معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

همه آنچه از آیفون ۱۳ می‌دانیم + عکس و جزئیات

  • کد خبر: ۸۰۵۴۱
  • ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
همه آنچه از آیفون ۱۳ می‌دانیم + عکس و جزئیات
اپل دو روز دیگر یعنی سه شنبه مراسمی به نام «California Streaming» برگزار خواهد کرد که به احتمال بسیار زیاد ستاره اصلی این رویداد، گوشی‌های سری آیفون ۱۳ باشند. تا به امروز گزارش‌های زیادی درباره گوشی‌های سری آیفون ۱۳ منتشر شده که می‌خواهیم در این مطلب نگاهی جامع به آن‌ها داشته باشیم تا ببینیم کوپرتینویی‌ها به دنبال معرفی چه گوشی‌های هوشمندی هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در مراسم آینده اپل تنها شاهد رونمایی از آیفون ۱۳ نخواهیم بود، اما آیفون‌ها بیش از هر دستگاهی دیگر در مرکز توجه قرار دارند و افراد بی‌شماری در سراسر جهان منتظر رونمایی از آن‌ها هستند.

 

در گذشته در مقاله‌ای نگاهی به محصولات احتمالی حاضر در مراسم ۲۳ شهریور داشتیم، حالا می‌خواهیم بطور خاص به سراغ آیفون ۱۳ برویم. تا پایان همراه دیجیاتو باشید.

 

نام و مدل‌های گوشی‌های آینده اپل

اپل بطور رسمی نام آیفون‌های بعدی را اعلام نکرده و حتی برخی گزارش‌ها از این محصولات با نام آیفون ۱۲S یاد کرده‌اند. علاوه بر این، نظرسنجی‌ها نشان داده برخی کاربران علاقه چندانی به استفاده از عدد ۱۳ برای آیفون بعدی ندارند.

 

با این وجود، کوپرتینویی‌ها به احتمال بسیار زیاد گوشی‌های آینده‌شان را با نام آیفون ۱۳ روانه بازار می‌کنند. البته چند روز پیش هم ویدیوی کوتاهی از قاب سیلیکونی مگ‌سیف یکی از آیفون‌های جدید اپل منتشر شد که روی آن نام آیفون ۱۳ پرو مکس به چشم می‌خورد. بنابراین باید منتظر عرضه این محصولات با نام آیفون ۱۳ باشیم.

 

هرآنچه تا به امروز درباره آیفون ۱۳ می‌دانیم

 

از نام که بگذریم، به اعضای خانواده آیفون ۱۳ می‌رسیم. انتظار می‌رود مانند سال گذشته میلادی، امسال هم کوپرتینویی‌ها از ۴ گوشی هوشمند جدید رونمایی کنند که از نظر ابعاد و برخی ویژگی‌ها مانند دوربین اصلی با یکدیگر تفاوت خواهند داشت.

 

کوچکترین عضو این سری آیفون ۱۳ مینی خواهد بود که از نمایشگر ۵.۴ اینچی بهره می‌برد. عضو بعدی با نام آیفون ۱۳ از نمایشگر ۶.۱ اینچی بهره می‌برد و سپس با مدل‌های پرو و پرو مکس روبه‌رو می‌شویم که به ترتیب نمایشگر ۶.۱ و ۶.۷ اینچی خواهند داشت.

 

طراحی آیفون ۱۳

هرآنچه تا به امروز درباره آیفون ۱۳ می‌دانیم

 

طبق رندرها و گزارش‌ها، با طراحی آشنایی روبه‌رو خواهیم شد هرچند تفاوت‌هایی میان سری آیفون ۱۳ و آیفون ۱۲ هم وجود خواهد داشت. یکی از این تغییرات مربوط به ابعاد ماژول دوربین می‌شود. اگرچه همچنان شاهد استفاده از دوربین اصلی دوگانه در مدل‌های مینی و استاندارد و دوربین سه‌گانه در مدل‌های پرو و پرو مکس خواهیم بود، اما ابعاد آن‌ها افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

 

ظاهرا نه تنها باید منتظر افزایش ابعاد کلی ماژول دوربین‌ها باشیم، بلکه برآمدگی آن‌ها هم افزایش می‌یابد. البته درباره نحوه چیدمان دوربین مدل‌های استاندارد و مینی میان منابع اختلاف وجود دارد. برخی به طراحی مشابه با سری آیفون ‍۱۲ اشاره می‌کنند و تعدادی هم می‌گویند اپل از طراحی مورب برای این دو سنسور استفاده می‌کند.

 

هرآنچه تا به امروز درباره آیفون ۱۳ می‌دانیم

 

یکی دیگر از مهم‌ترین تغییرات گوشی‌های سری آیفون ۱۳ مربوط به ابعاد ناچ یا بریدگی بالای نمایشگر می‌شود. اپل برخلاف سامسونگ که در گلکسی زد فولد ۳ از دوربین زیر نمایشگر استفاده کرده، به سراغ این فناوری نمی‌رود و همچنان شاهد استفاده از ناچ خواهیم بود، با این حال ابعادش کاهش می‌یابد.

 

هرآنچه تا به امروز درباره آیفون ۱۳ می‌دانیم

 

طبق گزارشی، اپل ابعاد ناچ گوشی‌های سری آیفون ۱۳ را تا ۲۵ درصد کاهش می‌دهد. از زمان معرفی آیفون X تا به امروز ابعاد برش نمایشگر آیفون‌ها تغییری نداشته و برابر ۳۵ میلی‌متر بوده. حالا ظاهرا کوپرتینویی‌ها می‌خواهند آن را به ۲۶ میلی‌متر کاهش دهند. اپل با کاهش ابعاد سنسورهای موردنیاز این بخش می‌تواند اندازه ناچ را کاهش دهد.

 

مشخصات فنی و قیمت آیفون ۱۳

جدیدترین آیفون‌های اپل به چیپ A15 Bionic مجهز می‌شوند که اگرچه همچنان با لیتوگرافی ۵ نانومتری ساخته می‌شود، اما نسبت به نسل قبلی‌اش با بهبود عملکرد و کاهش مصرف باتری همراه خواهد بود.

 

در کنار استفاده از تراشه جدید، کاربران احتمالا به باتری‌های حجیم‌تری هم دسترسی پیدا می‌کنند. طبق گزارش‌ها در آیفون ۱۳ مینی از باتری ۲۴۰۶ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌شود، آیفون ۱۳ و ۱۳ پرو باتری ۳۰۹۵ میلی آمپر ساعتی خواهند داشت و در نهایت آیفون ۱۳ پرو مکس با باتری ۴۳۲۵ میلی آمپر ساعتی از راه می‌رسد.

 

هرآنچه تا به امروز درباره آیفون ۱۳ می‌دانیم

 

اگرچه تراشه جدید و باتری‌های حجیم‌تر به معنای شارژدهی بالاتر خواهد بود، اما عجله نکنید چرا که دلیل چنین رویکردی، استفاده از یک قابلیت پرمصرف در مدل‌های پرو است. اپل پس از مدت‌ها انتظار می‌خواهد رفرش ریت نمایشگر آیفون‌ها را افزایش دهد و در همین راستا کاربران آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس به پنل ۱۲۰ هرتزی دسترسی پیدا خواهند کرد. بنابراین در حالت کلی نباید منتظر افزایش شارژدهی چندانی باشیم.

 

یکی دیگر از شایعات مربوط به این گوشی‌ها، حذف نسخه ۲۵۶ گیگابایتی از مدل‌های پرو است. ظاهرا اپل می‌خواهد آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس را در مدل‌های ۱۲۸، ۵۱۲ و ۱۰۲۴ گیگابایتی یا ۱ ترابایتی روانه بازار کند که بالاترین نسخه، قیمت بالایی خواهد داشت.

 

هرآنچه تا به امروز درباره آیفون ۱۳ می‌دانیم

 

در بخش دوربین همچنان با دو سنسور برای مدل استاندارد و مینی روبه‌رو می‌شویم و مدل‌های پرو هم دوربین سه‌گانه خواهند داشت. با این وجود انتظار می‌رود تمام آن‌ها به فناوری لرزشگیر سنسور شیفت مجهز شوند. علاوه بر این، کیفیت آن‌ها در هنگام عکاسی در محیط‌های کم‌نور افزایش می‌یابد و همچنین به حالت‌های جدید مجهز می‌شوند.

 

اسکنر LiDAR امسال هم محدود به مدل‌های پرو خواهد بود و احتمالا توانایی زوم اپتیکال این گوشی‌ها نسبت به نسل کنونی بهبود می‌یابد.

 

انتظار می‌رود قیمت گوشی‌های سری آیفون ۱۳ تفاوتی با نسل گذشته نداشته باشد، هرچند نسخه ۱ ترابایتی مدل‌های پرو با قیمت بالایی از راه می‌رسند. احتمالا اپل قیمت نسل بعدی آیفون‌ها یعنی سری آیفون ۱۴ را افزایش خواهد داد.

 

ارتباط ماهواره‌ای آیفون ۱۳

یکی از ویژگی‌های که در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی برپا کرده، قابلیت ارتباط ماهواره‌ای است. در ابتدا تحلیلگر مطرح محصولات اپل، «مینگ-چی کو» از افزودن این قابلیت به گوشی‌های آینده اپل خبر داد و ادعا کرد در مناطقی که شبکه مخابراتی در دسترس نیست می‌توان با ارتباط ماهواره‌ای پیامک ارسال کرد یا تماس گرفت.

 

اما به فاصله کوتاهی پس از این ادعا، بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که این قابلیت تنها برای مواقع ضروری در دسترس خواهد بود و البته احتمالا امسال از راه نمی‌رسد. بنابراین شاید کاربران آیفون ۱۳ در برخی مناطق خاص در سال ۲۰۲۲ به قابلیت ارتباط ماهواره‌ای در شرایط اضطراری دست پیدا کنند.

 

در پایان باید بگوییم که همه چیز دو روز دیگر مشخص خواهد شد و اپل در ۲۳ شهریور یکی از مهم‌ترین خانواده گوشی‌های سال ۲۰۲۱ را معرفی خواهد کرد. ما همانند گذشته در دیجیاتو این مراسم را بطور زنده پوشش می‌دهیم و برای اطلاع از اخبار آن تنها کافیست از سال ۲۱:۳۰ همراه ما باشید.

 

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->