«آقای دیوانه» روانه بازار شد! سفرنامه «عطر فلفل» منتشر شد روزی که سعید روستایی برای اولین بار مقابل دوربین رفت دستمزدهای میلیاردی در شبکه نمایش خانگی | هزینه‌های پنهان تولید سریال‌ها غفلت سینمای ایران از نوجوانان قهرمان دفاع مقدس «سوپرمن» در ده روز تاریخ‌ساز شد نوبل ادبیات ۲۰۲۵؛ رقابت نویسندگان با موسیقیدان‌ها! الناز ملک در پشت صحنه فیلم جدید منوچهر هادی + عکس فرهاد اصلانی تنها انتخاب برای نقش اصلی «لاک‌پشت» بود پویانمایی یوز؛ سفیر جدید حفاظت از گونه‌های در خطر انقراض «اشوان» در بیمارستان بستری شد + علت و عکس (۸مهر۱۴۰۴) هانیه توسلی در پشت صحنه سریال «کنکل» + عکس بازیگر سریال «محکوم»: جواد عزتی به من بازیگری را آموخت صوت | آهنگ جدید حجت اشرف‌زاده با نام «تنهایی» منتشر شد + لینک دانلود اعلام ۵۷ فیلم کوتاه داستانی راه‌یافته به بخش ملی جشنواره کوتاه تهران + اسامی اعلام جدول نمایش فیلم‌های جشنواره کودک اصفهان | چهار پردیس میزبان آثار جشنواره شدند گرافیک در عصر هوش مصنوعی | انجمن صنفی طراحان گرافیک میزبان یک نشست تخصصی شد «جاستین بیبر»، ستاره موسیقی، حال خوشی ندارد
سرخط خبرها

توضیحات کیانوش غریب‌پور درباره پوستر پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان

  • کد خبر: ۸۱۸۳۷
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
توضیحات کیانوش غریب‌پور درباره پوستر پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان
پوستر پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان منتشر شد. این پوستر را کیانوش غریب‌پور طراحی کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز - پوستر پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با طراحی کیانوش غریب‌پور رونمایی شد. غریب‌پور که طراحی هویت بصری و پوستر جشنواره در دوره‌های سیزدهم و چهاردهم را برعهده داشت، امسال نیز پوستر و هویت بصری جشنواره را طراحی کرده است.

‌غریب‌پور درباره طراحی برای چند دوره این جشنواره گفته است: در سه دوره‌ای که طراحی هویت بصری جشنواره را برعهده داشته‌ام، تلاشم این بود که در هر دوره ضمن حفظ شخصیت کاری خودم، فضای تصویری، رنگی و رویکرد متفاوتی را به کار ببرم. دوره سیزدهم یک فضای آیکونیک از ساز‌ها ساخته بودم، سال گذشته یک فضای تصویری رنگی از عناصری که نماد اجرا و پرفورمنس و ارائه را تداعی می‌کنند، بهره گرفتم و این بار تلاش کردم عناصر را ساده‌تر به نمایش بگذارم و ضمن حرکت در مسیر قبلی از تکرار و شباهت پوستر این دوره به دوره‌های قبل پرهیز کنم.

‌غریب‌پور درباره پوستر این دوره از جشنواره و نمادپردازی آن هم گفته است: برخلاف دوره‌های قبل که نشانی از ساز‌های ایرانی در پوستر دیده می‌شد این بار از یک تصویر عمومی‌تر و شبیه به ساز بادی استفاده کرده‌ام که اعلان و بیدارباش را القا می‌کند و از برگزاری جشنواره خبر می‌دهد. استفاده از نماد‌های بصری با معانی عمومی‌تر رویکرد جدیدی است برای اینکه به برگزاری جشنواره در شاخه‌های متعدد اشاره شود.


‌غریب‌پور همچنین درباره موتیف‌های بیرون‌زده از دهانه ساز توضیح داده است: این موتیف‌ها شبیه به نت، اما در عین حال گیاهی و در حال رشد هستند که به اختصاص جشنواره به نسل جوان اشاره دارد. برای فضاسازی اطراف این نماد هم سراغ نماد‌های آشنا در کار‌های گرافیکی خودم رفتم که بتواند ریتم و تکثیر فضای موسیقایی را در کل پوستر نمایش بدهد. همچنین ضمن در نظر داشتن تفاوت و تازگی پوستر نسبت به سال‌های گذشته، طیف رنگ‌هایی را مد نظر قرار دادم که احتمالا برای هنرمندان جوان و نسل جدید قابل پسند باشد. شاید نسل ما رنگ‌های دیگری بپسندد، اما میانگین سنی شرکت‌کنندگان در جشنواره موسیقی جوان سلیقه دیگری دارد که امیدوارم به آن نزدیک شده باشم.

‌غریب‌پور سال ۱۳۹۸ و در سیزدهمین دوره جشنواره، لوگوی تازه‌ای برای جشنواره موسیقی جوان طراحی کرده که شامل یک پرنده، فضای دیاپازون و چند عنصر تصویری دیگر مرتبط با موسیقی است.

 

منبع: مهر به نقل از روابط عمومی جشنواره موسیقی جوان

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->