ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز
سرخط خبرها

سازمان ملل ۶۰۰ میلیون دلار برای حل بحران انسانی افغانستان نیاز دارد

  • کد خبر: ۸۰۵۵۳
  • ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
سازمان ملل ۶۰۰ میلیون دلار برای حل بحران انسانی افغانستان نیاز دارد
سازمان ملل امروز (دوشنبه) با هشدار نسبت به بحران انسانی در افغانستان به دنبال تسلط طالبان، با تشکیل یک کنفرانس امدادی در ژنو تلاش می‌کند تا بیش از ۶۰۰ میلیون دلار برای افغانستان جمع‌آوری کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد؛ حتی پیش از تسلط طالبان بر کابل در ماه گذشته، نیمی از جمعیت افغانستان یا به عبارتی ۱۸ میلیون تن به کمک‌ها وابسته بودند. مقامهای سازمان ملل و گروه‌های امدادی هشدار می‌دهند که به نظر می‌رسد این آمار با توجه به خشکسالی و کمبود نقدیندگی و موادغذایی افزایش یابد.

 

قطع ناگهانی میلیاردها دلار کمک خارجی پس از سقوط دولت تحت حمایت غرب در افغانستان و پیروزی طالبان فشار بیشتری بر برنامه‌های سازمان ملل وارد آورد.

 

با این حال آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل تاکید دارد که این سازمان با مشکل تامین هزینه ها مواجه است. او به خبرنگاران گفت: در حال حاضر سازمان ملل حتی قادر به پرداخت حقوق کارکنان خود نیست.

 

کنفرانس ژنو که از عصر دوشنبه به وقت محلی آغاز می‌شود، با حضور مقام‌های ارشد سازمان ملل از جمله گوترش، پیتر مورر، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و همچنین ده‌ها نماینده دولتی از جمله هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان برگزار خواهد شد.

 

حدود یک سوم از ۶۰۶ میلیون دلار درخواستی برای برنامه جهانی غذای سازمان ملل اختصاص می‌یابد که طبق برآورد آن ۹۳ درصد از ۱۶۰۰ افغان که در اوت و سپتامبر مورد بررسی قرار گرفتند به غذای کافی دسترسی ندارند و عمدتا به دلیل این است که پول کافی برای خرید در دسترسشان نیست.

 

مدیر منطقه‌ای برنامه جهانی غذا گفت: با نزدیک شدن به زمستان با کمبود وقت برای تامین کمک های حیاتی برای مردم نیازمند افغان روبرو هستیم. ما عملا در حال گدایی هستیم و قرض می‌گیریم تا با اتمام ذخایر غذایی مواجه نشویم.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->