قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۴ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو | کنسرت صادق بوقی در ترکیه!
سرخط خبرها

سیدجواد هاشمی: برای بازی‌ام در «زخم کاری» خلاف شرع و خلاف قانونی صورت نگرفته است

  • کد خبر: ۸۰۵۵۸
  • ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
سیدجواد هاشمی: برای بازی‌ام در «زخم کاری» خلاف شرع و خلاف قانونی صورت نگرفته است
سیدجواد هاشمی درباره سکانس حاشیه‌ساز سریال «زخم کاری» و تبلیغ خانه در دبی توضیحاتی داده است.

به گزارش شهرآرانیوز - سیدجواد هاشمی در گفت‌وگویی با ایسنا درباره سکانس حاشیه‌ساز سریال «زخم کاری» که مدتی پیش باعث شد برخی با او شوخی کنند و برخی او را به باد انتقاد بگیرند و تبلیغ خانه در دبی که چندماه پیش حاشیه‌ساز شد صحبت کرده است. در ادامه بخش‌هایی از این گفتگو را می‌خوانید.

 

در بازی‌ام در «زخم کاری» خلاف شرع و خلاف قانونی صورت نگرفته است

اتفاقاتی که در مورد سکانس سریال «زخم کاری» که من بازی کرده بودم افتاد، خیلی طبیعی به نظر نمی‌رسد، اما دو وجه کاملا متضاد دارد؛ یکی کاملا شوخیِ شوخی است و یکی دیگر کاملا جدیِ جدی است. وجه شوخی‌اش اتفاقا من را نه تنها آزرده نکرد بلکه خیلی هم خوشحال شدم؛ زیرا در این شرایط ویژه که کشور دچار بحران، مرگ و میر و اتفاقات ناهنجار اجتماعی است، به نظر من این شوخی ها می‌تواند انبساط خاطری ایجاد کرده و ترموستاتی باشد برای اینکه مردم قدری بخندند و قدری خوشحال باشند و این مرا خوشحال کرد.

 


ماجرای جواد هاشمی در «زخم کاری» و سکانس پرحاشیه استخر + فیلم و عکس


 

وجه جدی واکنش ها به پوششم در صحنه‌ای از سریال «زخم کاری» خیلی تعجب‌برانگیز است؛ از این جهت که خلاف شرع و خلاف قانونی صورت نگرفته است، اما انتظار برخی مردم از سیدجواد هاشمی در سینمای ایران، انتظار عجیب و غریبی است که به خاطر چندین‌سال بازی بنده در نقش‌های مختلف شهدا و فیلم‌های دفاع مقدس، شکل گرفته است.

 

شکی ندارم که باید این تابو شکسته شود. من ادعا نمی‌کنم که بازیگرم بلکه بیشتر به کارگردانی و نویسندگی علاقه‌مندم و همین‌طور تهیه فیلم‌های کودک و نوجوان؛ اما همان‌قدر که ادعا می‌کنم یک آدم مذهبی هستم، تلاش می‌کنم که چهارچوب‌های نظام‌مند شرعی را دچار خدشه نکنم.

 

تبلیغ خرید خانه در دبی اشتباه بود

 

گاهی در عرف اتفاقاتی برای من می‌افتد که این اتفاقات دور از عقل و منطق است و من باید این‌ها را به عنوان تابو بشکنم و این کار را خواهم کرد. البته گاهی چیزهایی هم هست که در شأن من نیست، مثل تبلیغاتی که درمورد خرید خانه در دبی کرده بودم که آن کار اشتباه بود و بابتش عذرخواهی هم کردم و با شهامت هم عذرخواهی کردم.

 

نگاه جامعه اگر در مرز شوخی باشد، اشکالی ندارد؛ به شرطی که این شوخی‌ها هم شأنیت داشته باشد. اما اگر واقعا این انتقادها جدی باشد، باید فرهنگ جامعه را اصلاح کرد و مردم ما باید دیدگاهشان را عوض کنند و نگاهی تازه به چشم‌هایشان بدهند. امیدوارم که این اتفاق هر چه زودتر بیفتد.

 

بخش اعظمی از اِشکال هم متوجه خود ما هنرمندان است که نتوانستیم فرهنگ درست، دقیق، سنجیده و منطبق با عقل را نهادینه کنیم. البته اذعان می‌کنم که ما هنرمندان دستمان بسته است و نویسنده ها سخت می‌نویسند. کشور ما دچار سانسور عجیب و غریبی است که خیلی‌هایش را به حساب مذهب می گذارند؛ در حالی که درست نیست و خیلی هایش را هم به حساب اخلاق می‌گذارند که آن هم به نظرم در خیلی از موارد تندروی است و باید اصلاح شود.

 

چندبار نقش شهید رجایی را بازی کرده‌ام

در سریال «راز ناتمام» نقش شهید رجایی را بازی کرده‌ام. این نقش را قبلا هم در سریال «دولت عشق» و چند کار کوتاه مربوط به شهید رجایی بازی کرده بودم. نقشی بود که با گریم روی من جواب داده بود. البته خودم احساس می‌کنم صورتم شباهتی به شهید رجایی ندارد اما گریمورها توانستند لِمش را پیدا کنند و اولین‌بار سعید ملکان این کار را کرد و به مرور این اتفاق تکرار شد. خیلی راضی‌ام از اینکه این نقش را بازی کردم؛ شخصیت شهید رجایی آنقدر بزرگ و قابل احترام است که بیشتر از افتخار باید خوشحال باشم و امیدوارم که این سریال مورد توجه مردم قرار بگیرد.

 


ارزیابی مجموعه‌های تلویزیونی که درباره شهیدان سرفراز در دست ساخت است


 

درباره واکسیناسیون هنرمندان

 

هنرمندان ما، به ویژه بازیگران و مجریان جزو قشری بودند که در زمینه واکسیناسیون در حقشان اجحاف شد. باید زودتر از بقیه واکسینه می‌شدند زیرا در همه‌جای دنیا تنها کسانی هستند که مجبورند در زمان کار ماسک را از روی صورتشان بردارند. خطری که برای بازیگران و مجریان وجود دارد حتی برای پزشکان و پرستاران در بیمارستان هم نیست زیرا آن‌ها دو سه تا ماسک می‌گذارند و شیلد استفاده می‌کنند اما بازیگران و مجریان از این ایمنی برخوردار نیستند. قاعدتا باید زودتر واکسینه می‌شدند که این شرایط فراهم نشد و حالا که کار از کار گذشته و خیلی از دوستان و نزدیکان خوبم و همکاران عزیزم را از دست داده‌ام امیدوارم همچنان خیلی ها به این حرف مصر نباشند که مگر خون بازیگران رنگین تر است؛ اصلا بحث رنگین بودن خون نیست، بحث شغلی و کاری و حرفه‌ای است. امیدوارم دیگر کسی این را نگوید و این موضوع نوشدارو پس از مرگ سهراب نشود.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->