

انگیزه‌های سمیعی برای ترک پرسپولیس

پرسپولیس که در سال‌های گذشته توانسته است با وجود تغییرات زیاد در مدیریت، کادرفنی و بازیکنان روی ریل موفقیت حرکت کند، حالا در آستانه بازی با استقلال تاجیکستان با استعفای مدیرعامل باشگاه و موافقت وزیر ورزش روبه‌رو شده است. جعفر سمیعی به ۲ دلیل اصلی از سمتش استعفا کرد. دلیل اول این است که جعفر سمیعی و باشگاه پرسپولیس برای انتخاب کارگزار جدید به‌دنبال برگزاری مزایده بودند؛ مزایده‌ای که قرار بود خود باشگاه پرسپولیس برگزار کند، اما وزارت ورزش به‌هیچ‌عنوان زیر بار چنین مسئله‌ای نرفت تا اولین مخالفت جدی را با سمیعی داشته باشد.

 

دومین دلیل هم صحبت‌های چندشب پیش سجادی در بخش گفت‌وگوی ویژه خبری تلویزیون بود. بعد از اینکه سجادی در آن مصاحبه از استعفای سمیعی به‌صورت رسمی صحبت کرد، این مسئله باعث ناراحتی مدیرعامل پرسپولیس شد و او احساس کرد که وزیر ورزش با این صحبت درعمل پشتش را خالی کرده است و قرار نیست که پشتیبانش باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->