واتس‌اپ امکان بالابردن کیفیت عکس‌های ارسالی را اضافه کرد + جزئیات هک آیفون۱۳ پرو در ۱۵ ثانیه + فیلم فدراسیون جهانی فوتبال می‌خواهد انحصار ساخت بازی فیفا را از الکترونیک آرتز بگیرد چرا ایموجی ها زرد رنگ هستند؟ قدرتمندترین مینی یخچال جهان، محصول شوخی با کنسول بازی استفاده آزمایشی از رمزارز ملی در آینده‌ای نزدیک با پایان فیلمبرداری نخستین فیلم در فضا، تیم تولید به زمین بازگشتند سایت LinkedIn در چین تعطیل شد با تور مجازی گوگل روی دیوار چین قدم بزنید آیا بازی «شش روز در فلوجه» چیزی شبیه «بتلفیلد ۳» خواهد شد؟ هارلی کوئین و کینگ شارک در تریلر جدید بازی Suicide Squad چگونه تنظیمات شبکه را در ویندوز ۱۱ ریست کنیم؟ با تبلیغات توییتر به درآمد برسید چگونه پیام‌های واتس‌اپ را بدون باز کردن بخوانیم؟ بهترین ساعت ها و مچ بند های هوشمند بازار ایران (مهر ۱۴۰۰) مجموع ثروت ایلان ماسک از بیل گیتس و وارن بافت بیشتر شد | ثروت او چقدر است؟ ایلان ماسک از توانایی استارلینک برای ارائه اینترنت به هواپیماها در هنگام پرواز خبرداد گوشت‌ کوب با ظاهری جدید به بازار آمد | نوکیا موبایل ۶۳۱۰ را باز تولید کرد + عکس سه بازی «جی‌ تی‌ ای» در تریلوژی جدید راک استار چه تغییراتی خواهند داشت؟ مشخصات و قیمت شیائومی ردمی نوت ۱۱ و ۱۱ پرو لو رفت
رابطه تاریخی کشف پنی‌سیلین و واکسن کرونا چیست؟!
کشف اصلی پنی سیلین را به «الکساندر فلمینگ» نسبت می‌دهند. یک پزشک اسکاتلندی که در قرن ۱۹ زندگی می‌کرده و اگر بخواهید نگاهی به دوران زندگی و کودکی اش بیندازید به یک دانشمند فقیر برخواهید خورد که مثل بسیاری از کاشفان و محققان تاریخ، بچگی سختی را پشت سرگذاشته است.

راستگو | شهرآرانیوز - کشف اصلی پنی سیلین را به الکساندر فلمینگ نسبت می‌دهند. یک پزشک اسکاتلندی که در قرن ۱۹ زندگی می‌کرده و اگر بخواهید نگاهی به دوران زندگی و کودکی اش بیندازید به یک دانشمند فقیر برخواهید خورد که مثل بسیاری از کاشفان و محققان تاریخ، بچگی سختی را پشت سرگذاشته است.

پدر و مادرش کشاورزان ساده‌ای بودند که با مشقت گذران زندگی می‌کردند. او در هفت سالگی پدرش را از دست داده بود و مادرش، بزرگ کردن او و چهار خواهر و برادر دیگرش را عهده دار شد.

شروع ماجرای تحصیلش هم داستانی است. خیرخواهی پدرکشاورزش و نجات جان اشراف زاده‌ای موجب آغاز دانش‌اندوزی الکساندر شد. پدر اشراف زاده برای جبران، هزینه‌های تحصیل او را تقبل کرد و او توانست به مدرسه برود. در دوران نوجوانی اش برای ادامه تحصیل در مدرسه به لندن نزد برادرش رفت. برای درآوردن هزینه‌های زندگی اش در یک شرکت کشتیرانی مشغول به کار شد. او وقتی وارد دانشگاه شد قصد داشت تا جراح شود، اما بعد‌ها به او کار در یک آزمایشگاه پیشنهاد شد و تا پایان عمر زندگی خودش را در آنجا صرف کرد.

ماجرای کشف این آنتی بیوتیک که جهان را زیر و رو کرد خیلی اتفاقی بود. او که قرار بود پله‌های ترقی را خیلی سریع، یکی پس از دیگری سپری کند، چهره زشتِ جنگ، مسیر زندگی اش را به طور کلی تغییر داد. هرچند همین حضورش در جنگ جهانی اول به عنوان یک پزشک نظامی به نقطه عطف زندگی اش تبدیل شد و در‌های جدیدی از علم را به رویش باز کرد. او مجبور به مداوا و التیام بخشیدن به زخم سربازان جنگ می‌شد. زخم‌هایی که عفونی می‌شدند.

برطرف کردن این مشکل آرام آرام به یکی از دغدغه‌های اصلی فلمینگ تبدیل شد؛ چون در آن زمان مواد ضدعفونی کننده پیش از اینکه میکروب را نابود کنند، سلول‌های خود بدن را از بین می‌بردند. به همین علت او به دنبال ماده‌ای بود که افزون بر برطرف کردن عفونت به بافت بدن نیز آسیبی نرساند. کنجکاوی و تلاش او درنهایت به کشف مؤثرترین آنتی بیوتیک یعنی پنی سیلین منجر شد. این ماجرا من را به یاد دغدغه این روزهایمان می‌اندازد.

این روز‌ها که جهان درگیر ویروس ناشناخته و منحوس کروناست و دانشمندان توانستند واکسن کرونا را پیدا کنند. من را به یاد دانشمندانی می‌اندازد که با علم و تحقیق و کوشش، جهان را زیر و رو کردند. دیگر چه کسی می‌تواند تصور کند که در گذشته‌های خیلی دور مردمی از عفونت زخم به واسطه باکتری ساده‌ای می‌مردند. می‌خواهم بگویم اکنون هم باید به دانشمندان و علم اعتماد کنیم تا شاید روزی همچون گذشته واکسن کرونا همان روزنه امید باشد و نجات دهنده و کاشفش همچون الکساندر فلمینگ ناجی این روزهایمان.