جابه جایی بیش از ۱۵ میلیون مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد در هفت ماه نخست سال ۱۴۰۴ درباره بنای مصلی‌ها که نمونه‌های بزرگ شده محراب‌ها هستند | شکوهی ۳۰۰ ساله در پایین خیابان گزارشی تاریخی از یک کاربری متفاوت برای بنای تاریخی کنار دروازه «پایین‌خیابان» | نشست دیپلماتیک در «باغ مصلی» جوانان افغانستان بربام فوتسال آسیا ایستادند بوستان خطی اسماعیل آباد در آستانه بهره‌برداری | افزایش ۷۲ هزار مترمربعی فضای سبز مشهد تا ماه آینده  شهردار مشهد مقدس خبر داد: بهره‌برداری از ایستگاه بسیج خط۳ مترو مشهد در دهه فجر ۱۴۰۴ + فیلم رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد: نسخه مازوت کم‌گوگرد برای کاهش آلایندگی صنایع و نیروگاه‌ها + فیلم اضافه‌شدن ۳۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد (۸ آبان ۱۴۰۴) انصاری: نظام ویژه استاندارد خراسان رضوی تدوین می‌شود | اعطای «نشان ملی زائر» از سال ۱۴۰۵ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: بهبود ترافیک و توسعه حمل‌ونقل، اولویت شورای ششم است شهردار مشهدمقدس: تقاطع انقلاب اسلامی گره‌گشای ترافیک مناطق جنوبی و مرکزی شهر است + فیلم تکمیل ۱۱ بخش از ۱۲ پروژه ساماندهی تقاطع انقلاب اسلامی مشهد مشهد در وضعیت قرمز آلودگی | امروز نفس‌کشیدن سخت شد! (پنجشنبه، ۸ آبان ۱۴۰۴) مسیر دسترسی بولوار امام‌خمینی(ره) به میدان حافظ در تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب اسلامی مشهد بازگشایی شد پایان انتظار و نفس تازه در بولوار شهید فخرایی مشهد | ۵ سال خاک و تاریکی به آسفالت و روشنایی رسید ضرورت تأمین منافع مردم مشهد در طرح بلندمرتبه‌سازی شهر بازگشایی مسیر دسترسی بولوار امام خمینی (ره) به میدان حافظ درتقاطع غیرهم‌سطح انقلاب مشهد پیشرفت ۷۰ درصدی فاز اول بوستان جهانشهر مشهد بازرسان، دیده‌بانان امین خدمت و سلامت اداری کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، برند علمی مشهد در تعامل میان دانشگاه و مدیریت شهری
سرخط خبرها

خداحافظی با اسکلت‌های زرد

  • کد خبر: ۸۱۳۳
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۸
  • ۲
خداحافظی با اسکلت‌های زرد
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر از فسخ قرارداد شهرداری با پیمانکار ایستگاه‌های دوچرخه خبر داد
زهرا اسکندریان| اســـــکلت‌های زرد دوست‌نداشتنی، یا همان ایستگاه‌های دوچرخه که خیلی وقت است در شهر جا خوش کرده‌اند، به‌زودی جمع‌آوری می‌شوند. طرح ایستگاه‌های دوچرخه که از حدود ۱۴ سال پیش کلید خورد، بعد از ناکامی درنهایت به پایان رسید. به گفته مجتبی بهاروند، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد، قرارداد این ایستگاه‌ها با نامه شهردار مشهد فسخ شد. این موضوع به علت اجرا نشدن تعهدات شرکت پیمانکار ایستگاه‌های دوچرخه و ارائه ندادن خدمات مطلوب به شهروندان بوده است.
خلیل‌ا... کاظمی، معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد هم این موضوع را تأیید کرد و به شهرآرا گفت که پیگیر هستیم تا این ایستگاه‌ها به‌زودی جمع‌آوری شوند.
مشکلات مختلفی ازجمله کیفیت پایین دوچرخه‌ها، نبود کلاه ایمنی، کمبود مسیر‌های ویژه دوچرخه‌سواری و سخت‌گیری در واگذاری دوچرخه به شهروندان ازجمله ایراد‌های طرح در استقبال کم مردم بود.
با این حال پیش از این هم مدیران شهری بار‌ها گفته بودند که قرارداد ایستگاه‌های دوچرخه مشکلاتی دارد و دستگاه قضا هم به این پرونده ورود کرده است. حالا این‌ها دلایلی شده تا قرارداد ۱۵۰ ایستگاه به‌منظور استقرار ۳ هزار دوچرخه فسخ شود. بهاروند، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد هم در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر گفته است: بر اساس قراردادی که منعقد شده، شرکت طرف قرارداد شهرداری قرار بوده طراحی، تأمین تجهیزات و ملزومات، پیاده‌سازی، ایجاد ۱۵۰ ایستگاه به‌منظور استقرار ۳ هزار دوچرخه در شهر و راه‌اندازی و مدیریت سامانه دوچرخه را انجام دهد.
وی افزود: با توجه به اجرا نشدن تعهدات و استنکاف شرکت از ایفای تعهدات قراردادی، چندین نوبت اخطاریه داده شده است، اما متأسفانه این اخطار‌ها تغییری در عملکرد شرکت ایجاد نکرد و شاهد تکرار رویه‌‎های قبل بودیم. با توجه به مسائل یادشده، شهردار مشهد در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل این شرکت، فسخ قرارداد را اعلام کرده است.

خسارت‌های واردشده قابل پیگیری است
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های شهروندان هزینه‌هایی است که پیش‌تر برای ایجاد مستحدثات ایستگاه‌های دوچرخه شده است، گفت: تمامی مستحدثات در اختیار شهرداری قرار گرفته و شهرداری می‌تواند تأخیرات اجرایی پروژه و خسارت‌های ناشی از آن را از مراجع ذی‌صلاح پیگیری کند.
به گفته او کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد از ابتدای فعالیت خود پیگیر فعال شدن ایستگاه‌های دوچرخه بوده است؛ این ایستگاه‌ها باید خدمات مطلوبی به شهروندان ارائه کنند تا از این طریق بتوان به گسترش فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل پاک و کاهش ترافیک کمک کرد.

دوچرخه‌های جدید می‌آیند
پیش از این هم مدیران شهری این خبر را داده بودند که تا پایان امسال، نسل چهارم دوچرخه وارد سامانه حمل‌ونقلی مشهد می‌شود. این دوچرخه‌ها ایستگاه‌محور نیستند و شهرداری قرار است در مرحله نخست، فراخوان خرید ۲۰۰۰دستگاه دوچرخه را منتشر کند. این دوچرخه‌های آلیاژی، روی خود قفل دارد و استفاده کردن از آن‌ها بسیار راحت‌تر از نمونه‌های قبلی است. همچنین ایستگاه‌های در نظر گرفته شده با ایستگاه‌های قبلی تفاوت دارد و کوچک‌تر هستند. علاوه بر آن برنامه خرید ۲۰۰ اسکوتر برقی نیز روی میز است. این را هم باید گفت که مسیر‌های دوچرخه در حال گسترش هستند و شهرداری قرار است امسال ۵۸ کیلومتر مسیر دوچرخه با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در شهر ایجاد کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کاظم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
0
0
سلام وقت بخیر
حقوق پرسنل که 7ماه حقوق نگرفتن
و یک سال بیمه برایشان پرداخت نشده را لطفا پیگیری کنید.
سپاس
صاحب اصلی شرکت: امیر حسن خانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
0
0
مجموع طلب ها کارگران
96: سه برج حقوق,عیدی, سنوات,بیمه ناقص
97:عیدی,سنوات,بیمه ناقص
98:هفت برج حقوق و بیمه ناقص
فقط خدا میدونه پول تبلیغات خدا میلیاردی کجا میره
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->