آمریکا: قصد اعزام نیرو به اوکراین را نداریم رژه سراسری شناور‌های بسیج دریایی به‌مناسبت روز قدس برگزار می‌شود عمان: ایران می‌تواند نقش موثری در ایجاد آتش‌بس در غزه ایفا کند ​​​​​​​بورل: اتحادیه اروپا بر سر تحریم شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست به توافق رسید وزیران صهیونیست تهدید به ترک کابینه نتانیاهو کردند صحت انتخابات مجلس در تمامی حوزه‌ها تایید شد دریادار تنگسیری: گذشت زمانی که آمریکا و انگلیس بتوانند نفت این ملت را بدزدند آمریکا، خواستار توضیح اسرائیل درباره اسارت خبرنگار الجزیره شد آمریکا به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه واکنش نشان داد تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو در میانه تنش‌ها در مورد غزه سازمان ملل: قحطی قریب الوقوع در شمال غزه بحرانی بی‌سابقه است حمله‌های هوایی شدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نماینده منتخب مسجدسلیمان در مجلس تغییر کرد + فیلم گوترش: گزارش‌ها درباره ناامنی غذا در غزه تکان دهنده است شهادت مدیر عملیات پلیس نوار غزه پس از هلاکت یک صهیونیست مجلس شهرداری‌ها را مکلف به صدور مجوز حفاری فیبر نوری در معابر کرد آیا مرگ چارلز سوم، پادشاه انگلستان صحت دارد؟ + بیانیه کاخ باکینگهام معاون وزیر کشور: ۲۷ شهرستان در ایام انتخابات ظرفیت بروز ناآرامی را داشت | داعش هم انتخابات را هدف گرفت مرحله دوم انتخابات مجلس ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود نخستین اظهار نظر انتخاباتی ترامپ درباره ایران تایید صحت انتخابات مجلس در ۱۸۹ حوزه انتخابیه دیگر (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) رئیس‌جمهور: سوداگری در حوزه غذا پذیرفتنی نیست | کسانی که با جان مردم بازی می‌کنند، به قانون سپرده شوند
سرخط خبرها

پشت پرده افشاگری نیویورک تایمز از جزئیات ترور شهید فخری‌زاده

  • کد خبر: ۸۱۴۲۰
  • ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
پشت پرده افشاگری نیویورک تایمز از جزئیات ترور شهید فخری‌زاده
پس از انتشار گزارش ترور و شهادت دکتر فخری زاده در نیویورک‌تایمز، برخی منابع دیپلماتیک در کشورمان اعتقاد دارند که آمریکایی‌ها به‌زودی به تنظیمات کارخانه بازگشته و ماشین ترور چون دوره اوباما آغاز به کار می‌کند!

شهرآرانیوز - پس از فرار شبانه تروریست‌های سنتکام از فرودگاه کابل؛ وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی سراسیمه به صحنه آمده و می‌گوید: آثار خروج آمریکا از افغانستان هنوز مشخص نیست، اما هشدار می‌دهم که این می‌تواند بر دشمن دیرینه ما، یعنی ایران، تأثیر بگذارد.

یائیر لاپید ادامه می‌دهد: من فکر نمی‌کنم تاکنون تمام پیامدهای این حرکت، یعنی این خروج از افغانستان را کاملاً درک کرده‌ایم. منظورم تأثیری است که بر پاکستان می‌گذارد. تأثیری که بر ایران می‌گذارد، با توجه به مرز طولانی که ایران با یک دولت سنی مذهب رادیکال دارد. این امر تأثیر عمده‌ای بر مبارزه بین القاعده و داعش خواهد داشت. بنابراین، فکر می‌کنم باید کمی صبر کنیم پیش‌ازاین که در مورد عواقب این امر دقیقاً نتیجه‌گیری کنیم.

اظهارات وزیر خارجه رژیم اشغالگر قدس نشان از عجز، ترس از آینده و نیز خالی شدن دست آن‌ها در مناسبات آتی دارد. کارشناسان امنیت بین‌المللی اعتقاد دارند که جمهوری اسلامی ایران، چین و روسیه در همگرایی با یکدیگر قطب امنیتی در آسیا تشکیل داده و سایه این اقتدار منطقه‌ای باعث خروج آمریکایی‌ها از افغانستان شده است. این وحدت عمل اخیراً با عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای تقویت‌شده و اثرات آن بر سازمان پیمان امنیت جمعی آشکار است.

وب‌سایت «بریکینگ دیفنس» در گزارشی نوشته است که مقامات رژیم صهیونیستی با نگرانی تحولات افغانستان را دنبال می‌کنند. این سایت به نقل از «یک مقام ارشد نظامی» اسرائیلی نوشته است که وقایع روی‌داده در فرودگاه کابل، «روز سیاهی» بود که بر تمامی کشورهای منطقه نسبت به وعده‌ و وعیدهای آمریکا، تأثیر خواهد داشت. یک منبع نظامی اسرائیلی دیگر نیز به این سایت گفته است خروج آمریکا و «انداختن افغانستان به دامان یک گروه تروریستی، نشانه‌ای بد است که بر برخی از کشورهای دیگر منطقه، اثرات عمده خواهد گذاشت». این سایت به نقل از نظامیان اسرائیلی، که نام آن‌ها را نبرده، نوشته است که افغانستان ممکن است دروازه‌ای گشوده برای اعزام دگرباره تروریست جهت حمله به منافع آمریکا و متحدین آن باشد.

مراکز امنیتی رژیم صهیونیستی از آنکه به‌زودی عراق و اردن نیز به سرنوشت افغانستان مبتلا شوند سخت نگران هستند. موشه یعلون، از وزیران دفاع اسبق که مدتی است از صحنه سیاست دوری گرفته، در روز فرار اشرف غنی از افغانستان، در توئیتی نوشته بود: هرچند افغانستان از اسرائیل دور است اما عقب‌نشینی آمریکا از آنجا و قدرت گرفتن طالبان، بر مواضع آمریکا در منطقه اثرگذار خواهد بود و ممکن است امنیت اسرائیل را تحت تأثیر قرار دهد.

افتادن سایه ترس بر سر مقامات رژیم صهیونیستی باعث شد تا آن‌ها با توسل به یک گزارش سفارشی در روزنامه نیویورک‌تایمز بخش‌هایی از صحنه ترور شهید فخری زاده را بازگو کنند.

نکته قابل‌توجه آنکه در گزارش آمریکایی‌ها از ماجرای ترور هیچ نکته جدیدی ارائه نشده است. پیش‌ازاین علی شمخانی از نقش عوامل رژیم صهیونیستی و استفاده از سلاح ماهواره‌ای در انجام این عملیات شرورانه خبر داده و در رسانه‌های داخل کشور بازتاب داشته است. به نظر می‌رسد مقامات امنیتی دولت تروریست اسرائیل با انتشار جزییات دقیق‌تر و نیز بر عهده گرفتن مسئولیت آن اهداف دیگری را در سر دارند.

پشت پرده افشاگری نیویورک تایمز از جزئیات ترور شهید فخری‌زاده

جا ماندن تجهیزات آمریکایی ها در افغانستان

روزنامه اسرائیلی «مکور ریشون» اخیراً در گزارشی از وضعیت امنیتی رژیم اشغالگر قدس می‌نویسد: به‌زودی صحنه منطقه دچار تحولات بزرگی می‌شود، از امروز اسرائیل تنها باید به خودش تکیه کرده و از هم‌پیمانان در صلح ابراهیم به‌درستی بهره ببرد.

وضعیت میدانی نشان می‌دهد که خط افتراق روشنی میان منافع آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی ایجادشده است؛ دورانی که نتانیاهو لیست ترور برای آمریکایی‌ها فرستاده و ترامپ آن را به مرحله عملیاتی درآورد به پایان رسیده است. بنابراین انتشار روایت از صحنه ترور شهید فخری زاده برای آمریکایی‌ها و اسرائیل معنایی مجزا از یکدیگر دارد.

منافع واشنگتن از بازخوانی ترور در آبسرد

مقامات غربی به دنبال یک‌راه حل اجماعی برای بازگشت ایران به میز مذاکرات هستند. بریتانیا، فرانسه و آلمان پس از پایان نشست شورای حکام در بیانیه مشترکی با ابراز «نگرانی عمیق» از «نقض پیاپی تعهدات هسته‌ای ایران»، از تهران خواستند تا از «فرصت دیپلماتیک» ایجادشده در پی توافق خود با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استفاده کند.

آمریکایی‌ها تمایل دارند از فرصت حضور وزیر امور خارجه کشورمان در نیویورک استفاده کرده و مقدمات بازگشت دست جمعی همه طرف‌ها به میز مذاکرات را فراهم آورند. البته امیر عبداللهیان آب پاکی را روی دست آمریکایی‌ها ریخته و اعلام کرده است که هیچ مذاکره مستقیمی میان تهران و واشنگتن در حاشیه سفرش به آمریکا صورت نخواهد گرفت.

تغییر روش ایران در برخورد با زورگویی غربی‌ها باعث شد تا هفته قبل راب مالی مذاکره‌کننده ارشد آمریکایی اعلام کند که تا ابد فرصت مذاکره وجود ندارد؛ در آن زمان واشنگتن پست در گزارشی نوشت: «معنای سخنان مالی مشخص نیست فرض کنید همین فردا صبح فرصت مذاکره به پایان برسد؛ بعدازآن چه؟ بایدن چه استراتژی در برابر تهران پیش رو خواهد داشت؟»

به نظر می‌رسد انتشار گزارش ترور و شهادت دکتر فخری زاده در نیویورک‌تایمز پاسخی برای سؤالات روزنامه آمریکایی باشد. برخی منابع دیپلماتیک در کشورمان اعتقاد دارند که آمریکایی‌ها به‌زودی به تنظیمات کارخانه بازگشته و ماشین ترور چون دوره اوباما آغاز به کار می‌کند!

پشت پرده افشاگری نیویورک تایمز از جزئیات ترور شهید فخری‌زاده

ترور می‌کنیم تا توافق کنید!

ان بی سی نیوز در ۹ فوریه ۲۰۱۲ درباره کنترل دولت اوباما بر ترور و شهادت دانشمندان هسته‌ای نوشت: دولت اوباما از برنامه ترور کارشناسان هسته‌ای ایران اطلاع داشته اما در اجرای آن نقش بازی نکرده است. انتشار گزارش ترور در آبسرد و بیان علنی عوامل و مزدوران اجرای آن نشان می‌دهد، آمریکایی‌ها می‌خواهند سایه تهدید را بر سربرنامه هسته‌ای صلح‌آمیز کشورمان پهن کنند.

دولت آمریکا در دو سال اخیر شکست‌های استراتژیک و مهمی از جمهوری اسلامی ایران خورده است، در آخرین صحنه از تقابل مقاومت مردمی توانست سوخت موردنیاز مردم لبنان را به سامت از کانال‌های امن به مقصد عبور دهد؛ نکته قابل‌تأمل آنکه واشنگتن پس‌ازاین تحقیر بزرگ دست به خرابکاری زده و نیروگاه دیرعلی را مورد هدف قرارداد. کل زور آمریکا و رژیم صهیونیستی در این عملیات بزرگ فقط یک حمله تروریستی کوچک بود!

برخی آگاهان امنیتی منطقه اعتقاد دارند که آمریکایی‌ها با اشاره آشکار به ماجرای ترور شهید فخری زاده آخرین تلاش خود را برای بازگشت ایران به میز وین انجام داده است. این حربه منافقانه با تغییرات در وزارت امور خارجه و تیم مذاکره‌کننده بی‌اثر شده است. آمریکایی‌ها در ارزیابی نهایی خود دریافته‌اند که اگر سطح فشار از وضعیت کنونی بالاتر برود؛ ایران تمامی وظایف پادمانی را کنار گذاشته و از NPT خارج می‌شود.

پشت پرده افشاگری نیویورک تایمز از جزئیات ترور شهید فخری‌زاده

رژیم صهیونیستی: فرسوده؛ عصبی با خط ترور خسته

وضعیت در مناطق اشغالی از کنترل دولت خارج‌شده است، بیماری کرونا امان مسئولان این پادگان تروریستی را بریده و سطح انتقادات از نفتالی بنت در بالاترین سطح خود قرار دارد، رژیم صهیونیستی با فشار مقاومت به عقب رانده‌شده و آن‌ها هر شب کابوس موشک‌باران می‌بینند.

در چنین وضعیتی اسرائیل تنهاتر از گذشته و بدون آمریکایی‌ها باید امنیت خودش را حفظ کند. انتشار گزارش سفارشی اخیر توسط موساد بیشتر شبیه یک آگهی تبلیغاتی برای یک کمپانی ورشکسته به منظور پیدا کردن مشتری برای چند کالای بنجل است.  

مقامات امنیتی اسرائیل تلاش می کنند تا این پیام منتشر شود که بعد از خروج آمریکایی‌ها از منطقه همچنان ماشین جنگی سر پا مانده و آن‌ها از امروز به بعد برای اشاعه تروریسم و انتشار جزییات آن محدودیتی قائل نیستند. رژیم صهیونیستی چون یک گراز وحشی قبل از شکار با گرد و خاک به پا کردن برای همه خط و نشان می کشد.

 اخیراً کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی عنوان کرده است فیلمی را که حزب‌الله  از عملیات اسارت دو نظامی اسرائیلی در ژوئیه ۲۰۰۶ منتشر کرد، واقعی است. انتشار گزارشی نیم‌بند از ماجرای ترور در آبسرد نیز با همین پیام از سوی اسرائیل منتشرشده است. اما ساختار شبکه عنکبوتی رژیم صهیونیستی از مدت‌ها قبل با بحران‌های اساسی روبرو شده است و اختلاف میان مقامات اطلاعاتی و ارتش بر سر نوع واکنش به ایران بسیار شدید است؛ درحالی‌که ارتش اسرائیل بر سر رودررویی با تهران یک طراحی ویژه را به کابینه ارائه داده است، این اقدام صدای موساد را درآورده است؛ عامو گلعاد، سرلشکر ذخیره و مسئول سابق در تشکیلات امنیتی می‌گوید: رئیس ستاد ارتش نباید چنین کاری (تهیه نقشه علیه ایران) را انجام دهد بلکه این نخست‌وزیر است که باید سیاست آن را تعیین کند.

طراحی دشمن، استراتژی مقاومت

فشار دشمن برای نرمال کردن ایران و تسلیم در برابر زیاده‌خواهی غرب در دو فاز پیش می‌رود. فاز اول این برنامه ادراکی و روانی با توسل به انتشار گزارش‌هایی اغلب غلو شده است، فاز دوم آن محدود ضرباتی است که آمریکایی‌ها با توسل به برخی عناصر خودفروخته، مزدور و نیز جوخه ترور رژیم صهیونیستی به مقاومت مردمی در منطقه زده است، پیام هر دو فاز عملیات آن است که می‌توانیم آتش جنگ را تا داخل ایران بکشانیم. در هر دو صحنه طراحی‌شده دشمن در سال‌های اخیر شکست‌های سنگینی خورده و به عقب رانده‌شده است.

** بازنده در میان اقیانوس‌ها: آمریکا و رژیم صهیونیستی با اتخاذ رفتار تهاجمی و راه‌اندازی جنگِ زیر سطح جنگ، علیه ایران و محور مقاومت، سعی داشتند با ایجاد دست برتر و تغییر موازنه بازدارندگی، از یک‌سو تغییر محاسبات ایران و وادار شدن به قبول توافق جدید را رقم بزنند و از دیگر سو عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی و حضور تجاری، سیاسی و نظامی اسرائیل در منطقه غرب آسیا را تثبیت کنند.

حمله به مقرهای محور مقاومت در منطقه و جنگ کشتی‌ها بخشی از رفتار تهاجمی آمریکا و رژیم صهیونیستی است که با پاسخ‌های درخور و در تراز بالاتر مواجه شده است. این پاسخ‌ها مقامات آمریکا و اسرائیل را وادار به اعتراف به شکست راهبرد رفتار تهاجمی کرده است. فرمانده سابق نیروی دریایی این رژیم جعلی با صراحت اعلام کرد: «جنگ کشتی‌ها را باختیم».

پشت پرده افشاگری نیویورک تایمز از جزئیات ترور شهید فخری‌زاده

** انهدام میز شطرنج اطلاعاتی: ضربه سنگین مقاومت به ایستگاه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی در منطقه؛ بخشی از بازی با مهره‌های حریف در خانه رقیب بود. در این ماجرا چنان خسارتی به حیثیت دولت‌های غربی وارد شد که کشورهای اروپایی مجبور به دادن بیانیه و اعلام موضع شدند. به گزارش الجزیره دولت‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا در بیانیه مشترک انهدام خانه شیطان در اربیل را محکوم کرده‌اند. نسخه‌ای از این بیانیه جالب‌توجه در وب‌سایت وزارت خارجه انگلیس چاپ شد!

** پاره شدن تور دفاعی؛ برهم خوردن موازنه امنیتی: مقاومت اسلامی با هوشمندی و خلاقیت در به‌کارگیری پرتابه‌های خود موفق شد برای ساعات طولانی، آسمان سرزمین‌های اشغالی را بسته و پروازهای فرودگاه‌های این رژیم را متوقف سازد.

ضعف گسترده سامانه «گنبد آهنین» (که رژیم صهیونیستی میلیون‌ها دلار برای آن هزینه کرده و آن را مرتباً تبلیغ می‌کرد) و نیز ناتوانی نیروی هوایی رژیم در از میان بردن توان موشکی مقاومت، سبب شد توازن قدرت هوایی به سود مقاومت تغییر کرده و ناامنی در جای‌جای سرزمین‌های اشغالی به چشم بخورد. «تساحی دافوش» خبرنگار رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام نمود که مقاومت اسلامی طی یک هفته ۳۶۰۰ موشک به عمق فلسطین اشغالی شلیک کرده که بزرگ‌ترین تعداد موشکی است که از زمان تشکیل اسرائیل به آن شلیک‌شده است. او همچنین تأکید نمود که «حماس ۷۵ درصد از ساکنان اسرائیل را مجبور کرد که به داخل پناهگاه‌ها بروند.»سلسله عملیات غرورآفرین تهدید منطقه‌ای را از مرکز به بیخ گوش صهیونیست‌ها منتقل کرد. این ضربات بی‌نظیر تحولی استراتژیک برای معادلات آتی است. ازاین‌پس دامنه مقاومت افزایش پیداکرده و تهدید برای اسرائیل به‌صورت علنی به نمایش درآمده است.

پشت پرده افشاگری نیویورک تایمز از جزئیات ترور شهید فخری‌زاده

البته انتشار گزارشی تکراری از یک جنایت ناگوار در شمال تهران با قصد فشار به ایران برای ما درس‌هایی نیز در خود دارد. اقدامات امنیت بخش مردان میدان منجر به افزایش قدرت نرم و سخت ایران شد و بازیگری جمهوری اسلامی در مناسبات منطقه‌ای و جهانی را تقویت کرد. در طرف دیگر دیپلماسی تعامل، سهل اندیشی و اشتباه محاسباتی، گرفتار آمدن در فریب استراتژیک آمریکا و اسرائیل را فراهم ساخت. از میدان تا دیپلماسی، در دهه نود شاهد دو نگرش و دوجهان بینی متفاوت بودیم. نگرش انقلابی و جهان‌بینی توحیدی در برابر نگرش غیرانقلابی و جهان‌بینی نئولیبرال، اکنون این اختلاف سطح از میان برداشته‌شده است.

رهبر انقلاب اسلامی پس از ضربات سنگین جوانان مقاومت بر پیکر منحوس رژیم صهیونیستی در پیامی به جوانان کشورهای عرب‌زبان فرمودند: صهیونیست‌ها فلسطین غصب‌شده را از روز اوّل به یک پایگاه تروریسم تبدیل کرده‌اند. اسرائیل نه یک کشور، که یک پادگان تروریستی علیه ملّت فلسطین و دیگر ملّتهای مسلمان است. مبارزه با این رژیم سفّاک، مبارزه با ظلم و مبارزه با تروریسم است و این وظیفه‌ای همگانی است.

مقامات امنیتی در کاخ سفید پس از فرار مفتضحانه از افغانستان به‌خوبی می‌دانند که خانه عنکبوت سست‌تر از همیشه در آستانه فروپاشی است، محاسبات دشمن پس از شهادت شهید سلیمانی با درخشش مردم در خیابان‌های بغداد، دمشق؛ نجف؛ بیروت، صنعا و تهران به هم‌ریخت. آن‌ها به‌خوبی می‌دانند که یک ضربه به مقاومت تبدیل به «ابر رویدادی» دشوار علیه آن‌ها خواهد شد. این واقعه بسیار عظیم، هم‌زمان تحولی شگرف و رستاخیزی غیرقابل‌تصور در تمامی روندهای محیط داخلی، منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای ایجاد خواهد کرد.

منبع: مشرق

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->