شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی به‌دلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته
سرخط خبرها

بخشنامه «فعالیت مدارس در شرایط کرونا» ابلاغ شد + متن کامل (شهریور ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۸۰۸۸۱
  • ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
بخشنامه «فعالیت مدارس در شرایط کرونا» ابلاغ شد + متن کامل (شهریور ۱۴۰۰)
سرپرست وزارت آموزش و پرورش، بخشنامه «الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس در شرایط کووید ۱۹»، برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، روند‌های جهانی در مورد بازگشایی مدارس و شیوه فعالیت آن‌ها، بیانگر تمایل شدید جوامع به شروع و گسترش آموزش‌های حضوری برای دانش آموزان است و امروزه بسیاری از کشور‌ها در این جهت حرکت کرده و روند بازگشایی مدارس را آغاز کرده اند.

مطالعات نشان می‌دهد حضور دانش آموزان در مدرسه، نقش معلم در تربیت و یادگیری و تأثیر تعلیم و تربیت حضوری در دانش آموزان، بی‌بدیل و غیرقابل جایگزین است و افت تحصیلی آشکار و پنهان ناشی از توقف آموزش‌های حضوری، قابل توجه بوده و ممکن است در آینده نتایج و آثار جبران ناپذیری بر دانش آموزان، نظام آموزشی و جامعه در ابعاد مختلف بگذارد.

علاوه بر آن استمرار تعطیلی مدارس بر وجوه دیگر شخصیت کودکان و نوجوانان که مرتبط با مقوله تربیت و یادگیری است، تأثیر منفی دارد و تبعاتی، چون تأخیر در روند جامعه پذیری نوجوانان و اجتماعی شدن آن‌ها، تغییر در سبک زندگی و الگو‌های رفتاری، کم تحرکی و فعالیت بدنی اندک، استفاده زیاد از تلفن همراه و حضور در فضای مجازی و... ابعاد دیگری از پیامد‌های سوء توقف آموزش‌های حضوری بر دانش آموزان است. از این رو، از سوی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، بخشنامه «الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس در شرایط کووید ۱۹»، برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.

بر اساس این گزارش، مدیریت و راهبری بازگشت به آموزش‌های حضوری مدارس به‌صورت آرام و تدریجی و بهبود کیفیت خدمات آموزشی و تربیتی و کاربرد اقتضایی روش‌های ترکیبی (حضوری و غیرحضوری) در فرآیند یاددهی و یادگیری، از اهداف اصلی این بخشنامه ذکر شده است.

الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس در شرایط کووید ۱۹ - سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->