ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بدترین خط حمله بارسلونا با کومان پس از ۱۸‌سال

  • کد خبر: ۸۱۹۲۶
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
بدترین خط حمله بارسلونا با کومان پس از ۱۸‌سال
آمار ناامیدکننده خط آتش آبی‌و‌اناری‌ها در فصل جدید فوتبال اروپا، هواداران بارسلونا را نگران کرده‌است.

گروه ورزش/شهرآرانیوز، شروع ناامیدکننده تیم فوتبال بارسلونا در فصل جاری از ۱۸‌سال پیش تا‌به‌امروز بی‌سابقه بوده است. به گزارش مارکا، مشکلات بارسلونا خیلی فراتر از حد تصور است و فقط به مشکلات مالی محدود نمی‌شود. جدایی لوئیس سوارز در تابستان سال گذشته و پس از او لیونل مسی و آنتوان گریزمان در تابستان سال جاری، ضرباتی جبران‌ناپذیرتر از چیزی که تصور می‌شد، به کاتالان‌ها زده است و به‌همین‌دلیل هم در میان مشکلات متعددی که تیم کاتالان در این فصل دارد، ناکارآمدی خط‌حمله‌اش شاید بیشتر از همه در‌معرض دید است. گواهش هم آمار ضعیف تعداد گل‌های زده تیم است که تقریبا در ۲ دهه اخیر بی‌سابقه بوده است.

تیم آبی‌و‌اناری‌پوش نیوکمپ در ۵ بازی این فصلش در لالیگا فقط ۸ گل زده است که بدترین آمار آن در ۵ هفته ابتدایی لیگ از سال‌۲۰۰۳ به بعد است. نکته جالب این است که آن سال هم خوان لاپورتا تازه دوره (اول) ریاستش در بارسلونا را آغاز کرده بود و یک مربی هلندی دیگر، فرانک رایکارد، هدایت تیم را برعهده داشت. در آن فصل کاتالان‌ها در ۵ بازی نخستشان فقط ۵ گل زدند. شروع ضعیف در‌نهایت مانع قهرمانی بارسلونا شد و این تیم در رقابت با والنسیا مغلوب شد و به نایب‌قهرمانی با ۵ امتیاز اختلاف نسبت به خفاش‌ها رضایت داد. در رقابت‌های حذفی هم آن‌ها خیلی خوش‌شانس نبودند و در جام حذفی توسط رئال‌ساراگوسا حذف شدند و در جام یوفا نیز به سلتیک باختند.

خط حمله ضعیف تیم رایکارد در آن فصل مانند خط حمله هم‌وطنش در تیم این فصل، بی‌ثبات بود و رونالدینیو تنها‌بازیکن ثابت در ترکیب اصلی تیم بود و بازیکنان دور‌و‌برش تغییر می‌کردند که شامل ریکاردو کوارشما، خاویر ساویولا، پاتریک کلایورت و سرخیو گارسیا می‌شد. شباهت‌های موجود میان تیم فعلی و تیم ۱۸‌سال پیش کاملا مشهود است. این‌بار ممفیس دپای بازیکن ثابت ترکیب اصلی تیم شده است، اما بی‌ثباتی بازیکنان دور‌و‌برش کار را خراب کرده است. البته تیم امسال به‌مراتب اوضاع بدتری نسبت به آن سال‌ها دارد. اول از همه اینکه آبی‌و‌اناری‌ها امسال علاوه بر خط حمله، بازیکن بازی‌ساز یا پلی‌میکر مطمئنی در ترکیب خود ندارند؛ در‌حالی‌که ۱۸‌سال پیش ستاره‌هایی مثل اینیستا و ژاوی رفته‌رفته در ترکیب کاتالان‌ها جا باز می‌کردند. ضمن اینکه تیم رایکارد حداقل در فاز دفاعی با حضور پویول و مارکز، تا حدودی مطمئن عمل می‌کرد، اما رونالد کومان امسال حتی بازیکن قابل‌اعتمادی در خط دفاعی هم ندارد.

با رفتن مسی، مارتین برایت‌ویت و آنتوان گریزمان مهاجمان اصلی تیم در بازی‌های اول فصل بودند، اما برایت‌ویت مصدوم شد و گریزمان هم به اتلتیکومادرید برگشت. به‌همین‌دلیل کومان مجبور شده به امثال یوسف دمیر، فیلیپه کوتینیو و لوک دیونگ و حتی در مواقع ناچاری به رونالد آرائوخو و جرارد پیکه برای گل‌زنی اتکا کند.

ممفیس دپای بازیکن جدید تیم شروعی عالی داشت، اما هرچه گذشت او هم دچار اُفت شد و تنها امید هواداران بارسلونا هم کم‌رنگ شد. لوک دیونگی که بارسلونا دیوانه‌وار برای خریدش تلاش کرد و در آخرین لحظات بازار بالاخره به چنگش آورد هم تا الان فقط سایه‌ای از بازیکنی بود که در سویا می‌درخشید و در این فصل هنوز یک شوت هم برای تیم جدیدش نزده است.

از کوتینیو هم چیزی بیشتر از آنچه در فصول گذشته بود، ندیدیم؛ ضمن اینکه او برای مدتی طولانی مصدوم بوده است و طول می‌کشد تا دوباره بازیکن سرعتی سابق شود. یوسف دمیر هم که در حد بارسا و کلید حل مشکلات این تیم نیست. با‌این‌اوضاع و مشکلات اقتصادی، مشخص نیست که لاپورتا چه تصمیمی برای بازار نقل‌وانتقالات بعدی دارد و آیا خواهد توانست مهاجمی با پتانسیل حل مشکلات موجود در خط حمله تیم پیدا کند یا نه.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->