فراخوان ثبت‌نام راهنمای‌زائر افتخاری ویژه دهه پایانی صفر در مشهد درباره محبوبیت مهندس جواد شهرستانی شهردار دهه چهل مشهد بلعیدن موادمخدر در مشهد، سوداگر مرگ را راهی بیمارستان کرد (۱۸ تیر ۱۴۰۳) در یکصدوهجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس (دوشنبه، ۱۸ تیر ۱۴۰۳) چه گذشت؟ | موحدیان: رئیس‌جمهور منتخب توجه ویژه به مشهد داشته باشد + فیلم سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: رئیس جمهور منتخب همانند شهید جمهور به جبهه مقاومت کمک کند تعامل با مردم و دفاع از مدیریت شهری | ماموریت‌های اداره کل حقوقی شهرداری مشهد «تقاطع چهارسطحی آزادگان» در مشهد؛ کلان‌پروژه‌ای بی‌نظیر در شرق کشور ترافیک سنگین در بزرگراه شهید چراغچی، خیابان شیرازی و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۸ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۶۳۶ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۰ نفر در تصادفات ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۸ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۱۸ تیر ۱۴۰۳) علت لغو قطار مشهد به سرخس در شامگاه گذشته (۱۷ تیر ۱۴۰۳) چه بود؟  پلمب واحد‌های صنفی مزاحم و انبار‌های ضایعات متخلف در مشهد انتصاب سرپرست اداره کل حوزه شهردار و امور شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ثبت نام بیش از ۲۹ هزار خانواده مشهدی در سامانه سرویس مدارس «سپند» (۱۷ تیر ۱۴۰۳) آمادگی مشهد برای برگزاری مراسم‌های دهه اول محرم اکران تصاویر خادمان حسینی در قاب مفاخر در مشهد حمایت از ۵٠٠ ایستگاه صلواتی در قالب طرح «حسینیه‌ای به وسعت شهر» در مشهد روایتی تاریخی از هجوم به زائران و مجاوران حرم‌رضوی در محرم ۹ قرن پیش برگزاری جلسه هماهنگی ستاد اربعین شهرداری مشهد شهروند خبرنگار | درخواست بهسازی پیاده رو بین سیدرضی ۲۵ و ۲۷ مشهد + پاسخ بهره‌برداری از مرکز دندانپزشکی شهرداری مشهد تا یک ماه دیگر
سرخط خبرها

دعوت از اقشار مختلف مردم برای حضور باشکوه در راهپیمایی ۱۳ آبان

  • کد خبر: ۸۲۱۷
  • ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۲
دعوت از اقشار مختلف مردم برای حضور باشکوه در راهپیمایی ۱۳ آبان
بنیامین یوسف زاده | ۴۰ سال پیش در چنین روزی، رخدادی در ایران به وقوع پیوست که تاروپود استکبار جهانی را به لرزه انداخت. تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره)، اتفاق بزرگی بود که روحیه ضداستکباری انقلاب نوپای ایران اسلامی را به جهانیان نشان داد و ندای استقلال خواهی یک ملت انقلابی را به رخ دنیا کشید. ۴۰ سال بعد از آن روز ایران اسلامی همچنان با همان روحیه استکبارستیز خود خاری بر چشم دشمنان است و مردم شهیدپرورمان در جای جای کشور، این یوم ا... بزرگ را به جشن می‌نشینند. سیزدهم آبان ماه، روز دانش آموز نیز نام گرفته و علت نام گذاری این روز، واقعه کشتار جمعی از دانش آموزان تهرانی است که به نشانه اعتراض به حکومت پهلوی، صبح روز ۱۳ آبان۱۳۵۷ در محوطه دانشگاه تهران جمع شده بودند. به همین دلیل امروز در کنار مردم همیشه در صحنه مشهد در راهپیمایی گرامیداشت این روز، دانش آموزان مشهدی نیز در مقاطع مختلف به عرصه مبارزه با استکبار می‌آیند. امسال نیز راهپیمایی باشکوه روز ۱۳ آبان قرار است همپای سایر نقاط کشور با حضور اقشار مختلف شهر برگزار شود. در این راستا دستگاه‌های مختلف همانند سال‌های گذشته با آماده سازی زیرساخت‌های این حضور مقتدرانه، زمینه را برای راهپیمایی هرچه باشکوه‌تر روز ۱۳ آبان فراهم می‌کنند. بنابر اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، راهپیمایی ۱۳ آبان در مشهد با حضور مردم، طلاب، دانشجویان، استادان و دانش آموزان ساعت ۸:۳۰ از میدان بسیج به سوی حرم مطهر رضوی انجام می‌شود و شرکت کنندگان پس از اجتماع در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی به سخنرانی سردار سرلشکر رحیم صفوی، مشاور عالی رهبری، گوش فرا خواهند داد.
نواختن زنگ استکبارستیزی ازجمله برنامه‌های روز ۱۳ آبان است که در تمام مدارس استان به صدا درمی آید و مراسم نمادین آن ساعت ۸ در آموزشگاه سیزدهم آبان عنصری مشهد برگزار خواهد شد.

اکران شهری ۳۵قاب عکس از شهدای دانش آموز
سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی-فرهنگی شهرداری مشهد نیز با اشاره به مشارکت شهرداری منطقه ۸ در گرامیداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: مدیریت شهری با همکاری اداره کل آموزش وپرورش چندصد دستگاه اتوبوس را برای انتقال دانش آموزان به محل برگزاری راهپیمایی روز ۱۳ آبان تدارک دیده است. رضا دانای سیج اظهار کرد: نصب جایگاه و اکران بنر‌هایی به مناسبت حوادث تاریخی ۱۳ آبان، فضاسازی میادین و پانل‌های شهر، استقرار ۴غرفه توزیع پوستر و اقلام فرهنگی و تأمین تجهیزات صوتی ازجمله تمهیدات سازمان اجتماعی-فرهنگی شهرداری مشهد به مناسبت گرامیداشت این یوم ا... است. وی همچنین از برگزاری یادواره کشوری «شهید فهمیده و ۳۶هزار شهید دانش آموز» به مناسبت این ایام در نمایشگاه بین المللی مشهد خبر داد و اضافه کرد: اکران شهری ۳۵قاب عکس از شهدای دانش آموز و فضاآرایی بوستان ریحانه با نماد‌های ۱۳ آبان، از دیگر اقدامات این سازمان در حوزه تبلیغات شهری است. وی بیان کرد: ویژه برنامه‌های گوناگونی نظیر اجرای سرود روز ۱۳ آبان توسط ۳۰۰نفر از دانش آموزان و حضور غرفه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی، سیاسی با مشارکت شهرداری مشهد، سپاه، آستان قدس، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش وپرورش و انجمن‌های دانش آموزی در مسیر راهپیمایی اجرا خواهد شد. دانای سیج ادامه داد: در پایان مراسم راهپیمایی روز ۱۳ آبان، دانش آموزان و سایر شرکت کنندگان برای زیارت و اقامه نماز جماعت در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی حضور خواهند یافت.
وی با تأکید بر اینکه «یوم ا... ۱۳ آبان روز سرنوشت ساز تاریخ انقلاب اسلامی است و مخصوص دانش آموزان نیست»، تأکید کرد: از شهروندان همیشه در صحنه دعوت می‌شود تا با حضور پرشور خود در راهپیمایی یوم ا... ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، حماسه‌ای دیگر از جنس حضور و غیرت بیافرینند.

سرویس دهی رایگان قطارشهری
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد نیز گفت: برای تسهیل در رفت وآمد راهپیمایان و اهمیت حضور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز، امروز سرویس دهی خطوط قطارشهری از ساعت ۷ تا ۹ در تمامی ایستگاه‌ها رایگان خواهد بود. وحید مبین مقدم افزود: از ساعت ۱۱ تا ۱۳ در ایستگاه بسیج واقع در خط یک و ایستگاه شهدا واقع در خط ۲ سرویس دهی رایگان انجام می‌شود.

سرویس دهی ویژه ۳۰۰ دستگاه اتوبوس
مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد نیز از سرویس دهی ۳۰۰ دستگاه اتوبوس به راهپیمایان در ۱۳ آبان خبر داد.
سیدمهدی حسینی پویا گفت: مبدأ راهپیمایی روز ۱۳ آبان، میدان بسیج و حرکت به سمت حرم مطهر رضوی است. به همین دلیل از ساعات اولیه روز سرویس دهی از مدارس به سمت کانون راهپیمایی انجام می‌شود.
وی درباره ۵ پایانه مسیر برگشت از راهپیمایی گفت: این پایانه‌های موقت در اطراف حرم مطهر، واقع در خیابان آیت ا... شیرازی، میدان بیت المقدس، خیابان طبرسی، خیابان نواب صفوی ۵ و خیابان شهید اندرزگو ایجاد می‌شود و سرویس دهی برگشت از این نقاط انجام خواهد شد.

محدودیت‌های ترافیکی
رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی استان نیز با اعلام محدودیت‌های ترافیکی در نظر گرفته شده برای این روز گفت: صبح امروز از تردد تمامی وسایل نقلیه در میدان ۱۵خرداد به سمت میدان بسیج، خیابان امام رضا (ع) از میدان بسیج به سمت میدان ۱۵خرداد، خیابان فدائیان اسلام از تقاطع نخریسی ۳ به سمت میدان بسیج جلوگیری می‌شود.
سرهنگ محمدرضا دهنوی گفت: در این بازه زمانی از تردد وسایل نقلیه در خیابان بهار از تقاطع بی سیم تا خیابان بهار ۸ به سمت میدان بسیج، خیابان امام رضا (ع) از میدان بسیج تا حرم مطهر رضوی و طول خیابان شهید اندرزگو جلوگیری می‌شود.

پیام دعوت مسئولان
سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف استان نیز در راستای برپایی هرچه باشکوه‌تر این رخداد، در بیانیه‌های جداگانه‌ای شهروندان خراسانی و مشهدی را به حضور در راهپیمایی یوم ا... ۱۳ آبان فراخواندند.
در این راستا استاندار خراسان رضوی در پیامی ضمن گرامیداشت فرارسیدن یوم ا... ۱۳ آبان
از مردم استان برای شرکت در راهپیمایی این روز دعوت کرد. متن پیام علیرضا رزم‌حسینی به این شرح است: ۱۳ آبان در تاریخ این ملت نقطه عطف استکبار ستیزی و آمریکاستیزی است. با گرامیداشت این روز افتخارآفرین، از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب، معلمان، اساتید و تمام زائران و مجاوران بارگاه مطهر رضوی، برای شرکت در راهپیمایی عظیم یوم ا... ۱۳ آبان در مشهد مقدس ساعت ۸:۳۰ از میدان بسیج به سمت حرم مطهر رضوی و دیگر شهرستان‌های خراسان‌رضوی دعوت می‌کنم.
سازمان بسیج رسانه استان نیز در پیامی ضمن دعوت از اقشار مختلف مردم برای شرکت در این تجمع مردمی از آن‌ها خواست در مقابل جنگ رسانه‌ای که ادامه همان سیاست‌های استکباری است، بیش از پیش در راستای آگاه سازی و دانش افزایی مردم ایران و جهان تلاش کنند. در بخشی از این پیام آمده است:
تحولات اخیر منطقه غرب آسیا در دهه‌های گذشته، چه زمان حمایت از
دست نشانده‌های دیکتاتور با حمایت‌های مستقیم نظامی و... چه زمان راه انداختن جنگ‌های نیابتی و چه با ایجاد اختلاف‌های قومی و مذهبی، نشان می‌دهد آمریکا به معنی واقعی کلمه اتم استکبار است و قصدی جز به ذلت کشاندن ملت‌ها و مردم آزاده جهان ندارد.
مدیرکل آموزش وپرورش استان نیز با صدور پیامی، از دانش آموزان و فرهنگیان خطه خورشید دعوت کرد با حضور پرشور در راهپیمایی این روز حماسه‌ای دیگر را رقم بزنند. در بخشی از پیام قاسمعلی خدابنده آمده است: ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، از دانش آموزان عزیز و فرهنگیان شریف استان خراسان رضوی دعوت می‌کنم همچون همیشه هم گام با ملت سرافراز ایران اسلامی، ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های مقدس بنیان گذار کبیر انقلاب و به تبعیت از رهنمود‌های مقام معظم رهبری، حماسه‌ای دیگر را در این استان رقم بزنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->