سرخط خبرها

خدمت خالصانه برای زائران امام مهربانی‌ها

  • کد خبر: ۸۱۷۴
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲
خدمت خالصانه برای زائران امام مهربانی‌ها
پنج ایستگاه حمایتی و مشارکتی همزمان با دهه آخر صفر در منطقه ۳ برپا شد

فیضی - معاونت فرهنگی شهرداری منطقه ۳ اقدام به مشارکت در ۴ ایستگاه حمایتی و یک ایستگاه مشارکتی در ایام عزدارای امام مهربانی‌ها کرد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه، حجت فرقانی با تأیید خبر فوق گفت: برای استقبال از زائران پیاده محور کلات، منطقه اقدام به مشارکت در ۴ ایستگاه حمایتی و یک ایستگاه مشارکتی کرد که شامل ایستگاه حمایتی واقع در روستای گمیزدر، ایستگاه حمایتی روستای فرخد با مشارکت سپاه ناحیه ۵ حر، ایستگاه پمپ بنزین بهمن (ایستگاه آبشار عاطفه‌ها) با مشارکت سپاه ناحیه ۲ حر و ایستگاه حمایتی نبش بهمن ۴۲ با مشارکت شورای اجتماعی محله بهمن و ایستگاه مشارکتی مهدیه واقع در حد فاصل بهمن ۲۲ و ۲۴ بودند که خدماتی از قبیل پذیرایی، ماساژ، خدمات پزشکی، سرویس بهداشتی و حمام، غرفه کودک، واکس و... به زائران ارائه شد.
فرقانی تصریح کرد: در این راستا شهرداری منطقه ۳ برای برپایی ایستگاه‌های حمایتی اقدام به نصب سازه و بنر و رنگ‌آمیزی مساجد از جمله مسجد مهدیه کرد و همچنین با مشارکت خادمان افتخاری ماشین‌های مخصوص خدمت‌رسانی در مسیر محور کلات تا روستای آبگرم شبانه‌روزی حضور داشتند که اقدام به پذیرایی و خدمات مورد نیاز زائران در این محور انجام شد.
وی افزود: اسکان زائر نیز در مساجد و سالن‌های منطقه ۳ انجام شد که از جمله می‌توان به اسکان حدود ۳۰۰ زائر از ۵ تا ۷ آبان در مسجد مهدیه واقع در بولوار بهمن، اسکان در مسجد ۷۲ تن و مسجد موسی بن جعفر و اسکان در سالن یاس از ۶ تا ۸ آبان برای ۱۵۰ نفر از زائران روستای بردسکن اشاره کرد.
حجت فرقانی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از خدمت‌رسانی به زائران حضرت امام رضا (ع) تصریح کرد: پاک‌سازی مسیر ویژه تردد زائران پیاده دهه آخر صفر با به کارگیری ۲۵۰ نفر نیروی کارگری صورت پذیرفته و تا مسافت ۱۰ کیلومتری جاده کلات در مسیر رفت و برگشت به مشهد اجرایی شده است.
شهردار منطقه ۳ از استقرار ۷۰ دستگاه مخزن ۱۱۰۰ لیتری آب در طول مسیر خبر داد و افزود:
به منظور تخلیه مخازن، جمع‌آوری پسماند و نخاله‌ها در طول مسیر تردد زائران، دو دستگاه خودروی مکانیزه پسماند، دو دستگاه مینی لودر، یک دستگاه لودر و ۵ دستگاه تریلی و کامیون به خدمت گرفته شد.
وی درباره بازآفرینی و زیباسازی مسیر ورودی شهر افزود: از آنجا که مشهد میزبان جمعیت زیادی از زائران در مناسبت‌های مذهبی و به ویژه هفته آخر صفر است، ازاین‌رو پاک‌سازی مسیر‌های ورودی شهر و رنگ‌آمیزی جداول برای حفظ شأن کلان‌شهر مشهد و زائران امام رضا (ع) امری ضروری است که از سوی شهرداری هر ساله انجام می‌شود.
وی در خاتمه اظهار کرد خدمات شهرداری برای پاک‌سازی مسیر پیاده‌روی از روز دوشنبه مورخ ۲۹/۷/۱۳۹۸ آغاز شده و تا هشتم آبان ادامه داشت امیدوارم توانسته باشیم مسیر پیاده‌روی دلپذیری را برای زائران حضرت امام رضا (ع) رقم بزنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->