کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟ مدل‌های لوکس iPhone 15 Pro معرفی شدند | مافیای اپل جزئیات جدید از تنظیمات اجرای بازی‌ها در پلی استیشن ۵ پرو جزئیات جدید از حمله هکری به سازمان‌های اسرائیلی | مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» هدف قرار گرفته است موتورولا از دو گوشی جدید رونمایی کرد
سرخط خبرها

شماره‌های خارجی و ناشناس چطور جیب شما را می‌زنند؟

  • کد خبر: ۸۲۲۳۵
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
شماره‌های خارجی و ناشناس چطور جیب شما را می‌زنند؟
چند سالی می‌شود که موضوع تماس شماره‌های خارجی و ناشناس، به ویژه با پیش‌شماره کشورهای کوچک آفریقایی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. در این گزارش به شما می‌گوییم که در مواجه با این تماس‌ها چه کنید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به تازگی نیز تعداد این تماس‌ها افزایش یافته و گزارش ها حاکی از نگرانی مشترکان تلفن همراه از این موضوع است.

این روش و شیوه‌های مشابه آن با هماهنگی برخی اپراتورهای خارجی و با هدف کسب درآمد غیرقانونی یا همان کلاهبرداری از مشترکان اپراتورهای سایر کشورها با استفاده از سرویس‌های مخابراتی صورت می‌گیرد.

جدای این شماره‌های خارجی، شماره‌های هوشمند یا به‌اصطلاح IN هم که مدت‌هاست در کشور راه‌اندازی شـده و در صورت تماس ،دقیقه‌ای مبلغ قبض تلفن را بالا می‌برند ، باعث ایجاد مشکلاتی برای کاربران تلفن های ثابت یا همراه در کشور شده است. امروز در باره چگونگی جذب و خالی کردن جیب شما توسط این شماره ها مطالبی نوشته ایم که می تواند در کاهش هزینه های مخابراتی به شما کمک کند.

نگران تماس از دست رفته خارجی نباشید

۱- موضوع تماس های هزینه دار چند سال است که مطرح شده اما به تازگی دوباره افراد زیادی در کشورمان با تماس‌های تلفنی از شماره‌های خارجی با پیش شماره‌هایی نظیر۶۷۸ +، ۹۶۰+ و… که متعلق به کشورهایی مانند وانواتو، مالدیو، ماداگاسکار و … هستند مواجه شده‌اند. مجموع این روش و روش‌های مشابه که به قصد کسب درآمد غیرقانونی از مشترکان اپراتورهای مختلف با استفاده از سرویس‌های مخابراتی صورت می‌گیرد، معمولا با عنوان «تقلب مخابراتی» شناخته می‌شود. این اتفاق اصولا از طریق روبات‌های تماس گیرنده‌ خودکار و به صورت نرم افزاری رخ می دهد. آن ها از طریق روبات ها با تعداد زیادی از شماره‌هایی که به طور تصادفی ذخیره شده اند، یک یا دو تماس کوتاه برقرار ‌می‌کنند و فرد وقتی این تماس‌های از دست رفته را می‌بیند به‌ احتمال زیاد از سر کنجکاوی با آن‌ها تماس می‌گیرد و همین جاست که مورد سوء استفاده قرار می گیرد.

۲- در بهترین حالت کلاهبرداران خارجی با اپراتورها قراردادی نوشته‌اند که با افزایش سهم و درآمد اپراتورهای خارجی از تماس های بین المللی درصدی را به خود اختصاص دهند.

۳- اما حالت دیگری هم وجود دارد که کلاهبرداران خارجی شما را برای تماس با شماره های ویژه (Premium) وسوسه می کنند و در این حالت برقراری تماس با این شماره‌ها، برای شما هزینه نسبتا زیادی خواهد داشت و هرچه طول مکالمه بیشتر شود، هزینه نیز افزایش می‌یابد.

۴- از آن جایی که هرچه زمان تماس شما طولانی تر باشد ، درآمد این کلاهبرداران بیشتر است، آن ها سعی می کنند با صحبت کردن درباره موضوعاتی مانند برنده شدن لاتاری، برنده شدن جایزه‌ هنگفت دلاری و موارد مشابه، طول مکالمه را افزایش دهند تا درآمد بیشتری از این طریق نصیب‌شان شود.

مراقب شماره‌های هوشمند داخلی هم باشید

۱- شماره‌های هوشمند یا به‌اصطلاح IN مدت‌هاست در کشور راه‌اندازی شده‌اند؛ شماره‌هایی با پیش‌شماره‌ مثل ۹۰۹ و ۷۰۷۰ که در صورت تماس ، دقیقه‌ای مبلغ قبض تلفن را بالا می‌برند و ممکن است در آخر ماه با دیدن قبض موبایل یا تلفن ثابت خانه یا محل کار شما را حسابی شوکه کنند.

۲- این شماره ها که پیش از این به عنوان شماره های قصه گو، بازی بچه ها و … بسیار دررسانه های مختلف تبلیغ می شد، حالا به مشاوره های حقوقی، روان شناسی، املاک و … هم رسیده و مشاوران به ازای هر دقیقه مبلغی را از اپراتورها می گیرند و اپراتورها هم آن را روی قبض مشترک تماس گیرنده اعمال می کنند.

۳- بعضی از مشاوران املاک، در تبلیغات خود یک شماره موبایل اعلام می‌کنند و سپس با این عنوان که برای اطلاعات بیشتر با فلان شماره تماس بگیرید، مردم را به سمت شماره‌های IN هدایت می‌کنند.

۴- علاوه بر این، همشهری در گزارشی نوشته: با شروع سال تحصیلی دانش‌آموزان یا والدین آن ها برای استفاده از اپلیکیشن «شاد» آموزش و پرورش بار دیگر از موتورهای جست‌وجو استفاده می‌کنند. اما مشکل از جایی آغاز می‌شود که با جست‌وجوی عبارت «شاد، ویندوز» در گوگل، به‌جای سایت shad.ir با بعضی از سایت‌هایی روبه‌رو می‌شوید که شما را تشویق به مشاوره و تماس با شماره‌های هوشمند برای دانلود اپلیکیشن شاد می‌کنند؛ بدون این که توضیح دهند تماس با این شماره برای فرد هزینه دارد.

منبع: خراسان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->