سرخط خبرها

نصب کیوسک کتاب

  • کد خبر: ۸۰۹۳
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲
نصب کیوسک کتاب
در راستای اجرای طرح «محله ما» در سجاد انجام خواهد شد

زمانی - سرپرست گروه «محله ما» در سجاد از ادامه روند اجرای طرح بوستان جامی خبر داد.
به گزارش شهرآرامحله، دکتر فرانک حسنی گفت: در بررسی‌ها و جمع‌بندی نظرات ساکنان محله سجاد، طراحی اولیه برای پارک جامی انجام شد. در این راستا تصمیم برآن شد که یک پاتوق
به منظور سرای محله در پارک ایجاد و کیوسک کتاب و فضای بازی نیز لحاظ شود.
وی افزود: پاتوق با توجه به ورودی‌های پارک و بدون تداخل در فضای سبز طراحی و برای آن سایبان‌هایی مناسب در زمان بارندگی و نورپردازی منحصر به فرد نیز در نظر گرفته شد.
سایبان‌ها نیازمند کف‌سازی سازگار بودند، اما از آنجایی‌که کف‌سازی و شیب‌بندی فضای موجود با مشکلاتی همراه است اجرای طرح ممکن نیست و ابتدا باید کف‌سازی آن اصلاح شود.
حسنی ادامه داد: فضای پاتوق محله طرحی ارزنده بود و با استقبال مسئولان فرهنگی و اجرایی شهرداری نیز روبه‌رو شد، اما به دلیل هزینه‌های مربوط به کف‌سازی و شیب‌بندی از اجرای آن ممانعت و درنتیجه ایجاد سرای محله از طرح حذف شد.
سرپرست گروه «محله ما» در سجاد خاطرنشان کرد: درباره فضای بازی تصمیم بر آن بود که بازی‌های جذاب مانند توپ و طناب، صخره‌نوردی، فوتبال‌دستی و تاب و الاکلنگ در نظر گرفته شود. حتی در طراحی فضا به هماهنگی ارتفاعات موجود با کف پارک توجه شده بود. با این حال با اجرای طرح موافقت نشد و فقط به تاب و دو الاکلنگ بسنده شد.
حسنی افزود: کف‌پوش‌های پارک جنس خوبی دارد و با اینکه سال‌های زیادی از نصب آن می‌گذرد، اما هنوز پابرجاست و نیاز به تعویض ندارد. همچنین تعمیر یک پله از مجموعه بازی پارک که درخواست کودکان محله بود در دستورکار مسئولان شهرداری قرار گرفت.
سرپرست گروه «محله ما» در سجاد با اشاره به اولویت‌های مردمی در اجرای طرح گفت: روشنایی پارک نیز مطلوب نبود، اما با مشارکت اداره برق نور پارک به سه‌برابر رسید و رضایت مردم در همان روز‌های ابتدایی اجرای طرح کسب شد. آبخوری سه سطحی نیز در پارک لحاظ خواهد شد. ضمن اینکه سرویس بهداشتی فرنگی گرچه جزو خواسته‌های مردم نبود، اما در برنامه‌های اجرایی مسئولان قرار گرفته است.
حسنی ادامه داد: یکی از خواسته‌های نمازگزاران حذف یا جابه‌جایی تیغه میان نمازخانه بود تا در فصل سرما بتوانند در داخل آن نماز خود را اقامه کنند، اما بازسازی فضای داخل نمازخانه به دلیل مخالفت مسئولان شهرداری انجام نشد. همچنین با راه‌اندازی مسیر دوچرخه مخالفت شد.
وی افزود: طراحی المان و آب‌نما به دلیل هزینه‌های بالا حذف و نصب یک حوض در پارک جایگزین طرح شد، اما پس از بررسی‌های لازم با اجرای آن مخالفت شد. با این حال طرح کیوسک کتاب اجرا خواهد شد. به این منظور یک کیوسک با چندین کتاب در پارک ایجاد خواهد شد و مسئول ناظر کتاب‌ها را به‌طور رایگان به شهروندان امانت خواهد داد.
سرپرست گروه «محله ما» در سجاد با تأکید بر اهمیت توجه به خواسته‌های مردم گفت: تاکنون ۴۳ گروه در مناطق برای اجرای طرح محله ما فعالیت کرده‌اند، در بعضی مناطق به دلیل نیاز و رفاه مردم بودجه‌ای ۲ برابر لحاظ شده و در نتیجه کار به خوبی اجرا شده است. اگر در منطقه‌یک نیز اعضای شورای اجتماعی محله و مسئولان شهرداری منطقه در اجرای خواسته‌های مردم همکاری بیشتری می‌کردند به طور قطع اتفاقات خوبی در پارک جامی و محله رخ می‌داد.
وی افزود: گروه «محله ما» در سجاد تمام تلاش خود را کرد تا نیاز‌های مردم دراجرای طرح لحاظ شود و اگر پروژه با طرح موردنظر اجرا می‌شد نتیجه خوبی از خود به جا می‌گذاشت و رضایت مردم محل را نیز جلب می‌کرد.
با وجود این جلسه استماع سوم برگزار خواهد شد و روند اجرای طرح نیز به گوش مردم خواهد رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->