نمایشگاه کتاب چقدر فروخت؟ آغاز سریال جدید رضا عطاران، عباس جمشیدی‌فر و بهزاد خلج نگهداری از ۹۹ کتاب نایاب ترجمه انگلیسی شاهنامه فردوسی در کتابخانه آستان قدس رضوی رئیس‌جمهور در پیامی برای روز بزرگداشت فردوسی: زبان فارسی آینه فرهنگ مشترک اقوام ایران‌زمین است رئیس انجمن آثار و مفاخر کشور: شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی شناسنامه‌ای از اصالت و هویت ما است یک کتاب جادویی برای فردوسی در نمایشگاه تهران | شاهنامه سه بعدی ویژه کودکان برای نخستین بار رونمایی شد + فیلم مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار شد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴)+فیلم علی‌محمد مؤدب: شعر، جان‌پناه تمدن ایرانی است | بازآفرینی فردوسی‌ها مانع اسیدپاشی فرهنگی می‌شود تشویق ۵ دقیقه‌ای برای «ماموریت غیرممکن» تام کروز نقدپذیری به سبک فراستی؛ «هیچی، مزخرف می‌گویند» فروش ۳۵۰ میلیاردی در سی و ششمین نمایشگاه کتاب تهران اعتراض کارکنان جشنواره فیلم کن به وضعیت حقوقی خود نام‌آوران شاهنامه بر روی پرده تبارشناسی آمدند ابراز همدردی و اظهارات رئیس صداوسیما در بازدید از محل انفجار بندر شهید رجایی بندرعباس معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تأکید کرد: لزوم احیای سازمان کشور‌های فارسی‌زبان با محوریت مشهد معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی: نباید بین هویت ملی و مذهبی تقابل ایجاد کرد | شاهنامه ظرفیتی مغفول در گردشگری فرهنگی رئیس انجمن نسخ خطی ایران از روشی جدید برای تعیین قدمت اسناد خبر داد نقالی، صدای امروزِ فردوسی | گفت‌وگو با پریسا سیمین‌مهر، نقال بین‌المللی شاهنامه فردوسی یاحقی: شاهنامه با نقش‌آفرینی در ساخت هویت فرهنگی ایرانیان، از دیگر آثار متمایز شده است + فیلم
سرخط خبرها

توضیحات کیانوش غریب‌پور درباره پوستر پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان

  • کد خبر: ۸۱۸۳۷
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
توضیحات کیانوش غریب‌پور درباره پوستر پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان
پوستر پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان منتشر شد. این پوستر را کیانوش غریب‌پور طراحی کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز - پوستر پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با طراحی کیانوش غریب‌پور رونمایی شد. غریب‌پور که طراحی هویت بصری و پوستر جشنواره در دوره‌های سیزدهم و چهاردهم را برعهده داشت، امسال نیز پوستر و هویت بصری جشنواره را طراحی کرده است.

‌غریب‌پور درباره طراحی برای چند دوره این جشنواره گفته است: در سه دوره‌ای که طراحی هویت بصری جشنواره را برعهده داشته‌ام، تلاشم این بود که در هر دوره ضمن حفظ شخصیت کاری خودم، فضای تصویری، رنگی و رویکرد متفاوتی را به کار ببرم. دوره سیزدهم یک فضای آیکونیک از ساز‌ها ساخته بودم، سال گذشته یک فضای تصویری رنگی از عناصری که نماد اجرا و پرفورمنس و ارائه را تداعی می‌کنند، بهره گرفتم و این بار تلاش کردم عناصر را ساده‌تر به نمایش بگذارم و ضمن حرکت در مسیر قبلی از تکرار و شباهت پوستر این دوره به دوره‌های قبل پرهیز کنم.

‌غریب‌پور درباره پوستر این دوره از جشنواره و نمادپردازی آن هم گفته است: برخلاف دوره‌های قبل که نشانی از ساز‌های ایرانی در پوستر دیده می‌شد این بار از یک تصویر عمومی‌تر و شبیه به ساز بادی استفاده کرده‌ام که اعلان و بیدارباش را القا می‌کند و از برگزاری جشنواره خبر می‌دهد. استفاده از نماد‌های بصری با معانی عمومی‌تر رویکرد جدیدی است برای اینکه به برگزاری جشنواره در شاخه‌های متعدد اشاره شود.


‌غریب‌پور همچنین درباره موتیف‌های بیرون‌زده از دهانه ساز توضیح داده است: این موتیف‌ها شبیه به نت، اما در عین حال گیاهی و در حال رشد هستند که به اختصاص جشنواره به نسل جوان اشاره دارد. برای فضاسازی اطراف این نماد هم سراغ نماد‌های آشنا در کار‌های گرافیکی خودم رفتم که بتواند ریتم و تکثیر فضای موسیقایی را در کل پوستر نمایش بدهد. همچنین ضمن در نظر داشتن تفاوت و تازگی پوستر نسبت به سال‌های گذشته، طیف رنگ‌هایی را مد نظر قرار دادم که احتمالا برای هنرمندان جوان و نسل جدید قابل پسند باشد. شاید نسل ما رنگ‌های دیگری بپسندد، اما میانگین سنی شرکت‌کنندگان در جشنواره موسیقی جوان سلیقه دیگری دارد که امیدوارم به آن نزدیک شده باشم.

‌غریب‌پور سال ۱۳۹۸ و در سیزدهمین دوره جشنواره، لوگوی تازه‌ای برای جشنواره موسیقی جوان طراحی کرده که شامل یک پرنده، فضای دیاپازون و چند عنصر تصویری دیگر مرتبط با موسیقی است.

 

منبع: مهر به نقل از روابط عمومی جشنواره موسیقی جوان

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->