ایمن‌ترین راه‌حل برای انتخاب رمز عبور چیست؟!

  • کد خبر: ۸۲۰۷۶
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
ایمن‌ترین راه‌حل برای انتخاب رمز عبور چیست؟!
به تازگی نظرسنجی از سوی PCMag انجام شده که نشان می‌دهد ۷۰ درصد بزرگ سالان هنوز از رمز عبور یکسان برای ورود به چند حساب مختلف استفاده می‌کنند.

راستگو | شهرآرانیوز - داشتن رمز عبور مناسب یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های امنیت مجازی است، اما آیا شما جزو آن دسته افرادی هستید که از یک گذرواژه برای ورود به چندین سایت مختلف استفاده می‌کنند؟ آیا از خطرات این کار مطلع هستید؟ مطمئنا این کار اصلا ایمن نیست و باعث می‌شود کاربر به راحتی قربانی هکر‌ها شود. به تازگی نظرسنجی از سوی PCMag انجام شده که نشان می‌دهد ۷۰ درصد بزرگ سالان هنوز از رمز عبور یکسان برای ورود به چند حساب مختلف استفاده می‌کنند.

استفاده دوباره از رمز‌های عبور چیزی است که هکر‌ها به آن علاقه دارند، به ویژه اینکه بسیاری از وب سایت‌ها و خدمات از نشانی ایمیل به عنوان نام کاربری استفاده می‌کنند. اگر این اطلاعات فاش شود، هکر‌ها می‌توانند از آن‌ها در چند مکان مختلف استفاده کنند و ببینند آیا می‌توانند با یک رمزعبور، به چند حساب مختلف برای یک فرد دسترسی پیدا کنند؟ سال ۲۰۱۶ اطلاعات حدود ۱۶۷ میلیون حساب کاربری لینکدین فاش و در دارک وب به فروش گذاشته شد؛ به همین دلیل اکنون مایکروسافت اجازه نمی‌دهد کاربری گذرواژه آسان انتخاب کند.

در این نظرسنجی از نحوه ذخیره رمز‌های عبور به وسیله افراد نیز پرسیده شد. متداول‌ترین راه، حفظ آن‌ها بود. بدیهی است که این روش بسیار ایمن است، اما این خطر نیز وجود دارد که رمز عبور را فراموش کنید. با کمال تعجب، دومین روش پرطرف دار که از سوی ۳۶ درصد مردم استفاده می‌شود، نوشتن آن‌ها (به صورت فیزیکی) است که روش ایمنی به نظر نمی‌رسد.

همچنین ۲۴درصد گفته اند که آن‌ها را در تلفن یا دیگر وسایل الکترونیکی یادداشت می‌کنند، که این راه نیز خطرناک به نظر می‌رسد. در این میان، ۳۳ درصد شرکت کنندگان از روشی استفاده می‌کردند که از سوی بسیاری از متخصصان امنیت پیشنهاد می‌شود؛ این افراد نرم افزار‌های مدیریت گذرواژه را برای ذخیره سازی اطلاعات حساب خود انتخاب کرده اند. درست است که این اپ‌ها نیز خطا‌هایی دارند، اما اکنون به عنوان ایمن‌ترین روش برای نگهداری رمز عبور شناخته می‌شوند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->