کدام بازیگر زن باعث اغفال تتلو شد؟ فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش پشت پرده سفر پنهانی روسای شاباک و ارتش رژیم صهیونیستی به قاهره رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته است سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی ۱۶۵۰ عملیات حزب‌الله لبنان علیه اسرائیل طی ۲۰۰ روز بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد القسام: زمان برای آزادی اسرای صهیونیست رو به پایان است + فیلم روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است حماس: آمریکا شریک جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها است | بایدن هزینه آن را در انتخابات خواهد داد توماج صالحی به اعدام محکوم شد وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: نبرد آتی در جبهه شمال تعیین کننده است خودداری سفارت ایران در فرانسه از پیگرد قضایی فرد مهاجم پادشاه عربستان راهی بیمارستان شد پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
سرخط خبرها

نگاهی به اخبار افغانستان (۲۳ شهریور ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۸۰۷۱۰
  • ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
نگاهی به اخبار افغانستان (۲۳ شهریور ۱۴۰۰)
یکی از مقامات طالبان اخبار مربوط به کشف پول و طلا از خانه امرالله صالح در پنجشیر را تکذیب کرد، در همین حال سازمان ملل از اختصاص بیش از یک میلیارد دلار کمک به افغانستان خبرداد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نگاهی به اخبار افغانستان در ساعت‌های گذشته؛

 

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه‌ آمریکا گفت که گروه طالبان نتوانسته حکومت فراگیر با معیارهای بین‌المللی را تشکیل دهند.

 

وی که در برابر نمایندگان کنگره آمریکا در نخستین حضور خود پس از خروج آمریکا از افغانستان سخن می‌گفت ادامه داد: طالبان برای کسب مشروعیت حکومت‌شان، نیازمند عملی‌کردن انتظارات و تعهدات در زمینه‌ی حقوق بشری هستند.

 

کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل به تازگی گفته است: اگرچه طالبان بیانیه‌هایی درباره عفو کارکنان سابق امنیتی و دولتی، ممنوعیت بازرسی منازل و تأمین حقوق زنان صادر کرده اما گزارش‌ها نشان می‌دهد این موارد با تعهدات اعلام شده، در تضاد است.

 

امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه از آمادگی ایران برای تسهیل ارسال کمک‌های انسان دوستانه کشورهای مختلف به افغانستان خبرداد و برضرورت تامین کمک‌های فوری انسان دوستانه و همچنین کمک به مردم این کشور و تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تأکید کرد.

 

سازمان ملل در یک نشست اضطراری درباره افغانستان اعلام کرد که کشورهای حامی بیش از یک میلیار دلار کمک فوری انسان دوستانه به افغانستان کمک خواهند کرد.

 

معاون کمیسیون فرهنگی طالبان کشف ۶.۵ میلیون دلار پول نقد و انبار سلاح از خانه‌ امرالله صالح در ولایت پنجشیر را رد کرد.

 

رسانه‌های محلی افغانستان درباره طرح جدید وزارت تحصیلات نوشته‌اند، دانشجویان ملبس با جامه‌ی اسلامی از پیش تعیین شده باشند.

 

دانشکده‌های که در صنف‌های آن دانشجویان دختر کمتر از ۲۰ درصد باشند، دانشجویان دختر باید به دیگر دانشکده‌ها منتقل شوند. صنف‌ها (کلاس‌) باید توسط شیشه‌های دودی جدا شوند و تا زمانی‌که استاد در صنف نیاید، دانشجویان پسر حق ورود به صنف را ندارند. پسران باید طرف دروازه صنف بنشینند.

 

اگر دختران و پسران در پهلوی هم درحال صحبت دیده شوند، مورد بازپرس قرار می‌گیرند؛ اگر بین شان رابطه‌ی نامشروع بود به نهادهای عدلی و قضایی معرفی می‌شوند.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->