به گزارش شهرآرانیوز - پوستر پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با طراحی کیانوش غریبپور رونمایی شد. غریبپور که طراحی هویت بصری و پوستر جشنواره در دورههای سیزدهم و چهاردهم را برعهده داشت، امسال نیز پوستر و هویت بصری جشنواره را طراحی کرده است.
غریبپور درباره طراحی برای چند دوره این جشنواره گفته است: در سه دورهای که طراحی هویت بصری جشنواره را برعهده داشتهام، تلاشم این بود که در هر دوره ضمن حفظ شخصیت کاری خودم، فضای تصویری، رنگی و رویکرد متفاوتی را به کار ببرم. دوره سیزدهم یک فضای آیکونیک از سازها ساخته بودم، سال گذشته یک فضای تصویری رنگی از عناصری که نماد اجرا و پرفورمنس و ارائه را تداعی میکنند، بهره گرفتم و این بار تلاش کردم عناصر را سادهتر به نمایش بگذارم و ضمن حرکت در مسیر قبلی از تکرار و شباهت پوستر این دوره به دورههای قبل پرهیز کنم.
غریبپور درباره پوستر این دوره از جشنواره و نمادپردازی آن هم گفته است: برخلاف دورههای قبل که نشانی از سازهای ایرانی در پوستر دیده میشد این بار از یک تصویر عمومیتر و شبیه به ساز بادی استفاده کردهام که اعلان و بیدارباش را القا میکند و از برگزاری جشنواره خبر میدهد. استفاده از نمادهای بصری با معانی عمومیتر رویکرد جدیدی است برای اینکه به برگزاری جشنواره در شاخههای متعدد اشاره شود.
غریبپور همچنین درباره موتیفهای بیرونزده از دهانه ساز توضیح داده است: این موتیفها شبیه به نت، اما در عین حال گیاهی و در حال رشد هستند که به اختصاص جشنواره به نسل جوان اشاره دارد. برای فضاسازی اطراف این نماد هم سراغ نمادهای آشنا در کارهای گرافیکی خودم رفتم که بتواند ریتم و تکثیر فضای موسیقایی را در کل پوستر نمایش بدهد. همچنین ضمن در نظر داشتن تفاوت و تازگی پوستر نسبت به سالهای گذشته، طیف رنگهایی را مد نظر قرار دادم که احتمالا برای هنرمندان جوان و نسل جدید قابل پسند باشد. شاید نسل ما رنگهای دیگری بپسندد، اما میانگین سنی شرکتکنندگان در جشنواره موسیقی جوان سلیقه دیگری دارد که امیدوارم به آن نزدیک شده باشم.
غریبپور سال ۱۳۹۸ و در سیزدهمین دوره جشنواره، لوگوی تازهای برای جشنواره موسیقی جوان طراحی کرده که شامل یک پرنده، فضای دیاپازون و چند عنصر تصویری دیگر مرتبط با موسیقی است.
منبع: مهر به نقل از روابط عمومی جشنواره موسیقی جوان