گمرک: ۱۰ هزار خودرو طی ۴ ماه وارد کشور شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیک‌سایی ۳۰۰ مگاواتی با همکاری مشترکین در شرکت توزیع برق خراسان رضوی اعلام نرخ‌نامه جدید خدمات دوخت اتحادیه خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی افزایش پروازهای ایام اربعین در مشهد گوشی‌های سامسونگ و شیائومی در مشهد چند؟ (۱ مرداد ۱۴۰۳) هنوز قیمت بلیت‌های اتوبوس در مشهد برای اربعین اعلام نشده است نتایج قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی چه‌زمانی اعلام می‌شود؟ کاهش قیمت نسبتاً شدید خودرو‌های خارجی (یکم مرداد ۱۴۰۳) توزیع ۵ هزار تُن جو حمایتی ویژه دام بین عشایر خراسان‌رضوی طی ۳ ماه نخست امسال ریزش قیمت خودرو‌های داخلی (یکم مرداد ۱۴۰۳) | افت ۰.۵ تا ۲ درصدی قیمت‌ها آرامش پس از طوفان | گزارش وضعیت بازار سهام (دوشنبه، یکم مرداد ۱۴۰۳) ایجاد اشتغال برای ۳۹۲ نفر توسط تعاونی‌های جدیدالتاسیس خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳ طلا در مشهد ۵۰ هزار تومان ارزان شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) واکنش بازار‌های مالی به کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه بود؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) مبلغ جدید جریمه پوشش پلاک خودرو چقدر است؟ الحاق چهار هکتار زمین به شهرستان کلات در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توزیع روزانه گوشت مرغ ارزان‌تر از سطح کشور، در مشهد | جوجه‌ریزی در مرغداری‌های مشهد ۲۸ درصد افزایش یافت دلار بازار آزاد اولین روز مرداد ۱۴۰۳ را در کانال ۵۸ هزار تومان آغاز کرد | قیمت امروز طلا، سکه، ارز و بیت کوین پایان مطالعات مدیریت مناطق بیابانی سرخس در سطح ۲۱۰ هزار هکتار ۸ پیشنهاد بخش خصوصی خراسان رضوی به رئیس جمهور  اتصال مشاوران املاک به سامانه ثبت الکترونیک اسناد تا ۱۵ مرداد واریز وام دولتی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان بدون ضامن | شرایط دریافت وام چیست؟ میوه امروز در مشهد چند؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) جانشین پراید از پاکستان می‌آید + قیمت و تصویر ضرورت بازنگری مالیات بر دخانیات | نرخ مالیات خرده‌فروشی کمتر از نرم جهانی یارانه تیرماه ۱۴۰۳ واریز شد
سرخط خبرها

آیا اتمام سهمیه بانک‌ها برای پرداخت وام ودیعه مسکن، صحت دارد؟

  • کد خبر: ۸۲۲۲۲
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
آیا اتمام سهمیه بانک‌ها برای پرداخت وام ودیعه مسکن، صحت دارد؟
یک مقام مسئول گفت: در صورت تمدید پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن، مستاجرانی که قرارداد آن‌ها هم در نیمه دوم سال است، می‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت وام ودیعه مسکن برای مستاجران گفت: یکی از دلایل تمدید اعطای وام ودیعه مسکن، در نظر گرفتن مستأجرانی است که در نیمه دوم سال قرارداد اجاره مسکن دارند؛ بنابراین طبق رایزنی‌هایی که انجام داده ایم، مقرر شد در صورت تصویب این طرح توسط ستاد ملی مقابله با کرونا قرارداد‌های نیمه دوم سال هم مشمول این تسهیلات شوند.

محمودزاده ادامه داد: در صورتی که این موضوع در ستاد ملی مقابله با کرونا به تصویب برسد، مستاجرانی که نیمه دوم امسال قرارداد اجاره امضا کنند، می‌توانند در سامانه تسهیلات ودیعه مسکن به آدرس tem.mrud.ir ثبت نام کنند؛ در حال حاضر نیز این سامانه قطع نیست و امکان ثبت نام وجود دارد.

مستاجران نیمه دوم سال هم مشمول دریافت وام ودیعه می‌شوند

او در پاسخ به این سوال که چرا بانک‌ها اعلام می‌کنند که اعتبار آن‌ها به اتمام رسیده است؟ گفت: این مسئله مورد تأیید ما نیست؛ یک برداشت اشتباه بانک‌ها داشتند در خصوص سهمیه‌های وام ودیعه مسکن؛ معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی هم با بانک مرکزی مکاتبه‌ای انجام داده و بانک مرکزی هم اخیراً ابلاغیه‌ای به نظام بانکی و ۱۵ بانک و مؤسسه اعتباری مجری وام ودیعه مسکن داشته و اصلاح این موضوع را از آن‌ها درخواست کرده است که به زودی این مسئله مرتفع می‌شود.

محمود زاده تاکید کرد: عددی که به عنوان سقف وام ودیعه در نظر گرفته شده است (۱۰ هزار میلیارد تومان) است و هنوز بخش زیادی از آن باقی مانده است و ما در این خصوص کمبودی نداریم.

او همچنین درباره کد رهگیری هم گفت: تمامی مشاوران املاک در کشور موظف هستند که در هنگام عقد قرارداد بدون اخذ هیچ مبلغ اضافی به مستاجران کد رهگیری ارائه دهند و در صورت مشاهده این تخلف باید اتحادیه مشاوران املاک با آن‌ها برخورد کند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره تضامین درخواستی بانک‌ها از متقاضیان وام ودیعه مسکن گفت: این مسئله جزو دستورالعمل‌های داخلی بانک هاست؛ با این حال از بانک مرکزی به صورت مکتوب درخواست کرده ایم که از بانک‌های عامل بخواهند تا حداقل ضمانت‌های لازم را برای متقاضیان در نظر بگیرند.

محمودزاده درباره صورت‌های مالی بانک مسکن که اخیراً از طریق سامانه کدال منتشر شده است، گفت: پیشنهاد‌هایی در خصوص افزایش سرمایه این بانک در مجمع عمومی سالیانه آن هفته گذشته مطرح شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: بانک مسکن در حال آماده کردن خود برای طرح جدید ساخت یک میلیون واحد مسکونی است؛ چون طبیعتاً بیشترین بار اجرایی این برنامه، روی دوش بانک مسکن خواهد بود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی همچنین درباره منفی شدن صورت‌های مالی این بانک گفت: این موضوع، دائمی است و هر سال در مجامع عمومی این اتفاقات می‌افتد و البته بیشتر یک بهانه است برای گرفتن مجوز افزایش سرمایه.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->