پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

رکود در بازار خودرو ؛ از ریزش چشمگیر قیمت‌ها خبری نیست!

  • کد خبر: ۸۱۳۳۰
  • ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
رکود در بازار خودرو ؛ از ریزش چشمگیر قیمت‌ها خبری نیست!
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل مشهد گفت: بازار خودرو مشهد تحت‌تأثیر خبر واردات خودرو و ثبات ارز بیشتر از اینکه ریزش قیمت داشته باشد، در رکود به سر می‌برد.

طنین همتی|شهرآرانیوز، بازار خودرو از ابتدای امسال تحت‌تأثیر تعطیلی‌ها بر اثر ادامه‌دارشدن شیوع کرونا و ثبات نسبی بازار ارز، رکود نسبی را تجربه کرد، اما با نوساناتی که در بازار ارز شاهد بودیم، این بازار تکانی نسبی خورد و با افزایش قیمت خودروهای داخلی و خارجی همراه بود. اکنون با اعلام آزادسازی واردات خودرو، این بازار دوباره از تب‌وتاب افتاده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران همچنین گفته است برخی متقاضیان بازار خودرو خریدشان را به‌تعویق انداخته‌اند تا مشخص شود بازار چه تغییری می‌کند. خودرو در دوسه روز گذشته بین ۲ تا ۷ میلیون تومان ارزان شده، اما همچنان کاهش قیمت محسوس نبوده است.

کریمی همچنین گفته بود: باید توجه کرد این خودرو فقط زمانی به‌واقع ارزان می‌شود که قیمت دلار کم شود و این‌طور نیست که خودرو ارزان شود و قیمت زمین یا طلا همچنان بالا بماند. چنین حالتی ممکن نیست. امیدوارم اتفاقات خوبی رخ دهد و بازار به تعادل و ثبات برسد. این افزایش و کاهش قیمت‌ها به‌نفع فروشنده و خریدار نیست.

 

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل مشهد در گفت‌وگو با شهرآرانیوز درباره بازار این روزهای خودرو اظهار کرد: باتوجه‌به اعلام آزادسازی واردات خودرو از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس، از نظر روانی بازار تحت‌تأثیر قرار گرفته و به کما رفته است.

به‌گفته حمیدرضا حیدری، وقتی کالایی در رکود باشد، آن‌هایی که پول نیاز دارند، قطعا باید با قیمتی کمتر بفروشند. خودرو‌های خارجی و حتی داخلی تحت‌تأثیر قیمت دلار که از ۲۴ هزار تومان به ۲۶ هزار تومان رسید، گران شد. همه این عوامل باعث شد که در بازار خودرو رکود حاکم شود.

وی تصریح کرد: اگر ثباتی در دلار داشته باشیم و واردات خودرو هم انجام شود، قطعا ریزشی در قیمت‌ها خواهیم داشت. الان در بازار ریزش قیمت نداریم و بیشتر رکود داریم. قطعا نمایندگان مجلس به‌دنبال این هستند واردات خودرو انجام شود که مسلما بازار را هم تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

به‌گفته این فعال حوزه خودرو، بازار خودرو داخل با وجود افزایش قیمت، این روزها در رکود است. اگر این رکود ادامه‌دار باشد، واحدهای صنفی دچار مشکل می‌شوند. اجاره‌بهای محل، مالیات و ارزش‌افزوده زیاد و هزینه‌های جاری واحد صنفی همه تحت‌تأثیر ادامه‌دارشدن رکود خیلی آسیب می‌بینند.

حیدری درباره وضعیت بازار خودرو در ۶ ماه گذشته گفت: تا حدودی رونقی نسبی در بازار شاهد بودیم و با همین نوسانات دلار بازار خودرو تکانی خورد و از رکود ابتدای سال در آمد. اما از زمانی که موضوع واردات خودرو مطرح شده است و دلار هم روی قیمت تقریبی است، بازار خودرو هم در رکود است.

 

از قانون «برگ سبز» به‌عنوان تنها سند رسمی حمایت می‌کنیم

وی درباره سند رسمی خودرو و برگ سبز خودرو که گفته شده به‌عنوان سند رسمی است، اظهار کرد: با‌توجه‌به دستور قطعی دادستان کشور مبنی بر کفایت برگ سبز خودرو به‌عنوان سند رسمی، از ۱۲ شهریور امسال تمام سند‌ها سند پلیس تلقی می‌شود و نیازی به مراجعه به دفترخانه برای تنظیم سند رسمی نیست. اگر دفترخانه‌هایی از زدن وکالت کاری برای افراد مراجعه‌کننده ممانعت کنند، حتما پیگیری قانونی دارد.

ما سال‌های سال منتظر بودیم قانونی قطعی وضع شود و از این موازی‌کاری و دوباره‌کاری در امر سند خودرو جلوگیری شود که خوشبختانه امسال این اتفاق افتاد و جلو مشکلات عدیده‌ای که در بحث مالی و زمانی در این امر داشتیم و برای خود دادگستری هم بود، گرفته شد. چون نوسان قیمتی در خودرو داشتیم، برای تنظیم سند مشکلات عدیده داشتیم، در نتیجه از این موضوع هم حمایت و استقبال کردیم.

 

شهروندان، با حساسیت زیاد به سایت‌های خرید و فروش مراجعه کنند

وی با اشاره به خرید خودرو از سایت‌ها تصریح کرد: شهروندان برای خرید خودرو از سایت حتما با حسایت بیشتری معامله کنند. ما معتقدیم خودرو کالایی تخصصی است و متقاضیان باید از مراکزی خرید کنند که پروانه کسب دارند و امکان پیگیری بعد از خرید وجود دارد؛ اما سایت‌های فعال در امر خرید و فروش، امکان پیگیری مشکلاتی را ندارند که بعد از خرید برای خریدار پیش می‌آید. شهرودان حتما به واحد صنفی‌ای که پروانه کسب دارد، مراجعه کنند یا با مشاوره فرد متخصص برای خرید خودرو از سایت‌ها اقدام کنند.

 

بازار خودرو بازاری موازی و بدون نظارت است

وی درباره فعالیت «بازار خودرو مشهد» گفت: ما بازار خودرو را قبول نداریم و این بازار، بازاری موازی است و هیچ‌گونه نظارتی بر آن نیست و فقط بستر مناسبی برای افراد سودجو شده که ممکن است شرایط را برای کلاهبرداری فراهم کنند. این بازارها با هدف تنظیم بازار روز ایجاد شده‌اند، اما ما معتقدیم خودرو کالایی اساسی نیست که به تنظیم بازار نیاز داشته باشد.

وی تأکید کرد: بازار خودرو باید جمع‌آوری شود، چون موازی‌کاریِ بدون نظارت است. واحدهای صنفی ما مالیات اجاره مکان و عوارض پرداخت می‌کنند. بازارهای خودرو زیر نظر هیچ سازمانی نیستند و فقط پارکینگی است که در آنجا معاملات انجام می‌دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->