ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟ گوشی Samsung Galaxy C55 خودنمایی کرد | میان‌رده‌ای که ادای پرچمدارها را درمی‌آورد تیک‌تاک: ممنوعیت فعالیت ما در آمریکا ناقض قوانین این کشور است هوش مصنوعی اپل کاملا روی دستگاه اجرا می‌شود و نیازی به اینترنت ندارد نقش هوش مصنوعی در بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ | فناورانه‌ترین دوره مسابقات المپیک ابزار VASA-1 تصاویر را سخنگو می‌کند | خوب و بد هوش مصنوعی جدید مایکروسافت
سرخط خبرها

هواوی با ارائه Nova Y۶۰ نشان داد قصد پا پس کشیدن از بازار جهانی را ندارد

  • کد خبر: ۸۲۱۰۰
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
هواوی با ارائه Nova Y۶۰ نشان داد قصد پا پس کشیدن از بازار جهانی را ندارد
Nova Y۶۰ یکی از تازه‌ترین محصولات این شرکت است که چند هفته پیش به بازار عرضه شده و در کنار قیمت مناسب، امکانات خوبی در اختیار کاربرانش گذاشته است.

به گزارش شهرآرانیوز - در یک سال گذشته، شرکت هواوی به دلیل تحریم‌های آمریکا بخشی از بازار خود را از دست داد. حتی دسترسی محصولات تازه این شرکت به اندروید و دیگر خدمات گوگل هم قطع شد. با وجود این، گوشی‌ساز موفق چینی از تلاش دست برنداشته است و با طراحی سیستم‌عامل بومی هارمونی، تلاش می‌کند سهم خود را از بازار موبایل جهان پس بگیرد. Nova Y۶۰ یکی از تازه‌ترین محصولات این شرکت است که چند هفته پیش به بازار عرضه شده و در کنار قیمت مناسب، امکانات خوبی در اختیار کاربرانش گذاشته است.

نوا Y۶۰ از طراحی به‌روز با لبه‌های خمیده برخوردار است که نگهداشتن و کار با آن را آسان‌تر می‌کند. این گوشی با وجود داشتن باتری بزرگ با ظرفیت ۵ هزار میلی‌آمپر ساعت، تنها ۱۸۵ گرم وزن دارد و برای استفاده همه سنین مناسب است. اقتصادی بودن نوا Y۶۰ هواوی باعث نمی‌شود خریداران چیزی را از دست بدهند و این گوشی از قابلیت‌های مدرن و کاربردی، چون درگاه Type-C، جک هدفون ۳.۵ میلی متری، بلوتوث ۵.۱ و شکاف کارت حافظه Micro SD برخوردار است. صفحه نمایش ۶.۶ اینچی گوشی با وضوح تصویر +HD خود، ۱۶.۷ میلیون رنگ مختلف را تولید می‌کند. ویژگی مهم این صفحه نمایش، گستره دینامیکی وسیع‌تر در مقایسه با محصولات این رده قیمتی است که تماشای فیلم و تصاویر را لذت بخش‌تر می‌کند. گستره دینامیکی وسیع‌تر به معنای توانایی بهتر صفحه نمایش در تفکیک رنگ‌ها و هم‌چنین نمایش جزئیات بیشتر تصویر در نواحی تاریک صحنه است.

این گوشی از یک نمایشگر TFT LCD با وضوح تصویر ۱۶۰۰×۷۲۰ پیکسل بهره می‌برد که نیاز کاربران مختلف را به‌خوبی برآورده می‌کند.

هواوی گوشی نوا Y۶۰ را با دوربین سه‌تایی طراحی کرده است. این گوشی از دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر باکیفیت و ضبط ویدئو ۱۰۸۰ با جزئیات بالا بهره می‌برد.

نوا Y۶۰ از یک دوربین اولتراواید ۵ مگاپیکسلی و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق نیز برخوردار است و یک تجربه کامل را ارائه می‌کند. خریداران با بهره‌گیری از دوربین اولتراواید این گوشی با میدان دید ۱۲۰ درجه، می‌توانند سوژه‌های بیشتری را ثبت کنند که برای گرفتن عکس‌های دسته جمعی یا مناظر زیبا بسیار کاربردی است. این محصول در زمینه سلفی هم از دوربین ۸ مگاپیکسلی با فناوری کاهنده نویز برخوردار است. دوربین سلفی نوا Y۶۰ با بهره‌گیری از فناوری پیشرفته کاهنده نویز و فناوری بهبوددهنده HDR، حتی در نور کم هم سلفی‌های قابل قبولی می‌گیرد. شاید در ظاهر دوربین ۱۳ یا ۸ مگاپیکسلی این محصول معمولی به نظر برسد، اما آنچه موجب متمایز شدن دوربین نوا Y۶۰ از محصولات هم‌رده می‌شود، فناوری‌های نرم‌افزاری و پردازشی اختصاصی این شرکت است. برای نمونه، قابلیت ۵.۰ Huawei Beauty Mode امکان افزایش زیبایی رنگ پوست و چهره در کنار اضافه کردن اشیا به تصویر را می‌دهد. این قابلیت از فناوری پیشرفته هوش مصنوعی بهره می‌گیرد.

ممکن است از یک گوشی ۱۸۵ گرمی انتظار دوام طولانی باتری را نداشته باشید، اما نوا Y۶۰ از یک باتری بزرگ با ظرفیت ۵ هزار میلی آمپر ساعت بهره می‌برد که نیاز یک روز کاربران با استفاده معمولی را به‌خوبی برآورده می‌کند. هم‌چنین این گوشی از فناوری پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی برای مصرف بهینه‌تر باتری استفاده می‌کند که باعث افزایش دوام باتری می‌شود.

در بخش سخت افزاری، نوا Y۶۰ دارای پردازنده ۸ هسته‌ای MediaTek Helio P۳۵ با ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی است. البته اگر به نظرتان این ظرفیت حافظه خیلی کم است، می‌توانید کارت حافظه microSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت را هم به گوشی خود اضافه کنید.

در نهایت، قیمت این گوشی اقتصادی هم چیزی حدود ۲۰۶ دلار است که با ورودش به بازار موبایل کشورمان احتمالا برای خریدنش باید هزینه‌ای بین ۵.۵ تا ۶ میلیون تومان را کنار بگذارید.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->