در برنامه میان‌مدت شهرداری مشهدمقدس، نوآوری و هوشمندسازی در اولویت قرار گرفته است دوره ششم مدیریت شهری مشهدمقدس به خلاقیت و نوآوری اهمیت ویژه‌ای می‌دهد باید ظرفیت‌های بسیج را به افراد فعال در عرصه علم و فناوری معرفی کنیم آغاز اولین رویداد خلاقیت و نوآوری در مشهدمقدس از امروز (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره برداری از بوستان‌های ویژه بانوان در مشهدمقدس کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود خلاقیت و نوآوری ضرورت توسعه شهری قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم
سرخط خبرها

تأمین حدود ۱۴۰۰ جای پارک پیرامون حرم مطهر امام رضا

  • کد خبر: ۸۲۰۶۰
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
تأمین حدود ۱۴۰۰ جای پارک پیرامون حرم مطهر امام رضا
ایمان فرهمندی، رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با هدف گسترش حمل ونقل عمومی در هسته مرکزی شهر مشهد، تأمین حدود ۱۴۰۰جای پارک در محدوده اطراف حرم مطهر رضوی در دستورکار قرار دارد.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با هدف گسترش حمل ونقل عمومی در هسته مرکزی شهر، تأمین حدود ۱۴۰۰جای پارک در محدوده اطراف حرم مطهر رضوی در دستورکار قرار دارد.

ایمان فرهمندی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه ساخت پارکینگ می‌تواند تشویق کننده شهروندان برای استفاده بیشتر از خودرو شخصی باشد، افزود: باتوجه به این موضوع، ساخت پارکینگ اولویت نخست کمیسیون عمران و شورای شهر نیست. با این حال، در بسته تشویقی شورا برای استفاده شهروندان از ناوگان حمل ونقل همگانی در مسیر‌های منتهی به مبادی حرم مطهر، تأمین پارکینگ به تعداد محدودی مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا در محدوده شهدا، مجد، پایانه امام رضا (ع) و مسیر‌های منتهی به حرم مطهر رضوی در حال تأمین پارکینگ هستیم تا رفت وآمد در هسته مرکزی شهر را با حمل ونقل عمومی گسترش دهیم.

الیت؛ یک اقدام مکمل در حمل ونقل شهریتأمین حدود ۱۴۰۰ جای پارک پیرامون حرم مطهر امام رضا

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر با اشاره به رویکرد شورا درباره موضوع الیت، اجرای این پروژه را در شهر یک اقدام مکمل در حوزه حمل و نقل شهری دانست و اظهار کرد: در حوزه حمل ونقل شهری وظیفه ما ایجاد زیرساخت‌های لازم برای آسان سازی سفر‌های درون شهری شهروندان و حمل ونقل همگانی و پاک است.

فرهمندی بیان کرد: در مرحله دوم باید کار آموزش و اطلاع رسانی را دنبال کنیم تا مردم به سمت استفاده از سیستم‌های کم آسیب سوق داده شوند.

وی با اشاره به اینکه شاید بخشی از مردم به تغییر مدل سفر‌های درون شهری و استفاده از سامانه حمل ونقل عمومی تمایل نداشته باشند، افزود: برای این دسته از شهروندان به ناچار اقدامات ایجابی مکمل، مانند محدودیت‌های ترافیکی و پارک هزینه دار در حاشیه خیابان‌های اصلی تعریف می‌شود.

عضو شورای شهر اظهار کرد: وقتی ۵۰تا۸۰درصد شهروندان از حمل و نقل عمومی استفاده کنند، برای دیگر شهروندانی که از خودرو شخصی استفاده می‌کنند، باید محدودیت‌هایی اعمال شود. اینجاست که موضوع الیت، محدودیت‌های ترافیکی و هزینه گرفتن برای پارک در حاشیه خیابان معنا پیدا می‌کند.

فرهمندی اولویت قراردادن الیت در سامانه حمل و نقل شهری را اشتباه دانست و افزود: در این راستا مدیریت شهری در دوره‌های گذشته به جای اینکه به دنبال گسترش حمل ونقل همگانی باشد و ناوگان این بخش را نوسازی کند، ابتدا به سراغ اجرای طرح‌های ترافیکی رفته و پروژه‌هایی مانند دریافت هزینه برای پارک در حاشیه خیابان‌ها را اجرا کرده است. این اقدام نارضایتی عمومی ایجاد کرد و کارآمدی لازم را هم نداشت.

بازبینی اساسی در وضعیت پارکینگ‌های مکانیزه

وی درباره وضعیت پارکینگ‌های مکانیزه در مناطق پرتردد شهر نیز گفت: به هرحال به فضای پارک خودرو در شهر نیاز داریم. در این حوزه وضعیت تعدادی از پارکینگ‌های مکانیزه مانند پارکینگ باغ ملی بازبینی شده است و دیگر پارکینگ‌های مکانیزه شهر نیز در برنامه قرار دارند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای شهر با اشاره به تعدادی از پارکینگ‌های مکانیزه در برخی مناطق شهری که سال‌ها بدون استفاده باقی مانده اند، بیان کرد: موضوع بی استفاده بودن و کارایی نداشتن این پارکینگ‌های مکانیزه به معنی نابودی سرمایه شهر است. به همین دلیل برای این دسته از پارکینگ‌های مکانیزه موضوع بازبینی و قرارگرفتن در مکان‌های دیگر در دستورکار خواهد بود.

وی تأکید کرد: برای این پارکینگ‌ها تا زمانی که مفید هستند، کاربری پارک شهری تعریف کرده ایم، اما زمانی که بدون استفاده قرار بگیرند، به مسیر‌های دیگری منتقل می‌شوند تا از آن‌ها استفاده بهینه شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->