سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: می‌رویم که کویت را شکست دهیم پخش زنده بازی افغانستان و کویت در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (یک اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و کویت در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل زیبای افغانستان به تیم ملی فوتسال ایران توسط مهران غلامی چشم روشنی تلویزیون برای افغانستان آخرین اخبار تیم ملی فوتسال افغانستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سلاجقه: امسال رهاسازی حقابه توسط طالبان در یک دوره زمانی کوتاه انجام شد مربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: در آسیا قدرت‌نمایی می‌کنیم جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر رسید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) ادامه گشت‌زنی هواپیمای بدون‌سرنشین در آسمان افغانستان روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان رزمایش مشترک برگزار کردند افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) تحلیلی بر نقشه راه سازمان ملل برای افغانستان لیست نهایی تیم ملی فوتسال افغانستان برای جام ملت‌های آسیا اعلام شد سرمربی تیم ملی فوتسال ژاپن: فوتسال افغانستان پیشرفت باورنکردنی داشته است گزارش دیرهنگام فرماندهی مرکزی آمریکا از حمله مرگبار انتحاری در فرودگاه کابل معاون سفیر ایران در کابل: به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان هستیم پاکستان مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی را آغاز کرد کرزی، عبدالله و جبهه مقاومت: حمله ایران به اسرائیل دفاع مشروع بود نصیراحمد فایق: افغانستان به کانون افراط‌گرایی تبدیل شده است
سرخط خبرها

هلال احمر چه خدماتی به افغانستانی‌ها در مرز ایران می‌دهد؟

  • کد خبر: ۸۲۲۴۵
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
هلال احمر چه خدماتی به افغانستانی‌ها در مرز ایران می‌دهد؟
رییس جمعیت هلال احمر اقدامات این جمعیت در قبال اتباع افغانستانی در مرزهای شرقی کشور را تشریح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ با قدرت گرفتن طالبان در افغانستان، شماری از ساکنان این کشور تصمیم به ترک این کشور گرفتند و در این میان یکی از جدی ترین مقصدها برای حضور یا حتی عبور ایران است.

در همین راستا نیز کشورمان از همان ابتدا اقداماتی را در دستور کار قرار داد که با توجه به اینکه امور مربوط به اقدامات بشردوستانه همواره از سوی جمعیت هلال احمر انجام می‌شود، این جمعیت نیز وظایفی را در این خصوص عهده دار شد.

کریم همتی، رییس جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره خدمات و اقدامات هلال احمر برای آوارگان افغانستانی در مرزهای مشترک با ایران گفت: با ورود آوارگانی که از افغانستان به سمت کشور ما می‌آمدند، این آمادگی ازسوی وزارت کشور و همه عوامل مدیریت بحران دیده و تمهیدات لازم اتخاذ شد.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در همین راستا تعدادی چادر، اقلام بهداشتی و امدادی و بسته های معیشتی را به مرز ارسال کرد، اظهارکرد: البته این بار در خاک کشور افغانستان، جنگ به آن معنای رایج و همیشگی خود وجود نداشت که بخواهد بین مردم و متخاصمین جنگی درگرفته باشد. در واقع وضعیت اینطور نبود.

رییس جمعیت هلال احمر ادامه داد: بنابراین از افرادی که وارد مرز می‌شدند اعم از نظامی و غیر نظامی در اماکن موقتی که از سوی جمعیت هلال احمر تعبیه شده، مورد پذیرایی قرار گرفته و سپس با صلاحدید مراجع رسمی داخل افغانستان به کشورشان بازگردانده شدند.

همتی درباره اینکه آیا جمعیت هلال احمر اردوگاهی برای حضور پناهجویان افغانستانی ایجاد کرده یا خیر به ایسنا گفت: ما اردوگاه به آن سبک و سیاق سابق را نداشتیم و دلایل آن را نیز شرح دادم. من شخصا از مرز نیمروز هم بازدید کردم و مراودات معمول ما در مرزها در حال انجام است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->