افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال
سرخط خبرها

تجهیز بوستان‌های بیش از ۵ هکتار، برای ورزش بانوان در مشهد

  • کد خبر: ۸۱۳۸۲
  • ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
تجهیز بوستان‌های بیش از ۵ هکتار، برای ورزش بانوان در مشهد
سیدعبدا... ارجائی، شهردار مشهد: برنامه داریم در همه بوستان‌های بیش از ۵ هکتار، شرایط ورزش و نشاط و تفریح را آماده کنیم و به  صورت گسترده در اختیار دختران و بانوان شهر امام مهربانی‌ها قرار دهیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شهردار جهان‌شهر مشهد با اشاره به کمبود فضا‌های مناسب برای ورزش و نشاط بانوان در شهر گفت: برنامه داریم در همه بوستان‌های بیش از ۵ هکتار، شرایط ورزش و نشاط و تفریح را آماده کنیم و به  صورت گسترده در اختیار دختران و بانوان شهر امام مهربانی‌ها قرار دهیم.

سیدعبدا... ارجائی در نشست با فعالان مردمی حوزه عفاف و حجاب افزود: البته این برنامه در چارچوب بودجه یک سال امکان پذیر نیست، بنابراین کار را امسال آغاز می‌کنیم و تا پایان دوره زیرساخت‌های لازم را برای ورزش و نشاط بانوان در بوستان‌های بیش از ۵ هکتار آماده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه شاه بیت برنامه دوره ششم مدیریت شهری در جهان‌شهر مشهد ۲ محور «مشهد؛ جهان شهر مهربانی و رفتار عالمانه مبتنی بر رضای الهی» و «مشهد؛ تجلی‌گاه معنویت و اخلاق با الگوی سبک زندگی خادم، زائر، مجاور» است، اظهار کرد: در کنار این ۲ محور ۱۷ گزاره چشم اندازی در محور‌های مختلف برای پیگیری و اجرا در این دوره مدیریت شهری طراحی شده است.

ارجائی با مطرح کردن این پرسش که چرا می‌گوییم مهربانی و رفتار عالمانه مبتنی بر رضای الهی است، خاطرنشان کرد: معتقدیم برای مهربانی تفاسیر زیادی ارائه می‌دهند، اما منظور ما مهربانی مبتنی بر رضای الهی است.

وی تصریح کرد: ابتدا باید به این نکته تأکید کنم که مشهد جهان‌شهر است نه کلان‌شهر، زیرا کلان‌شهری جزئی از جهان شهری است و همین طور مشهد شهر جهانی نیست، بلکه جهان شهر است، با ظرفیت‌های خاص و بالقوه که ظرفیت بالفعل‌شدن دارد.

شهردار مشهد ادامه داد: جهان شهر مشهد، شهر امام رضا (ع)، مقدس است و باید مقدس بماند، اما لازمه مقدس ماندن مشهد تسری صفات امام (ع) در رفتار مردم است؛ با بخش‌نامه و زور و قانون نمی‌شود تقدس مشهد را حفظ کرد، بلکه موضوعی که مشهد را مقدس نگاه می‌دارد، سیره و سبک زندگی در مشهد است و این باید منبعث از سیره و صفات حضرت رضا (ع) باشد که بارزترین آن رأفت و مهربانی است.

وی تأکید کرد: مبنای کار ما در این دوره، برنامه ریزی عالمانه و تصمیم گیری در جلسات کارشناسی با عقل جمعی و حداکثر مشورت پذیری با گوش‌های شنوا و با نهایت تمرکز در ساحت برنامه ریزی، قاطعیت و سرعت اجرا خواهد بود.

شهردار مشهد گفت: دومین محوری که در حوزه فرهنگی و اجتماعی بر آن تأکید داریم، «جهان شهر مشهد؛ تجلی‌گاه معنویت و اخلاق با الگوی سبک زندگی خادم، زائر، مجاور» است که اصلی‌ترین راهبرد معاونت فرهنگی شهرداری در این دوره است.

ارجائی افزود: هر فردی که در شهر مشهد حضور دارد، یا زائر یا خادم یا مجاور است و معتقدیم همه افرادی که در مشهد زندگی می‌کنند، همسایه امام رضا (ع) هستند، زیرا معنای همسایگی بسیار عمیق تر، وسیع‌تر و دارای بار معنایی بسیار بهتری از شهروندی است و در مجموع ادبیات مفهومی که پشت سر همسایگی وجود دارد، دریایی از پروژه‌های قابل اجراست.

وی تصریح کرد: در باب اهمیت همسایگی همین بس که در برخی مجتمع‌ها و آپارتمان‌ها به دلیل حضور افراد مشهور و خاص، هر فردی نمی‌تواند در آن واحدی خریداری کند یا ساکن شود، زیرا باید به دلیل حضور آن افراد معروف و مشهور، شرایطی داشته باشد و در نتیجه به هرکسی اجازه نمی‌دهند در این مجتمع‌ها ساکن شود؛ بنابراین می‌بینیم همسایگی بسیار اهمیت دارد و از شهروندی بالاتر است و شأنیت می‌آورد.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه وقتی همسایگی با فردی مشهور شیوه نامه دارد، همسایگی با امام‌معصوم (ع) نیز شیوه نامه دارد، خاطرنشان کرد: منظور ما از شیوه نامه مسائل سخت نیست، بلکه فعالیت نرم و رویکرد‌ها و کارکرد‌های فرهنگی است.

ارجائی افزود: برهمین اساس، همسایگی با امام هشتم (ع) باید چارچوبی داشته باشد، اما این چارچوب باید استخراج و ترویج شود.

وی ادامه داد: معتقدیم هر فردی که وارد مشهد می‌شود، زائر است و مسافر نیست، طلبیده شده و زائر است؛ خادم هم همین طور، خادم فقط به کفش دار و دربان بودن نیست، بلکه کاسب، هتل‌دار، تاکسی ران و همه آن‌هایی که به زائران و مجاوران در این شهر خدمت می‌کنند، خادم هستند و براساس همین نگاه است که ما به دنبال ترویج سبک زندگی «خادم، زائر، مجاور» هستیم.

وی گفت: اگر از من بپرسند چه برنامه‌ای در زمینه موضوعات مرتبط با امربه معروف و نهی ازمنکر و عفاف و حجاب دارید، می‌گویم همان مطالباتی که از شهردار قبل داشتم و آن اجرای مصوبه ۴۲۷ است؛ بنابراین برنامه ما اجرای این مصوبه است و فعالان این حوزه باید در این مسیر به ما کمک کنند، زیرا به تنهایی اجرایی نمی‌شود.

ارجائی تصریح کرد: محور این فعالیت ها، فرهنگ سرای عفاف و حجاب است که احیا و تقویت شده است و بندبند مصوبه ۴۲۷ اجرایی خواهد شد.

وی افزود: وقتی قانون و شبه قانون داریم، به اجتهاد و اقدامات سلیقه‌ای نیاز نداریم؛ بنابراین عزممان برای اجرای مصوبه ۴۲۷ جزم است و آن را در سطح و سطوح شهرداری اجرایی خواهیم کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->